• Swing

Bröstförstoring (3)

Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!

• Svar på tråden Bröstförstoring (3)
  • mjuka bröst

Hallå... :) någon här som opererat in soft toutch på citadellkliniken och kan berätta hur det blev och hur dom känns, helst inte någon nyopad då man antagligen har rätt svårt att vara objektiv då. (då man antagtligen bara vill att allt blev så bra man hoppats och förträngningsmekanismen hos oss människor är otroligt bra) jag menar inte att någon ska bli upprörd men det verkar vara så många solskenshistorier och (ibland träffar jag killar som kännt på silikonbröst och tycker att dom är stenhårda) berätta gärna om det är anatomiska eller runda och om någon vet så kanske ni vet vilket märke på implantaten dom använder?

Själv ska jag beställa tid till våren eller tidig vår och vill ha hjälp med att bestämma sort för jag ska ner bara en gång då jag bor i södra norrland och tar konsultationen och operationen på samma resa.
    Tack på förhand!

• mjuka bröst

Glömde att säga att jag även funderat på flytande silokon då dr. johan menar att det blir mjukast. Men då är man ju istället rädd för ripplings. :(... det är svårt det här. Jag skulle helst vilja ställa tjejer som opat sig på en rad och få känna på DOM innan jag bestämmer mig. sjukt va??

• mjuka bröst

Silikon förståss.....

• algit

mjuka bröst:
    Jag har operats p¨å Citadell veckan innan påsk iår.
    Jag har runda gelehallon om det är soft toutch vet jag inte,men enligt folk här är det det de använder.
    Jag hade inte sån koll på vad som fanns när jag var på konsultation.
    De är iallafall mjuka o rör sig som vanliga bröst ,absolut inga stenklumpar.
    De är nog lite fastare än vanliga bröst tror jag .Det var 25 år sen jag hade vanliga bröst så jag vet inte.
    Formen är jag oxå mycket nöjd med.
    De är skitsnygga.

Det som inte varit riktigt som jag trodde är den långa läkningstiden.
    Jag ville inte lyssna på de som sa ett år men nu inser jag att det tar sin tid.
    Jag menar inte att jag har ont eller så men.
    Mina muskler har inte alls varit villiga att ge efter utan har kännts (känns) spända vid många rörelser tex dammsugning ,knäppa hårda jeans ,riva ost (haha men tänkte på det häromdagen en typiskt sån rörelse),simma.
    Men det blir bättre hela tiden.
    Det jag inte tycker om är känslan i brösten när man fryser om brösten alltså.
    Känns som att musklerna drar ihop sig o brösten blir stela.
    MEN jag älskar mina nya bröst och ångrar inte mej en sekund.

• algit

My30:
    Jag har opererats på Citadellkliniken i Landskrona.
    Jag lade in 350 gele hallon via armhålan.
    Ärren syns nästan inte alls man får titta mycket noga om man ska se dem och även då så ser de inte ut som ärr.
    Jag betalade 37 000.
    Allt går men flyga till Finland hade inte jag velat göra dagarna efter.
    Men det är ju vad man ställer in sig på eller hur?
    Här finns tjejer som åkt långt dagen efter med bussar o tåg så allt går.
    Kanske du kan få någon med dej.

Linda marie:Två veckor räcker säkert sen känner man sig nästan som en människa igen.

• camomill

Jag har lagt in silikon implantat " som skulle masseras i tre "månader blev kapselbildning i båda brösten efter ca 8 månaders lidande. Opererade ut dessa hos en annan klinik pga dåligt bemötande av min första klinik. Som kund är jag maktlös!!
    Ska nu efter 15 månaders vila utan implantat i kroppen, operera in ett par nya implantat, av kliniken som opererade ut mina inlägg.. har bestämt mig för ett par gelé hallon.. som inte ska masseras.
    Men den klinik som ska göra ingreppet tycker jag är jätte dyra.
    Betala ett tillägg för att min första operation gick på tok."men jag opererade mig inte där första gången. + ett medel som ska förhindra nya kapselbildningar.
    Priset slutar på 58400:- Hjälp!+ min första operation 39000:- = 97400:- urtagning av 8 månaders inlägg 14000:- = 111400:- Ska jag skicka räkningen till min första klinik. Ha Ha Skämt och sido. Jag behöver en försäkring så att detta inte upprepas?

Men samtidigt har jag ett jätte förtroende för doktorn, som gör jättefina jobb.
    Virri virri

• Maandy

Camomill

Hoppas det blir bra den här gången!
    Har själv råkat ut för en del komplikationer!
    Får man fråga hos vilken klinik du var först och var du nu ska göra om dem?
    Så vi andra blir "varnade"

• Mamma till 3

mjuka bröst

Vilken dr. Johan ? Jag fundear på om du menar Johan på Citadell. Blir lite fundersam där då du säger flytande silikon.Citadellkliniken använder sig bara av gelehallon med tre olika mjukhetsgrader el. vad man ska kalla det.
    Men det kanske inte är Citadellklinken du menar.

Då du pratar om killar som känt på silikon bröst som varit stenhårda så tror jag att de har haft det gamla gelehalloninlägget som kan liknas vid ett material som suddgummi.

Det är fortfarande många kliniker som använder sig av detta då de ligger på ett lager av dem.

Kram

• my30

algit

Tack så mycket för dina svar..
    Jag har nog tänkt att åka ner ensam, hoppas man bara klarar av hemresan utan större smärtor :) Får vila sen hemma..
    Undrar om man kan få konsultation och op på samma gång, så man skulle slippa åka av och an så lång väg?

Finns det verkligen ingen klinik som op med snitt i armhålan i Sthlm?

• algit

my30.
    Jo det finns det säkert men av någon anledning är det mycket vanligare i malmö området.Samma som att det är mycket vanligare med anatomiska i Stockholm.
    Jag var inne på det från början men alla här nere verkar bara göra silicon eller koksalt.

Svar på tråden Bröstförstoring (3)