• HanOchJag

Gifter er 2006

Hej hej.
    Tycker det är så lite fart på dom andra trådarna om flikkor och pöjkar som gifter sig 2006 så här kommer en tråd till.

Jag och min älskade gifter oss 19/8-06 i sankta birgittas kapell.
    Håller på med diverse andra planeringar nu runt bröllopet men kyrkan e bokad

Vilka är ni???

• Svar på tråden Gifter er 2006
  • Linslus

Hej!

Vi gifter oss i Augusti 2006 på Orust! Men bor i Göteborgsområdet....
    Kyrk-bokningen påbörjas 10 oktober så då måste vi hänga på telefonen Så EXAKT datum är alltså inte fastlagt men mycket hänger på att det förhoppningsvis blir den 5 augusti, för till det datumet har vi bokat Cateringfirman + ffa Lokalen!

Vart ska ni ha festen?

• HanOchJag

Vi vet faktiskt inte vart lokalen blir ännu. Ringer runt och letar efter bästa möjliga lokal då jag har ganska höga krav :-O

Dom ställena som vi velat ha har tyvärr redan hunnit bli bokade så jag letar som en blå.
    Men förmodligen blir det Musikens hus i Majorna/hängmattan.

HAr ni kommit långt i eran planering eller väntar ni med det till kyrkan är bokad??

• björnsbrud

Vi gifter oss oxa den 19 augusti - i Roslagen! Med all sannolikhet iaf, for lokalen ar bara preliminarbokad och kyrkan kan bokas forst i oktober.

• Linslus

Just nu jagar jag Fotografer vilket inte verkar vara det lättaste ute "på öarna" Har fått prisförslag på runt 4000-5000 kr för utefotografering med typ 20 bilder & några tackkort... Känns som att det är lite dyrt?

Sen har jag velat mellan att beställa en klänning via Kina eller att beställa en "orginal" men det lutar åt en orginal...

Vi "sparar" pengar på att hyra lokal & att ha cateringfirma (vår ekonomi är inte dunderbra i nuläget) & nu i veckorna är det tänkt att vi ska höra med mina blivande svärföräldrar om de kan tänka sig att bidra på ett litet hörn såsom mina föräldrar erbjudit sig

Tänker ni er oxå catering?
    Oj det är alltså så även i Göteborg att ställena bokas upp väldigt fort

• Linslus

Björnsbrud: samma för oss då gällande kyrkan Men nu har nedräkningen börjat i alla fall till bokningsdatumet

• MakeMeUp

Bokat kyrka, tillfrågat bestman, brudtärna, marskalker och tärnor.
    Satt färgtema, börjat grunna på bjudningslista *svårt*
    Budget... Nja, den pendlar tiotusentals kronor från dag till dag...

Någon som bokat hår ännu? Verkar vara värre än få bokat kyrka ju...

Anna/ Borås

• HanOchJag

4000-5000 tycker jag låter väldigt rimligt. Kollade själva fotograf och dom skulle ha ca 3000 för 8 foton bara- inga tack kort eller så.

Alla ställen som jag ringt är antingen bokade eller preliminär bokade. och då handlar det ju bara om några dagar så är dom BOKADE..
    Jätte svårt att hitta lokal som har rätt tider som man får vara där.
    Den senaste vi kollade på så skulle vi få nyckeln kl 12 samma dag som vi gifter oss. Bröllopet är kl 16-HUR har dom tänkt sig att man ska hinna???

Min(a) klänningar kommer på posten om kanske 2 veckor. Beställde 2 får Ebay betalade 1900 inkl frakt och underkjol. Kände att det passade in i budgeten riktigt bra

björnsbrud vart ligger roslagen??

• HanOchJag

MakeMeUp ni gifter er i gbg?? eller ska ni ha bröllopet i borås??

Hår har jag inte fixat ännu. Tänkte att jag ska be en av tärnorna göra det då hon är grymt bra på hår/smink ja allt som man kan tänkas behöva. Min mor har även en kollega som är frisörska men jobbar som städerska ska kanske fråga henne oxå..Så håret får vänta ett tag till ..
    Kanske man inte ska förresten.. *hmm funderar*

• Linslus

Jag funderar oxå på om vi ska sova i GÖTEBORG & fixa frisyr & smink DÄR på morgonen innan vi åker till Orust... kanske mer att välja på här menar jag...

Men då är det ju det här med VILKEN frisör ska man välja?
    Sen tycker jag att jag blir lite "penga-blind" när det gäller bröllopsplaner; "5000kr för några foton..javisst varsågod!" "2000kr för frisyr...självklart tar ni kort?" Nej men ni förstår vad jag menar?

Jag vill ha en ganska "lös" frisyr med mycket hängande hår (har ganska långt hår) & det skulle inte FÖRVÅNA mig om frisören tar lika mycket för en ½ timmes jobb att sätta i några hårspännen, en tiara & lite spray--jämfört med en mer komplicerad stram frisyr med pärlor m.m m.m men jag hoppas jag har fel

• Johanna85

Vi gifter oss den 11 februari 2006, på Karlslundsherrgård utanför Örebro. Det mesta är planerat, bokat och köpt...

4000-5000 kr för fotograf är är ett bra pris tycker jag, har varit i kontakt med några som skulle mellan
    8000-13000 kr! Men nu har vi hittat en en annan som verkar jättebra, kommer kosta runt 6000 kr.

Några andra som ska gifta sig i Örebro området?

Svar på tråden Gifter er 2006