Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Fråga!
Varför måste man tejpa ärren så länge???
Jag vet ju att man måste det....MEN, ärren i sniktet ska tejpas i 2 veckor bara, ärren på kroppen ska tejpas i 2-3mån och ärren efter bröstop. ska tejpas i 6mån (har jag för mig i alla fall). Vad är det tejpen gör egentligen, om man inte solar osv dvs...
När jag var och tog bort stygnen efter min fettsugning såg kirurgen att jag reagerat på tejpen.. Jag är nämligen allergisk. Då sa hon att jag inte behövde tejpa så länge med tanke på huden. Efter att ha köpt den bruna tejpen för känslig hy så går det rätt så bra men jag behöver hjälp att hålla efter tejpen på vissa ställen eftersom de sitter på ryggen.. Därför har jag börjat undra hur länge jag ska tejpa och VAD exakt som gör det bättre att tejpa en längre period?!
Hoppas någon kan svara.....
pickolina
Hej!!! Att tejpa ärret är sett att avlasta det. Man säger att efter tre månader så har ärret nått sin fulla styrka.Man har oxå sett att ärren mognar fortare med tejp. Sen beror det ju lite på var på kroppen ärret sitter. Har man t.ex ärret under bröstet vid en bröstförstoring så är det mer risk för breddökning på ärret då det utsätts för större påfrestning, än t.ex ett ärr i armhålan.I ansiktet tejpar man många gånger inte alls då huden där oftast är väldigt tunn och fin och brukar ge så gott som osynliga ärr med el. utan tejp.
Kram
Tack!
Tänkte nästan att det var så. Hmmm, får försöka tejpa så länge jag kan då. Så bökigt bara eftersom jag inte kommer åt själv. *haha* Ärren är ju väldigt små dock så det gör kanske inte så mycket om jag inte klarar att tejpa tiden ut. Värre var ju med brösten, då var man ju supernoga med tejpandet med tanke på att det är stooora ärr som verkligen kan bli fula.
Tack swing för informationen, sthlm verkar ha de bäst klinikerna och har ett stort utbud. tycker det känns svårt att hitta en bra klinik i göteborg.. man vill ju inte gärna gå till fel ställe...
tez82
ok, vad bra! artclinic verkar seriösa. vet att dom är bra på mycket annat.. Vet du vad hon använde för inplantat? Jag är sugen på soft touch, dom verkar mest natur trogna men det är ju svårt att säga också före man har pratat med en läkare.. men jag känner att jag vill suga åt mig så mycket information som möjligt innan jag går dit så man inte blir helt blank i huvudet när man väl står där....
Någon som vet om det är farligt/dumt att träna bröstmusklerna före man opereras eller kan det till och med vara bra? Tränar styrketräning..
Hejsan
Jag har några frågor till er som vet...
Jag undrar ifall vad man äter påverkar läkningen något? Kan ju inte påstå att jag äter nyttigt och det har jag aldrig gjort, chips flera gånger i veckan och godis och feta såser mm. Fast jag lägger inte på mig något, men det hör ju inte hit hihi. Spelar det någon roll om man äter vitaminer eller inte? Jag tänker nu på ärren. Kanske dumma frågor men det är bättre att ta reda på för mycket än för lite...
Kram
vioola
Kosmetisk Kirurgi AB har ett C-vitamin serum som man ska smörja på ärren för att förbättra läkningen och minska ärren :)
Kramar
_lou_: Jag opererades av Clas Lossing på Carlanderska och jag är jättenöjd :)
_lou_
jag opererades också av clas lossing o är också jättenöjd! han har stor erfarenhet o är mycket duktig. min mamma opererades av honom (bröstrekonstruktion) för tio år sen o hon är också nöjd!