• HanOchJag

Gifter er 2006

Hej hej.
    Tycker det är så lite fart på dom andra trådarna om flikkor och pöjkar som gifter sig 2006 så här kommer en tråd till.

Jag och min älskade gifter oss 19/8-06 i sankta birgittas kapell.
    Håller på med diverse andra planeringar nu runt bröllopet men kyrkan e bokad

Vilka är ni???

• Svar på tråden Gifter er 2006
  • yrvädret

Vi skickar ut våra inbjudningar i mitten av februari har vi tänkt.

• Linslus

Yrvädret: när fick ni boka ert kapell?? (dvs: hade de en viss dag eller var det "fritt fram"?)

• CH-

Bor i Schweiz men da jag och m2b ar svenska med slakt i GBG planerar vi ett böllop i GBG, august 2006. Antal ca. 100 st.
    Fredag: vi soker en lokal dar man kan ata och ha aktiviteter (slakter lar kanna varandra lekar).
    Lordag: planerar vigsel i Masthuggskyrkan med apero utanfor kyrkan. Festlokal ej bestämt. Vet nagon nagot om villa Odinslund i GBG? Alla tips valkomnas.
    Sondag: Brunch.Har nagon bra tips dar man kan vara 100 st?
    Tack pa forhand!

• yrvädret

Linslus

Vi hade turen att ingen bokat det datum vi tänkt gifta oss, så vi fick både det datum vi vill ha och den tid vi hade tänkt oss. Vi var i och för sig tidigt ute - vi bokade kapellet i början av augusti. Tydligen är kapellet väldigt populärt och är man inte ute i tid så är risken att det är fullbokat.

HanOchJag
    Har ni tänkt att gå på bröllopsförberedelsen som CarlJohans församling kommer att ha i S:t Birgitta nångång i vinter?

• HanOchJag

yrvädret asså har dom sånt..Hmm. visste jag inte . JA det blir det nog om jag e välkommen *S* kanske skulle ta och kolla upp det.

Linslus man får boka sankta birgittas kapell 11 månader i förväg. Så vill man ha för aug -06 kan man ringa imorgon typ. Är det sept du vill boka för så börjar bokningen 1 okt eller första måndagen i månaden kl 9.30 typ.
    Ni tillhörde gbg gänget va??

• aircondition

Jag har också precis tackat chefen för den oooootroliga höjning av lön som jag fick! Jobbar på gruppbostad, och har väl trott att det inte var ett kall...
    Nåväl..vi gifter oss i oktober, så jag väntar nog till maj i a f.

• Sandra_A

Vi gifter oss den 2 december 2006 i V:a Klagstorps kyrka söder om Malmö.

• aircondition

03062006:
    Jo, jag är från Gnesta. Taxinge k:a, men var tänker ni ha middag och så? Vi ska ju gifta oss borgeligt, men "vårt" ställe har lagt ner: Så vi måste hitta ett annat. Förslag mottages tacksamt!

• TissTass

Hej hej!

En 2006:a till :).
    Vi bor i Göteborg men gifter oss strax utanför Linköping då jag är därifrån.
    Vi skulle va i Göteborg först, men kostnaden sjönk väldigt mycket när vi bestämde att va i Linköping istället :)

• aircondition

TissTass:
    Hur har ni tänkt er? Kyrka, borgeligt? Stort, litet? *nyfiken i en strut*

Svar på tråden Gifter er 2006