• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • pyret78

Hej! Jag ska opereras i februari,gelehallon.Min kirurg sa att jag skulle behöva en bh efter op. Och jag skulle vilja ha tips på var man kan köpa en som är bra! Undar även lite om hur pass mycket den Bh:n har med den framtida formen på brösten att göra,blir livrädd för att få "strut tuttar ala 40tal" nån som har tips? Jag kankse ska tillägga att jag ska ha snittet under brösten,nån som kan berätta om eftervården på det? Hu länge är ärret rött? hur länge syns det tydligt? Vill veta allt!undrar även om det påverkar utseendet mycket om man går ner 3-4 kg efter op.Nån som vet?Sen undrar jag slutligen om det är någon som har koll på storlek om man som "lagom fyllig B" lägger in 450 vilken storlek man får då?? detta för att man ska kunna köpa rätt sport bh, kom på...ska den sitta tight eller vanligt eller löst? tack på förhand!!

• Swing

pyret78: Allt är individuellt! Att tejpa ärren i 6 mån. och byta bara när den lossnar brukar rekommenderas. Efter nåt år syns ärren ofta bara som tunna, vita streck. Många gillar Stay In Place Superzipper med dragkedja. Köp en storlek större än du normalt har. Inte FÖR tight, du måste ha cirkulation för läkningen.

För att kunna säga nåt om storleken efter måste vi inte bara veta nuvarande kupstorlek utan även hur du ser ut. Det sägs att på en normalkvinna (normal längd och vikt) gör 180g ofta en kupstorlek. Stämde exakt på mig. 360g och jag gick från full B (ibland liten C i "stel" bh) till full 75D (ibland DD/E i "stel" bh). Jag är 169/65, storlek 36/38. Skulle JAG lagt in 450 skulle jag fått DD. Är man smalare/lättare/tunnare blir ju resultatet mer framträdande. Har man före op omkrets 80-85 krävs ju lite mer för samma resultat jämfört med om man har 70-75.
    Lycka till! Fler gissningar och råd kommer säkert här nedanför!

• pyret78

Tack snälla för ditt svar Swing!

jag är 170 cm lång och väger ca 68kg,har storlek 38/40 i kläder och vill väl gå ner ungefär 3-4 kg för att känna mig riktigt nöjd.min kupstorlek är en full B kupa.jag kollade upp "stay in place zipper" låter bra!!

• mjuka bröst

hej
    mamma till 3
    jasså, jo jag har pratat via mail med den dr Johan på citadell. Han menade att det som blir mjukast är flytande silikon men att formen blir bättre med gelehallon, jag tänker att gelehallon skulle vara jättebra om dom blir mjuka och fina, vet någon vilket märke på gelehallonen de använder så kanske jag kan gå in på deras hemsida och läsa om implantaten?

• mjuka bröst

Och det finns tre mjukhetsgrader?

• Mamma till 3

mjuka bröst

Vad lustigt att han säger så . För de hade överhuvudtaget inte flytande silikon.
    Det hade jag innan denna bröstförstoringen.Jaf har grad nr.2 nu. och de känns precis lika mjuka som de jag hade innan fast behagligare. På mina flytande kunde jag känna veck kanter och bubblor.Här kommer en länk på mentors implantat som de använder sig av.

www.mentorcorp.com/breastsurgery/reconstruction/breast-implants.htm

Och här är även telenr. till Uppsala som Johan beställer sina implantat från. De är väldigt behjälpliga och tillmötesgående. Martin Forsberg ska du be att få tala med. Så skickar han dig lite material om mentors produkter.
    018-545400

Lycka Till

• mjuka bröst

Tack, känns som om jag kollar på den här tråden tio gånger om dagen nu (vilket jag säkert gör) så det är trevligt med snabba svar! :)

• Swing

pyret78: Då är vi ganska lika i längd och vikt! 450 skulle kunna passa dig om du vill bli bystig. (Jag skulle inte ta mer, om jag var du). Själv skulle jag nu efteråt kunnat tänka mig lite drygt 400. Man vänjer ju sig så fort. Efter 4-5 månader kan man inte fatta att man haft mindre bröst.
    Jag har small i Stay In Place. Dom sitter MYCKET TAJT för det vill jag. Köpte medium inför op. Den är för stor nu efteråt, men jag brukar ha den utanpå mina small och stoppa ner mp3-spelaren mellan. Man kan också sy in dom lite genom att sprätta bort märket där bak, klippa av, sy ihop och sätta dit märket. Pilligt, men det går. En tjej på Stay In Place visade mig det. Var användbart när jag gick ner i vikt för ett antal år sedan.

• Anneli23

Går "stay in place" bara att köpa på nätet? Är lite orolig för storleken. Någon som vet vilken storlek jag behöver, jag har 70 i omkrets under brösten, kommer att lägga in ca 370 cc (har a-kupa nu).

Kramar Anneli

Svar på tråden Bröstförstoring (3)