• tartaruga

trekant....

...jag känner mig jätte äcklig och dum. Så här var det: Innan jag träffade min pojkvän hade jag en gång trekant med två andra killar. När jag tänker på det nu känns det helt främmande, som nåt jag ALDRIG skulle kunnat gjort. Men jag har väl haft en lite mer exprementiell period i mitt liv, och just då verkade det spännande. Det råkade falla sig så att min pojkvän känner en av dessa två killar, och gillar honom inte alls....tycker typ att han är ett svin. (Jag kände ju inte minpojkvän alls då och hade ju ingen aning att jag skulle träffa honom och bli så kär!) Jag har så klart tänkt jätte mycket på det här, och haft en del ångest. Tänk om den där andra killen skulle berätta för min pojkvän...eller typ nåt liknande. Jag har gått och bekymmrat mig och oroat mig och bestämde mig igår natt för att berätta, vilket jag precis nyss gjorde.....på telefon........tänkte att det var äst så att han skulle kunna få fundera på det i lugn och ro efteråt. Och nu vet jag inte vad jag känner....jag är så ledsen för att jag sårat honom, känns typ som att jag varit otrogen, men nåt sånt skulle jag aldrig göra! Hans reaktion var väl i korta drag: "Ja, jag vet att det är nåt som en del gör...så själva grejen är väl inte så konstig....men att min lilla söta älskling har tackat ja till att ha sex med två killar kan jag inte föreställa mig! Och med honom, fy fan...jag ska **** honom...." Alltså vi pratade ju jätte länge och jag grät och grät, han tyckte att det var bättre att vi slutade för som han sa :"jag kan ju inte säga att allt är ok, för nu har jag situationen på näthinnan och kan inte förstå att du gjort det, jag mår jätte dåligt och jag förstår att du gör det också....men vi får försöka prata om det i morgon, när vi tänkt lite på saken"
    Jag har ingen direkt fråga eller så....jag har bara ångest för detta och behövde skriva av mig.

• Svar på tråden trekant....
  • Anna-Maja

Jag måste bara lägga mig i också. jag tycker att du gjorde rätt, tartaruga, som berättade. Jag har själva haft en trekant och min kille tog det med ro när jag berättade. Vad man gjort i tidigare liv tycker jag är ganska ointressant eftersom jag anser att alla kan ändra på sig med åren och ingen ska behöva "straffas" för något som man tidigare gjort och kanske redan då fått "sona" för. Ens förflutna är ju det som format en till den person man är idag. Huvudsaken är ju att man har ett bra sexliv tillsammans. (Hade du inte varit med om dina tidigare sexuella erfarenheter, hade du kanske inte varit lika bra i sängen, som du är idag.)

Jag hade mycket fler och bredare sexuell erfarenhet när jag träffade min kille, och han har aldrig någonsin klagat på det jag gjort tidigare. Snarare kanske varit ännu mer nöjd över att jag kunnat använda mina erfarenheter till något bra med honom.

• Phaemton

NokGroda: Vill inte på absurt eller våldsamt sätt slita dig ut ur den lilla bubbla du lever i, MEN, det är faktiskt
    skillnad på män och kvinnor!

Vare sig vi "fostras" till man eller kvinna av samhället eller inte så kvarstår fortfarande det faktum att kvinnor är kvinnor och män är män. Det har en del med "naturen" att göra förstår du. Vare sig tycker det eller inte så är vi olika redan från början. Våra kroppar är ursprungligen byggda för att klara olika saker här i livet och det gör naturligtvis att vi i slutändan får olika syn på saker och ting...

• Lord_of_the_flies

Jag tror att Man35 slår huvudet på spiken: "Varför gjorde hon det med HONOM (eller fotbollslaget) men inte med mig."

De tankegångarna är nog väldigt vanliga och vet man för mycket om sin partners tidigare sexliv kan det bli problem.

I fallet med mitt ex. så kunde jag verkligen inte känna att vårt förhållande var något speciellt när jag visste att det hon gav mig hade hon också gett till en massa andra, ofta män hon bara känt i några timmar.

Och till er som tror att jag korsförhörde henne för att vå veta det så kan jag tala om att det var något hon berättade helt själv- antagligen för att hon tyckte att vi kommit så nära varandra och trodde att sanningen skulle skapa ännu mer intimitet.

• NokGroda

Phaemton: hoppet är långt från fysiska olikheter till psykologiska.. tycker du inte det? vad i en kvinnas fysik gör att hon pratar mera?

skulle kunna säga "ledsen att du lever på 50-talet, men det har hänt en del sen dess" men jag antar att det är lika bra att låta det bero..

• NokGroda

Lord_of_the_flies: eller för att det är så de allra flesta tjejer gjort någon gång och hon inte kunde tänka sig att du skulle ha en så primitiv syn på sex?

• Nickolina

lord of the flies:

Omg vilka uråldriga åsikter du har.
    Dina gärningar kommer bli lika hårt dömda som du dömmer andras.
    Din flickvän kan vara glad att hon blev av med DIG och inte tvärtom.
    Du kan inte ha älskat henne. Ifall du gjorde det är du bara för tragisk.
    Vakna upp det är år 2005. Det finns inga "fina" flickor. Och inga "dåliga" heller. Du är bara galet patetisk.

• Nickolina

Förövrigt tartaruga.
    Du är inte nåt dum eller äcklig.

Jag tror inte att du kommer ångra dig i all framtid.
    Du har ingen anledning. Du är en erfarenhet rikare. Njut av det (om dock än i smyg)Nu vet ju din pojkvän dessutom. Ärligt talat. ALLA detaljer om ens partners sexliv före en själv gör ont att veta och man vill inte ha dem på näthinnan. Inte ens en missionärsställning eller en tungkyss! Kram på dig

• ztar

Angående detta med att det inte skulle vara speciellt för att man gjort vissa saker med andra håller jag inte med om.

