• HanOchJag

Gifter er 2006

Hej hej.
    Tycker det är så lite fart på dom andra trådarna om flikkor och pöjkar som gifter sig 2006 så här kommer en tråd till.

Jag och min älskade gifter oss 19/8-06 i sankta birgittas kapell.
    Håller på med diverse andra planeringar nu runt bröllopet men kyrkan e bokad

Vilka är ni???

• Svar på tråden Gifter er 2006
  • HanOchJag

Millo Välkommen välkommen
    Har samma frågor som Linslus

• HanOchJag

såg nu att sidan var otillgänglig. Ska ordna det och återkomma

• Linslus

Hej HanOchJag: kommer inte in på länken; Kommer till en sida där det står: "Sorry, this site is temporarily unavailable"

Vart har du & din M2B köpt kläderna?
    Jag har tittat på en klänning på Ramona Design i Göteborg, men den ligger ca 4000kr dyrare än i Danmark--så beställer nog via butik i Danmark

Är det lika "dyrt" att KÖPA kläder till Brudgum som för Brud? (hyrpris brukar ju vara billigare för honom, så kanske även att köpa är något billigare än brudklänningen menar jag??)

• MakeMeUp

Hej,

Vi har boka kläder till M2B, kollade faktiskt med Ramona först. Men bestämde oss för Ringheims i Borås...
    Där betalar vi 1800:- för frockcoat, knappar, väst, slips, skjorta (ny som du får behålla) skor och byxa.
    Hon hade även Nixaklänningar till salu, tror inte jag fann en enda över 4500kr där...

Lycka till

• Linslus

Ahh va bra! Tack för tipset: ska höra mig för där angående M2B´s kläder (hans gamla hemort dessutom)
    Har de en hemsida?

Själv har jag skådat in en Atelier Diagonal klänning som jag hoppas på

• Millo

Tack!
    Jag köpte min klänning på annons, den var köpt på ebay men aldrig använd. Jättefin 1500 kr. Halterneck, "pärlbroderier,släp.
    Har en fråga ang ris. Har hört talas om paddyris vad är det,vart köper man det? Vet att det är en myt det där snacket om att fåglar dör men man får inte kasta ris på borggården (fästningen). Så jag behöver ett alternativ...???

• Linslus

Vill du absolut ha RIS då? Har själv funderat på om man inte kunde höra sig för med florister om man fick köpa t.ex "sista veckans osålda rosor" (du vet dom som folk inte betalar fullt pris för för att dom börjat "sloka" något)för att använda rosbladen att kasta utanför kyrkan? (blir ju dyrt att köpa "dagens bästa ros" bara för att "strippa" den för att använda bladen
    Rosblad blåser ju bort med vinden & är "naturliga"

Men detta kanske inte fungerar i praktiken...suck!

• MakeMeUp

MILLO:

Vad var d för designer på klänningen, låter som en sådan jag funnit hos Brides And Beauties för 6900 ??

Anna

• aircondition

Hej alla 2006-or!
    Vi gifter oss i 28/10.Vi har inte bokat nå´t?!? :-0 Vi har bestämt en massa, men inget är bokat...*hmm*

• aircondition

Vad konstig min smiley blev?

Svar på tråden Gifter er 2006