• HanOchJag

Gifter er 2006

Hej hej.
    Tycker det är så lite fart på dom andra trådarna om flikkor och pöjkar som gifter sig 2006 så här kommer en tråd till.

Jag och min älskade gifter oss 19/8-06 i sankta birgittas kapell.
    Håller på med diverse andra planeringar nu runt bröllopet men kyrkan e bokad

Vilka är ni???

• Svar på tråden Gifter er 2006
  • HanOchJag

Linslus ja att hyra till killarna blir nog lite billigare än för oss tjejer.

Dom kläderna som vi kollar på till min man är ganska okej pris på.
    Kostymen skulle gå på mellan 3000-4000
    Skjortan som han ska ha är ganska dyr (men han e värd det ca 600 ska den gå på.
    Slipsen kostade 500 men vi fick den för 400 (sista som fanns) skor och så har vi inte kollat på men det kommer det med.
    Jag kände att då vi hittade såååå billig klänning till mig så kan vi kosta på honom lite dyrare,

Mina kläder är ju nästan klara och jag tror inte att det kommer gå på mer än 4000 för ALLT mitt.

Millo en vän till mig gifte sig i aug detta året hon hade köpt "hjärtanris" på svenska mässans bröllopsmässa och om jag inte minns heeelt fel så när och om det regnar så försvinner dom. Går upp i rök typ
    Kan ju oxå vara en ide. Fast å andra sidan. Regnar det inte så kanske ni måste sopa upp det..Inte kul

• Millo

MakeMeUp
    Vet inte vilken designer klänningen har den är gjord i Kina. Jag gick in på Brides and beauties sida och kollade men hittade ingen likadan, så du kan vara lugn...hi,hi
    Vilken klänning är det som du hittat? lite nyfiken..

Linslus
    Har också tänkt på blomblad men det är lite svårt att göra iordning i förväg...
    men det skulle vara väldigt fint

• Linslus

Hej & välkommen Aircondition Coolt namn du har

Jag tror din smiley blev konstig för det ska vara ett litet "o"
    Vart gifter du dig?

• aircondition

Linslus:
    Jag "tryckte" nog in ett fel "o"...*l*Jag måste erkänna att jag tycker det är lite bökigt med smileysarna...
    Vi gifter oss i Gnesta trakten...var är inte klart...*borde nog tänka ut ett ställe snart*

• aircondition

Tycker inte ni att det blir lite av ett beroende att vara här på BT? *hmm*
    Det är så kul att "prata" med andra om sitt bröllop, planer...

• 03062006

aircondition
    är du ifrån genesta????
    själv är jag ifrån södertälje, vi gifter oss i taxinge kyrka den 3 juni.

• yrvädret

HanOchJag

Vi gifter oss också nästa år i Sankta Birgittas kapell (om du menar det som ligger vid älvstranden i Göteborg). Fast vi gifter oss månaden innan er, den 22 juli.

• HanOchJag

yrvädret aha va kul. Ja det underbara kapellet vid röda sten Bästa kapellet någonsin.*S*

Har ioch för sig inte sett så många andra

• Linslus

Tjejer när skickar NI ut era INBJUDNINGAR??

Vi funderar på tidigt i februari (gifter oss i augusti) eftersom många på deras arbetsplatser faktiskt bokar in sommarsemester redan februari/mars & därför bokar resor m.m & efterssom man gifter sig mitt i högsommaren får man väl hoppas att en tidig inbjudan håller folk i Sverige just det datumet

Ps: själv jobbar jag inom hälso-& sjukvården; där får man vara glad om man 1 månad före sin semester får veta & detta ska man vara tacksam för dessutom "Bitter? Javisst" *ler*

• HanOchJag

Linslus *hihi* ja du då är vi två.. Och så ska man gärna ligga på knä och tacka cheferna för att man fått SIN semester + den GIGANTISKA lönen som detta underbara jobb innebär *ironi så det skriker om det*
    Just pga detta som du säger med semestern så har vi pratat om att skicka iväg våra runt nyår /jan. Så man vet vad man kan förvänta sig i tid.

Kanske man då oxå kan lägga pengarna på sådant som man dragit in på för att kunna bjuda alla man vill

Svar på tråden Gifter er 2006