• HanOchJag

Gifter er 2006

Hej hej.
    Tycker det är så lite fart på dom andra trådarna om flikkor och pöjkar som gifter sig 2006 så här kommer en tråd till.

Jag och min älskade gifter oss 19/8-06 i sankta birgittas kapell.
    Håller på med diverse andra planeringar nu runt bröllopet men kyrkan e bokad

Vilka är ni???

• Svar på tråden Gifter er 2006
  • Bridecilla

hej hej,

hittade tråden lite sent... men
    vi gifter oss den 26:e augusti nästa år...
    pirr pirr

hörde att bröllopsmässan i söndags inte var ngt att ha?

• HanOchJag

Bridecilla Välkommen välkommen.
    När var och hur gifter ni er??
    NÄR vet vi ju

MiNik19/8 Nää asså stället som vi ville ha heter Kultur Ocean. Och ligger på stigbergstorget. Men tyvärr han någon före. Det var det perfekta stället för oss då jag har ganska höga krav på hur jag vill ha saker och när jag kontaktat andra ställen så är det alltid något som dom inte kan tillåta eller hjälpa till med.
    Helst så ser vi ju att vi kan ha ett ställe där vi kan fixa allt själv men som sista handsval så har vi typ Sjömagasinet och novotel som val.

Vart är det ni gifter er?? kyrka , lokal osv. Tror inte jag frågat det va

• MiNik19/8

Hej HanOchJag!
    Sjömagasinet kommer kosta dig en förmögenhet *ler*.
    Vet att det ligger en lokal man kan hyra snett nedanför kapellet, om man står framför Sjömagasinet och tittar snett till vänster. Sedan har du Kustens Hus (Masthugget). Längre ut vid Nya Varvet har du Reveljen. Sedan Ute i Långedrag har du 2 restauranger. Ute vid Saltholmen har du Varmbadhuset.
    Vill du ha mer detaljerad info så säg bara till, jag bor där uti i krokarna och har varit på fester i alla fall på de tre sistnämnda ställerna.
    Själva så ska vi hålla till ute på Marstrand. Vigsel i kyrkan, festen någon stans där ute med, inte något klart än. Skönt att ha allt på ett ställe, då slipper man transporter av gäster osv.

• HanOchJag

MiNik19/8 joo jag vet sjömagasinet kommer fördärva oss
    Men det är vårat allra sista alternativ.Så vi får se.
    Dom ställena som du nämnde är det "bara lokaler" eller är det typ restaurang/cafe lokaler??
    VET du vad lokalen precis vid kyrkan heter?? skulle vara jättebra om jag kunde ringa dit och kolla.

Just det här med gästerna är det vi tänker på oxå. Vill inte behöva åka långt själv och då ska ju inte våra gäster tvingas göra det heller ..
    Hur långt har ni kommit i planering och inköp??Känns som jag jobbat på riktigt ordentligt

• Cocogbg

Hej
    Vi gifter oss 27maj-06
    har bokat kyrka, präst, lokal, beställt mönster på klänningen, kompis som skall göra inbjudningar mm. Så det är fullt upp redan. Vi kommer att ha ett kombinerat dop & bröllop.

• HanOchJag

Cocogbg välkommen du med.
    Dop och bröllop samtidigt. Låter som en väldigt bra ide. Synd att man inte har någon att döpa

• MiNik19/8

Här kommer lite till HanOchJag!

Restaurang Kapellet (Ligger ovanför Nya Varvet, bakom Nya Varvets skola.)
    Örlogsv. 73, 42671 VÄSTRA FRÖLUNDA 031-29 77 00

GFF-gården, Majorna
    (endast fester) 2400:- Kaffe- och matporslin ingår,

Majgården, SDF Majorna
    Matporslin ingår i hyran. 2800:-

Centrum:
    www.ordenshusen.se
    jättebra priser, fina lokaler (gamla redarvillor) ca 10 min med bil från Klippan

HanOchJag här är min mail om du vill veta mer eller har andra frågor aug06@home.se

• HanOchJag

MiNik19/8 tack så JÄTTE mycket för hjälpen. Ska ta och kolla på länkarna som jag fått och så får vi se vart det leder

• pippi05

var tärna på ett bröllop förra året som festen hölls i långedrags paviljonger. Ligger precis vid vattnet, jättefint. Brudparet o gästerna var jättenöjda. Bra personal och bra pris!!!!!

Svar på tråden Gifter er 2006