• tartaruga

trekant....

...jag känner mig jätte äcklig och dum. Så här var det: Innan jag träffade min pojkvän hade jag en gång trekant med två andra killar. När jag tänker på det nu känns det helt främmande, som nåt jag ALDRIG skulle kunnat gjort. Men jag har väl haft en lite mer exprementiell period i mitt liv, och just då verkade det spännande. Det råkade falla sig så att min pojkvän känner en av dessa två killar, och gillar honom inte alls....tycker typ att han är ett svin. (Jag kände ju inte minpojkvän alls då och hade ju ingen aning att jag skulle träffa honom och bli så kär!) Jag har så klart tänkt jätte mycket på det här, och haft en del ångest. Tänk om den där andra killen skulle berätta för min pojkvän...eller typ nåt liknande. Jag har gått och bekymmrat mig och oroat mig och bestämde mig igår natt för att berätta, vilket jag precis nyss gjorde.....på telefon........tänkte att det var äst så att han skulle kunna få fundera på det i lugn och ro efteråt. Och nu vet jag inte vad jag känner....jag är så ledsen för att jag sårat honom, känns typ som att jag varit otrogen, men nåt sånt skulle jag aldrig göra! Hans reaktion var väl i korta drag: "Ja, jag vet att det är nåt som en del gör...så själva grejen är väl inte så konstig....men att min lilla söta älskling har tackat ja till att ha sex med två killar kan jag inte föreställa mig! Och med honom, fy fan...jag ska **** honom...." Alltså vi pratade ju jätte länge och jag grät och grät, han tyckte att det var bättre att vi slutade för som han sa :"jag kan ju inte säga att allt är ok, för nu har jag situationen på näthinnan och kan inte förstå att du gjort det, jag mår jätte dåligt och jag förstår att du gör det också....men vi får försöka prata om det i morgon, när vi tänkt lite på saken"
    Jag har ingen direkt fråga eller så....jag har bara ångest för detta och behövde skriva av mig.

• Svar på tråden trekant....
  • The guy

Finns säkert snubbar som blir chockade men dom florerar nog inte här! :)

Jag tycker det är super att ni tar för er så man ocensurerat får höra vad ni tycker och tänker... det är därför jag är här!!

• Tant Pernilla

För min del spelar det ingen roll vilket kön den jag diskuterar med, men tyvärr så utmynnade den här tråden i att det handlade mer om kvinnligt - manligt än om sakfrågan. Trist.

• Granis

Oj oj oj. Jag är mållös. Vad kan man säga?
    Ja dessa fruntimmer... suck.
    Det ska disskuteras i oändlighet. Hade det varit en tjej som haft dessa åsikter som Pöjk har så hade det aldrig blivit såhär. Kvinnor är experter på att vrida och vända på saker och ting.

Detta är oxå en anledning till varför jag trivs så bra med mitt jobb. Jobbar som billackerare så jag är bara omgiven av en massa goa gubbar (ink min man).

• K.C

granis:
    håller absolut inte med.
    dessutom är det väl bra att kunna vrida och vända på saker -d et är då man ser att världen inte är svart eller vit.

• The guy

Hm..

Ett av mina största problem (enligt min tjej) är att jag vrider och vänder på allt som tas upp för diskussion!

Nog om detta!

• NokGroda

Jag håller inte heller med. Då skulle det vara typiskt manligt då att uttrycka sig slarvigt och förneka problemen?

Jösses.

• Pöjk

Tant Pernilla, jag tycker också det är tråkigt att K.C, NokGroda och även du ville göra detta till kille/tjej debatt, genom att göra konstiga omtolkningar av mina inlägg.

K.C., det enda chockerande är den obefintliga acceptansen av mina inlägg för vad de faktiskt säger, och den uppenbara fixeringen på mitt kön. Dags att byta nick till "Tösa", kanske, så man slipper könskriget.

• Granis

Undrar just vem som ser saker i svart och vitt...

• NokGroda

Men Pöjk, du omtolkar ju när du säger att vi vill göra om det till kille/tjej-debatt?!

Varför måste folk reagera så hårt så fort man tar upp eller ens entyder ett könsperspektiv på en fråga? och varför måste det sluta med kommentarer om "typiskt manligt/kvinnligt"?

• Pöjk

NokGroda, hur tolkar du:

"Sen verkar du tycka att det är värre för en kille att ha en tjej som har "ovanliga" sexuella erfarenheter än vad det skulle vara för en tjej att ha en kille med samma erfarenheter."

Snacka om att vilja göra könet den avgörande frågan.

Svar på tråden trekant....