• HanOchJag

Gifter er 2006

Hej hej.
    Tycker det är så lite fart på dom andra trådarna om flikkor och pöjkar som gifter sig 2006 så här kommer en tråd till.

Jag och min älskade gifter oss 19/8-06 i sankta birgittas kapell.
    Håller på med diverse andra planeringar nu runt bröllopet men kyrkan e bokad

Vilka är ni???

• Svar på tråden Gifter er 2006
  • Linslus

Åh LYLLOS dig Bohuslän06! Vi har laddat gärnet för bokning av Morlanda kyrka måndagen den 10 oktober klockan 09.00 piiiip!

Men jag FÖRSTÅR faktiskt att dom måste sätta ett visst datum för bokning på Orust, de fick över 30 bokningar till de populära dagarna vid förra årets första bokningsdag & det hade ju i ärlighetens namn varit tråkigt om någon kunde boka år 2012 redan nu

Men jag tycker gott att man skulle kunna få "prelimiärboka" för att se hur stort intresset är för vissa datum för då har man ju en chans att se att "oj det var visst 16 andra brudpar som vill ha 5 augusti". Nu måste jag istället ha "beredskapsplaner" med denna bokningsdag D.v.s: ha kontaktat Lokalbokningen + cateringfirman före för att se vilka ANDRA datum DOM är lediga (annars står man ju med kyrka men utan mat & plats) Vet inte vad som är värst

• MakeMeUp

Vi gifter oss i Borås, hoppas amn är välkommen att ta del av tips å idéer här ändå. Borås är ju bara 6 mil från GBG å vi är inte tillräckligt många här att det blir nog med tips och meningsbyten =)

Kram

• Cassiopeija

Hej!

Jag bor i Göteborg och ska gifta mig med min sambo i augusti nästa år, dock inte i Göteborg utan i Skåne...

Vi ligger nog ganska bra till i planeringen. Vi vill båda ha gott om tid på oss och så långt det går undvika stress. Det kommer nog bli rätt så stressigt ändå framemot juli eller så...

• California Dreamin´

Hej, här kommer en 06:a till!

Vi gifter oss den 8 juli!! Kyrka och lokal bokad, sömmeska till klänningen tillfrågad, så oxå solist till kyrkan. Detta beror i o f s mest på att sömmerska och solisten är folk vi känner!En preliminär gästlista har vi oxå.

Hmm vad mer... jo jag har köpt papper och så till inbjudningskort, och vi har bestämt hur de ska se ut och vad de ska stå ungefär. Tänkte försöka inhandla lite smågrejer som vi kommer på, efterhand. Så sprider man kostnaderna lite. Det är ju så dyrt hela det här kalaset.

Känns ändå att vi har väldigt gott om tid än så länge. Jag blev lugn bara kyrkan och lokalen var bokad.

• Linslus

California Dreamin´: vart gifter ni er? *nyfiken*

• HanOchJag

Vi är klara med inbjudningskort,risboxar, placeringskort, korgar till kyrkan, smycken till mig själv och blomsterflikkorna , ena klänningen till små flikkorna, sångerska till kyrkan,hälften av kläderna till M2b , min klänning, skor, underkläder och massa MASSA mer

Känns som att det enda som e kvar är att hitta just DEN lokalen. Sen kommer resten att flyta på

• Linslus

HanOchjag: vad är risboxar för nå't? (här har jag missat något!)

Vad ska din M2B ha för typ av kläder?
    Hyr eller köper ni kläder?

• Millo

Hej allihop!
    Får jag också vara med?
    Vi gifter oss borgligt 1 juli på Bohus fästning.
    Har bokat vigsel, lokal, tillfrågat tärna o bestman, beställt underbara näbbklänningar, köpte faktiskt min klänning igår.. Funderar på inbjkort men har ingen aning vad vi ska skriva.
    Min kompis ska fixa blommorna och en annan hår o smink.

• Linslus

MILLO!! Välkommen

Åhh Bohus fästning; vilket bröllop det lär bli
    Vart köpte du din klänning?

• HanOchJag

Linslus Risboxar är min egna variant av rispåsar..
    Tycker att alla kör med påsar så.. Kolla in www.Geocities.com/kort_gott/ och gå in på tillbehör så får du se dom

Vi köper alla kläder. Han kommer nog ha kostym med "mäktiga" detaljer. SOm vi pratat så blir det nog en mörkgrå med mörka lila detaljer.

Svar på tråden Gifter er 2006