• tartaruga

trekant....

...jag känner mig jätte äcklig och dum. Så här var det: Innan jag träffade min pojkvän hade jag en gång trekant med två andra killar. När jag tänker på det nu känns det helt främmande, som nåt jag ALDRIG skulle kunnat gjort. Men jag har väl haft en lite mer exprementiell period i mitt liv, och just då verkade det spännande. Det råkade falla sig så att min pojkvän känner en av dessa två killar, och gillar honom inte alls....tycker typ att han är ett svin. (Jag kände ju inte minpojkvän alls då och hade ju ingen aning att jag skulle träffa honom och bli så kär!) Jag har så klart tänkt jätte mycket på det här, och haft en del ångest. Tänk om den där andra killen skulle berätta för min pojkvän...eller typ nåt liknande. Jag har gått och bekymmrat mig och oroat mig och bestämde mig igår natt för att berätta, vilket jag precis nyss gjorde.....på telefon........tänkte att det var äst så att han skulle kunna få fundera på det i lugn och ro efteråt. Och nu vet jag inte vad jag känner....jag är så ledsen för att jag sårat honom, känns typ som att jag varit otrogen, men nåt sånt skulle jag aldrig göra! Hans reaktion var väl i korta drag: "Ja, jag vet att det är nåt som en del gör...så själva grejen är väl inte så konstig....men att min lilla söta älskling har tackat ja till att ha sex med två killar kan jag inte föreställa mig! Och med honom, fy fan...jag ska **** honom...." Alltså vi pratade ju jätte länge och jag grät och grät, han tyckte att det var bättre att vi slutade för som han sa :"jag kan ju inte säga att allt är ok, för nu har jag situationen på näthinnan och kan inte förstå att du gjort det, jag mår jätte dåligt och jag förstår att du gör det också....men vi får försöka prata om det i morgon, när vi tänkt lite på saken"
    Jag har ingen direkt fråga eller så....jag har bara ångest för detta och behövde skriva av mig.

• Svar på tråden trekant....
  • Tant Pernilla

Pöjk: Det jag syftade på var det här som står i ditt inlägg ovan, men jag kanske missförstod dig.
    "Det är tråkigt att många direkt hamnar i försvarsposition när frågan hur killen känner det tas upp. En kille får tydligen bara känna det som hans flickvän resonerat sig fram till är lämpligt, och att allt annat är fel."

Om jag missförstod dig och du inte pratade om "killar" och "flickvänner" generellt (som det förefaller för mig när jag läser det) så ber jag förstås om ursäkt.

• NokGroda

Pöjk: oavsett var du tror du säger, så säger du det uppenbarligen på ett sånt sätt att vi är flera stycken här som misstolkar dig. skriv noggrannare?

jag förstod inte vad ditt exempel med barnen och glassarna skulle tillföra?

och slutligen ska jag säga att jag är överlycklig att jag provat saker med andra än min pojkvän. för då vet jag vad som är min grej och vad jag vill fortsätta prova MED honom. jag tror snarare det kan förstöra förhållanden att experimentera för mycket. som t ex trekant.

• Pöjk

Killen i detta förhållandet ja, dessutom handlade det om känslor inte om sex.

Okej, jag känner mig lite ensam och utlämnad här bland alla aggressiva flickor, och det kan vara svårt "få plats"... Får skriva till Flingan och be honom ta upp det i nästa "Boy-power"-program.

• Tant Pernilla

Pöjk: Jag tycker att det är du som gör övertolkningar. Jag är inte det minsta aggressiv - eller naiv - som du också beskyllt mig för.

Jag har inte heller gett dig tillmälen, utan bemött det du skrivit, inte hur jag eventuellt har uppfattat dig som person.

Kanske är det så att du själv måste läsa dina inlägg lite bättre, så att du verkligen får fram det du menar och vi "aggressiva" tjejer inte missförstår dig...

Gå i frid, broder!