Jag har kramat, kysst och hånglat med andra killar än min blivande, men när jag kramar honom ÄR det speciellt med just HONOM, att krama honom är inte som att krama någon annan, inte heller att kyssas och hångla med honom, det är helt unik för honom, jag känner helt andra känslor när jag gör det med honom än med de andra killarna.

Man KAN kyssas utan att vara kär, och man KAN ha sex utan att vara kär, och det är en helt annan sak än när man faktiskt ÄR kär. Så att det inte skulle vara speciellt att ha tex sex med någon som haft många partners innan (utan att vara kär) men som är kär i dig nu köper jag inte. Det är helt skilda saker.

Hoppas detta är läsbart :)

• Pöjk

Äsch, det blev ingen riktig schwung på denna diskussionen...

Tartaruga!
    Några tröstens ord. Min fru bestämde att vi skulle skaffa barn utan att fråga mig, hon slutade ta piller och blev gravid. Jag blev jäkligt arg och besviken och funderade på att bryta upp. Vi gick sedan till sådan här familjerådgivning en gång (på henns inrådan, eftersom hon insåg att det blev lite fel det där), vilket gjorde att det kändes bättre faktiskt. Fick skälla ut henne efter noter i 5 minuter utan att bli avbruten, sen insåg jag hur dum hon faktiskt kände sig. Så vi blev sams igen, och nu är det inget som stör. OK, när hon gjorde om det med barn #2 blev jag väl lite ledsen igen, men det gick över snabbare.

Ja, och dessutom hade hon något kort förhållande mellan henne och min bäste vän innan vi träffades, men jag vet inga detaljer. Och har faktiskt inte lust att veta heller.

Så visst klarar ni av en sådan här liten detalj. Vänta bara tills ni skall bestämma vem som skall gå upp och trösta bebisen!

• Swing

Oj, nu orsakar jag en STORM här!

Träffade min man i tonåren, vi närmar oss 45. Är otroligt lyckligt gifta (vet att många här kommer att hävda att nåt fattas osv. när ni läst vidare, men så är det INTE). Vi deltar sen ett par år i grupp 6 träffar. Jag har 6 med andra killar, gärna flera på samma gång, och ibland även tjejer. Min man njuter av att se mig njuta med andra och har absolut inget emot det hela. Det är både läckert och upphetsande och vi har fått nya, trevliga vänner som vi umgås med även "på vanligt sätt". Visst, det kändes lite konstigt att se min man med andra de första gångerna, men vi är jättestabila och vet att vi båda betyder allt för varandra.
    Sen är det ju så att det allra, allra bästa 6:et har vi ju ändå tillsammans, hemma.

Låt inte alla leva som dom vill utan rasa på mot mig nu och överös mig med elaka kommentarer och påståenden! Ordet är fritt:

• K.C

Pharaoh:
    varför vill du ha elaka påståenden? jag har inget sånt att säga alls - blir ingen sårad eller skadad har jag inga invändningar mot hur folk lever sina liv.

• NokGroda

Pharaoh: trivs ni med det är det väl inget att uppröras över?

det diskussionen här verkar ha handlat mest om på sistone var ifall en parts sexuella historia angår den nuvarande partnerns och i så fall på vilket sätt. dessutom har det dykt upp lite oklart hetsande mot att ha ett sexuellt förflutet över huvud taget..

däremot vad man gör med sin partner, har inte diskuterats..

oavsett relevans är det väldigt intressant att höra talas om sånt där, som dessutom fungerar i längden.. för jag antar att ni har hållit på med det här ett tag.

• Hemax

LOTF! "I fallet med mitt ex. så kunde jag verkligen inte känna att vårt förhållande var något speciellt när jag visste att det hon gav mig hade hon också gett till en massa andra, ofta män hon bara känt i några timmar."

Men det faktum att hon "gav" dig dessa saker gång på gång och var inställd på att göra så för alltid fick inte _det_ dig att känna dig speciell?!

Jag har haft sex med flertalet män innan jag träffade min nuvarande. Jag har även gått på bio och middag med andra män. Jag har semestrat med andra män. Jag har köpt presenter och uppvaktat tidigare pojvänner på alla hjärtans-dag. Jag har ätit glass på Fjällgatan och varit på Gröna Lund med några. Etc. M.m. O.s.v. i all oändlighet!
    Det var så klart speciellt just DÅ med just DEM! Men inte förhindrar det väl mig på något sätt att känna att det skulle vara mindre speciellt nu med "mannen i mitt liv"?! Tvärtom, jag vet ju att det är _honom_ som jag kommer upprepa allt detta med! Gång på gång, år efter år! Och just den känslan är så speciell att vi båda känner oss speciella inför varandra!

Skulle jag bara "göra nya" saker med min blivande man så skulle det inte bli mycket kvar...
    Tror knappast nån av oss skulle bli lyckliga som vandrande pinne-ägare med knyppling och skogsavverkning som enda intressen och med bönsallad alternativt kycklinglever på bordet.

F.ö. har vi väl aldrig i detalj redogjort för våra förehavande i tidigare förhållande. Tror det ibland kan göra mer skada än nytta att veta "allt"! Men om man som TS ( kul att det verkar gå bra ) går och mår dåligt över nånting så är det väl naturligtvis bättre att lätta sitt hjärta!

Jaja, nog svamlat från Hemax!

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Pöjk

Hallå där, skogsavverkning vad är det för fel på det. Andelen kvinnor som äger skog ökar drastiskt.

• NokGroda

Swing och Pharaoh: jag vet inte hur era inlägg hänger ihop tror jag..?! verkar lite.. knepigt?

Svar på tråden trekant....