• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • pyret78

Hej Swing! det där med mp3 spelaren var ju fiffigt;)

Jag tror nog att medium blir bra på mig,vill oxå att det ska sitta tight.

min kirurg sa att 450 på mig skulle bli fint och fylligt,och det är vad jag tycker är fint:)Har hört så många som ångrar att de inte la in lite till.Har oxå fått för mig att en D som e opererad ser mindre ut än en naturlig D.Vet ej varför men antar att det är för att det op bröstet är så kompakt? vad tror du?

å jag börjar bli pirrig nu kan inte tänka så mycket på något annat än detta:)Kul å spännande!

• EnYsterSyster

När jag spänner bröstmusklerna känner jag att implantatet sviktar under muskeln, i alla fall inbillar jag mej det. Inget problem, känns bara lite ovant. Nån annan som känner likadant ?

• Tine J

Hej svejs!
    Äntligen har jag hittat ett bra diskussionsforum!! Har varit in på Passagens debatt om skönhetsoperationer, många är så himla negativa där! Jag funderar själv på att förstora brösten och jag tror att alla som går i dom tankarna är väl medvetna om riskerna!Har konsultationstid på Viktoriakliniken i jan...Spännande men nervöst!

• Rat

Tine J
    Välkommen hit. Det är här alla trvliga människor håller hus Det kommer gå jättebra på Viktoriakliniken, jag lovar. De är mycket omhändertagande och proffsiga. Har själv varit där på konsultation nyligen.

EnYsterSyster
    Det där med att det känns som om implantatet sviktar under muskeln tycker jag låter jätte obehagligt. Hur går det annars? Är du nöjd med storleken nu eller önskar du att du tagit lite mindre? Jag funderar så mycket på storlekar så jag håller på att bli tokig. Tror jag ska ta lite större i alla fall....

• Rat

Tine J
    Trevliga menar jag förstås

• Swing

Anneli23: Stay In Place finns i sportaffärer, bl.a. Team Sportia.

pyret78: håller helt med om att opererade bröst är kompakta och ser mindre ut!! De är ju mer definierade på plats än äkta. Väninnan och jag är mkt lika i kroppen. Använder exakt samma bh och storlek 75D. Mina bröst ser klart mindre ut. Hennes bröst är äkta, ser jättestora ut och hon skäms. Dom väller liksom omkring lite överallt (och är ändå bara en liten aning större i volym än mina).
    EnYsterSyster: jag och många andra kan också göra vissa rörelser så att vi känner implantaten och det ser lite konstigt ut när vi tittar i spegeln. Inget att bry sig om.

• LindaMarie

En liten fråga angående storlek... Är det någon därute som från början varit liten B och sedan lagt in 400-450cc? Blir man väldigt bystig eller känns det som ganska normalt? Är rädd för att det ska bli för stort men måste nog lägga in det då jag vill fylla ut mitt häng för att slippa lyfta. Det där med att prova ut storlek med ris är ju jättesvårt. Beror ju helt och hållet på hur man lägger riset i bh:n.....

Hoppas på många svar från er alla erfarna!!

• Mamma till 3

LindaMarie

Hejsan !!! Jag hade de förusättningarna.
    Jag har lagt in 450 cc,men tycker det är lite stort för min kropp. Jag hade 300 cc innan framför bröstmuskeln.Då mina implantat hade halkat ner och töjt ut huden så hade jag som inget val än att stoppa in så mkt. Alternativet var annars ett lyft.Anhöriga och vänner upplever inte brösten mkt större än innan.De är bara en månad gamla så jag kanske vänjer mig. Jag är ju väldigt liten också. Bra 155 cm 48 kg. Hade jag bara varit 5 cm längre så tror jag det sett bättre ut.

Kram

• LindaMarie

Mamma till 3

Tack för så snabbt svar! Då låter det som att det kanske skulle passa mig bra! Är 165 lång och inte alltför smal. De flesta man hör ångrar sig ju lite för att de inte lagt in mer. Men man vill ju heller inte att ett par tuttar ska vara ute och gå med en... Om man pratar kupstorlek (som jag egentligen vet är så himla individuellt) vad tror du att du är nu när du lagt in 450cc?

• EnYsterSyster

Rat

Nej, det är inte obehagligt alls ! Jag tror man vänjer sej.

Det går bra. Storleken blev precis lagom, precis som med de inlägg jag provat med ett halvår. I början känns de FÖR stora. Man är ovan och de är stenhårda och står rätt ut som strutar vilket gör ett stort intryck. Nu har de mjuknat lite, hängt till sej och format sej efter kroppen vilket gör att de ser mindre ut (ser nu ut som vanliga bröst fast lite fastare). Jag opererade mej för 3 veckor och 1 dag sen. Jag hoppas att de mjuknar lite till och hänger till sej lite till och det har min doktor sagt att de ska göra.

Läkningen tar dock tid. Nu är jag igång nästan som vanligt men jag känner att jag inte orkar lika mycket som innan. Jag blir fort trött och lägger mej tidigt. Det är nog klokt att låta det ta tid. Det är lite pyssel runt brösten, det tar kraft. Jag är dessutom van att träna vilket jag inte gjort nu och det känns verkligen.

Enda tråkiga är att bröstvårtorna gör mycket ont (troligtvis nervsmärtor) och jag har märkt att det blir värre när jag är trött. Därför försöker jag att inte ta ut mej.

Prata med doktorn om storlek. Det viktiga är väl att måtten på implantaten stämmer till din bröstkorg. Ta kort på brösten innan operation. Det kan du sen jämföra med om du glömmer och tycker de nya är för små.

Svar på tråden Bröstförstoring (3)