• bellis
    Jag är ledsen att behöva göra dig besviken ( ? ), I´m all woman!

Nu har jag läst inläggen från både Man 35 och Pöjk än en gång. Det från Man 35 skulle jag LÄTT kunna byta ut de ord i som syftar till att det är en kille som skrivit, så att det istället är jag själv som skrivit. Och det som Pöjk skrev är ju endast en fortsättning på det. Det enda som "tillkom" var den uttryckliga frågan till TS om vad hon skulle göra om pojkvännen ville ha trekant han med.

Varför utgå ( ? ) ifrån att denne Pöjk har hemska värderingar bara för att man direkt ser att det är en man som skrivit inlägget? Hade det stått "Kajsa" i nicket så tror jag knappast det hade dragits vidare...

Personligen tycker jag det vore TRÅKIGT om Pöjk nu känner sig bortjagad från debattforumet, det är ju faktiskt precis sådana män som vi tjejer allt som oftast ber om, Såna Som Förstår Känslor.
  • Pöjk

Tja, jag kan inte skriva bättre än som jag gör. Använder inte ens så mycket ironi som jag brukar. Jag vägrar att avsluta all inlägg med att förklara vad jag inte menar, och vad jag absolut inte tror, och att tjejer är liak mycket värda som killar, och att ingen kan tvinga någon till något annat eller sådant.

Det bara befäster normerna vad pojkar skall tycka, om man skriver på det viset.

Du skrev:
    "Visst, partnern kan tänkas säga "varför får inte jag.." men då är det något de måste diskutera utifrån deras situation NU och inte utifrån vad någon gjort tidigare. Dessutom är det i så fall ett önskemål som borde ha kommit fram förr eller senare ändå från partnern och borde absolut inte bero på ifall den andra gjort det tidigare eller inte."

Glassexemplet var en kommentar till ovanstående, och ett exempel på att vad man ger till en kan påverka önskningarna hos en annan. Oj, där fick jag till det, va?

Du verkar väldigt tvärsäker på vad du vill och inte vill NokGroda. Hoppas inte verkligheten kommer i mellan, själv tycker jag att jag har förändrats mycket på de 10 åren sen jag träffade min fru (dvs från 24-34 år).

Nå, ni har väl alla sett 'Bitter Moon'? Så kan det gå...

• Pöjk

Bellis, nej mig blir ni inte av med, det är roligt att vara anonym och prata med massa flickor om allt möjligt praktiskt (se annan tråd).

Förresten, vad har du för tfn-nr?

• The guy

Jodu pöjk, vi är ute på djupt vatten här! ;)

• NokGroda

Pöjk: okej. men då tycker jag tyvärr inte att ditt exempel är relevant eller applicerbart på den här frågan.

Jag förändras jämt och ständigt. Däremot låter jag mej inte korrumperas av vad andra vill och tycker om det går stick i stäv med något jag känner starkt för. Det har jag lärt mej.

Verkligheten kommer emellan? Förstår inte hur den skulle göra det? Att ett förhållande tar slut? Ja i så fall var det ju inte det förhållande jag ville ha, eller hur? Så vari ligger förlusten?

Sen skadar det aldrig att vara lite extra tydlig på internet eftersom det är en så speciell form av kommunikation. Till exempel önskar jag mej mitt namn till alla inlägg direkt adresserade till mej.

• K.C

ibland undrar jag om killarna blir chockade av ett stäle där tjejer tar för dig och sjunger ut så mycket som vi gör här... varför ska det vara så..? alla, oavsett kön, får ju rätt att prata och den som säger saker som någon anser bra får medhåll och tvärtom. är det månag som tycker samma sak så känns det mer likriktat, medan det ibland spretar lite mer... den som upplever att alla är emot eller inte fattar har väl antagligen en åsikt som är svår för folk att acceptera eller förstår nåt som den inte kan uttrycka så bra.

Svar på tråden trekant....