• Sunshine Girl

Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III

Vår gamla tråd stängs som vi vet imorgon f.m så jag tyckte det var lägligt att skapa en ny tråd direkt...

Så ALLA Zillor, blivande Zillor och mindre Zilla:aktiga
    Välkomna till Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 där vi pratar, planerar, stöttar, hjälper varandra och ibland får totalt frispel på allt runt omkring...
    Hålla till godo med del 3 :D

• Svar på tråden Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III
  • lokatt

IDOLF!!!
    kan du ta och maila mig så fort du ser detta, gärna med lite info om hur jag får tag på dig snabbt & smidigt...
    anna_logren@hotmail.com

• lokatt

Zilla-tröjor:

Sunshine Girl - Svart tröja, röd zilla inkl proud member of...
    Junibrud 2006 - svart tröja, lila zilla inget namn ((inkl proud member of)
    anna lokatt - vit tröja, rosa zilla, inget namn (inkl "proud member of" ovanför), strlk M
    idolf - vit tröja, rosa zilla, inget namn (inkl "proud member of" ovanför)
    next - svart tröja, mörkröd zilla, inget namn (inkl "proud member of" ovanför)
    annaglitter- svart tröja, originaltryck, inget namn
    Bluebride2006 - svart tröja, ljusblå zilla, inget namn (inkl. "proud member of" ovanför.

• junibrud2006

Herrejösses vilken dröm jag hade i natt... Drömde om Lokattens bröllop av alla saker. Hur underligt som helst. De hade riggat ett falskt bröllop där brudgummen var utbytt direkt på plats. Lokatten hade en jätteläcker svart klänning med guldband och guld över släpet, men blev dumpad vid altaret för någon annan. Jag satt i en av bänkraderna - som visade sig vara i den kyrkan där vi gifter oss i juni - och hade blött hår invirat i en handduk och underliga kläder. Sedan visade det sig att det bara var en show och Lokatten kom in i en maffig vit och guld skapelse. Nu var dock den ordinarie brudgummen försvunnen. Han skulle montera ljussnögubbar längs med vägen. Så vi rusade ut och letade... Sjukt...

Om jag drömmer om detta tre månader före lokatts bröllop, hur ska det då gå framåt mars???!

• junibrud2006

Junibrud 2006 - svart tröja, lila zilla inget namn ((inkl proud member of) strlk L
    anna lokatt - vit tröja, rosa zilla, inget namn (inkl "proud member of" ovanför), strlk M
    idolf - vit tröja, rosa zilla, inget namn (inkl "proud member of" ovanför)
    Bluebride2006 - svart tröja, ljusblå zilla, inget namn (inkl. "proud member of" ovanför.

• lokatt

raring...
    nu tar vi och taggar ner... räcker det itne att JAG har mardrömmar inför mitt bröllop? behöver du spä på paniken? tycker du inte jag gör det bra nog själv???

• idolf

Sunshine Girl
    Japp det är originalet

Junibrud 2006 - svart tröja, lila zilla inget namn ((inkl proud member of) strlk L
    idolf - vit tröja, rosa zilla, inget namn (inkl "proud member of" ovanför)strlk M

• Pysen

Ursäkta om jag är helt lost nu,
    men vad är Zilla eller Bridezilla för någonting??
    /Pysen

• lokatt

Pysen:
    bridezilla är en term som uppkommit för att beskriva lite lätt (eller ganska så rejält) galna brudar.
    sådana som kan planera sitt bröllop i två år - aktivt då, inte medräknat alla timmar, veckor, år som hon bara drömt om det...
    som kan få totalt frispel för att mattan i kyrkan inte är fin nog, eller för att tapeterna i festlokalen inte stämmer överens med färgtemat...
    osv osv...
    det är väl den mindre smickrande förklaringen. lite kärleksfullt kan man istället säga att det är vi som kanske är lite väl... ehm, planerande & lätt fixerade (?)
    'zilla är då en förkortning vi använder oss av lite då & då i den här tråden - kanske andra gör det också.
    Zilla däremot är vad vi kallar vår "maskot" som micropop gjort åt oss, och som kan beskådas här: members.chello.se/karlaplan/brollop/bridezillas.htm
    (detta är då orginalet, micropop var gullig nog att göra specialare i olika färger åt några av oss - det var när hon jobbade mindre)

förklarat nog?

• H & A

Äntligen har vi hittat vår drömlokal!!! Det blir i samma rum som Jill Jonsson firade sitt bröllop!!! Där ena kortsidan är fönster fårn golv till tak, och utanför står x-antal julbelysta träd!!

**lycklig**

önskar er alla zillor en ljuvlig helg!!

1 år, 3 v kvar....

• micropop

sunshine:
    Tack för ditt mejl! Jag har svarat. Skriver mer här när jag har fått svar från dig :)

Svar på tråden Bridezillas International, lokalavd. SWE2006 III