• tartaruga

trekant....

...jag känner mig jätte äcklig och dum. Så här var det: Innan jag träffade min pojkvän hade jag en gång trekant med två andra killar. När jag tänker på det nu känns det helt främmande, som nåt jag ALDRIG skulle kunnat gjort. Men jag har väl haft en lite mer exprementiell period i mitt liv, och just då verkade det spännande. Det råkade falla sig så att min pojkvän känner en av dessa två killar, och gillar honom inte alls....tycker typ att han är ett svin. (Jag kände ju inte minpojkvän alls då och hade ju ingen aning att jag skulle träffa honom och bli så kär!) Jag har så klart tänkt jätte mycket på det här, och haft en del ångest. Tänk om den där andra killen skulle berätta för min pojkvän...eller typ nåt liknande. Jag har gått och bekymmrat mig och oroat mig och bestämde mig igår natt för att berätta, vilket jag precis nyss gjorde.....på telefon........tänkte att det var äst så att han skulle kunna få fundera på det i lugn och ro efteråt. Och nu vet jag inte vad jag känner....jag är så ledsen för att jag sårat honom, känns typ som att jag varit otrogen, men nåt sånt skulle jag aldrig göra! Hans reaktion var väl i korta drag: "Ja, jag vet att det är nåt som en del gör...så själva grejen är väl inte så konstig....men att min lilla söta älskling har tackat ja till att ha sex med två killar kan jag inte föreställa mig! Och med honom, fy fan...jag ska **** honom...." Alltså vi pratade ju jätte länge och jag grät och grät, han tyckte att det var bättre att vi slutade för som han sa :"jag kan ju inte säga att allt är ok, för nu har jag situationen på näthinnan och kan inte förstå att du gjort det, jag mår jätte dåligt och jag förstår att du gör det också....men vi får försöka prata om det i morgon, när vi tänkt lite på saken"
    Jag har ingen direkt fråga eller så....jag har bara ångest för detta och behövde skriva av mig.

• Svar på tråden trekant....
  • NokGroda

K.C: håller med dig.

Lord_of_the_flies: en tjej kan vara k*t och vara med en kille på en gång, eller vilja vänta och uppleva allting en sak i taget. eller så har det ingenting med kärlek att göra. ungefär som onan:

jag skulle personligen se oerfarenhet hos en kille som en nackdel, men vissa kanske föredrar en partner utan erfarenhet så att han/hon inte vet vad hon missar..

• K.C

enda anledningen till att det skulle kunna kännas läskigt om ens partner haft utsvävningar som är långt ifrån se*x mellan 2 är väl att man kan känna sig otillräcklig, liksom rädd att verka trist. Men man får ju lita på att ens partner gjort ett val dom är rätt för honom/henne! Att bli så rädd att man gör slut känns grymt fegt. Istället för att erkänna att man själv känner sig liten så lägger man ansvaret och skulden på partnern.

• Ann-Sofi

Åh, jag är så glad att både jag och min blivande man har "slampat" runt och fått erfarenheter! Det gör att vi har ett sånt fantastiskt sexliv som vi aldrig haft med någon annan. :D

Lord_of_the_flies: kan ju vara så att man ligger med "halva fotbollslaget" när man är sugen på ett one-night-stand och inte av något fast förhållande, och "håller på sig" när man tror att det är den rätta man har träffat? Bara min analys. :)

• NokGroda

Ann-Sofi: håller med dej

• snart fru!

citat lord of the flies:
    Innerst inne VET ni att det ligger er i fatet att slampa runt - men ni vill inte låtsas om det.
    slut citat.

Mne snälla lord of the flies!! vad har du för kvinnosyn? Har du levt ett stillsamt liv utan tidigare erfarneheter överhuvudtaget och kräver detsamma av din flickvän så är det väl din sak.

Men att börja kritisera tejer för att slampa runt för att de lever de liv de själva valt, det känns väldigt medeltid, tycker jag!

• svmm

Lord_of_the_flies

Jag hoppas att du bara driver med oss, att du inte alls har sån kvinnosyn som du har.
    Det är ju pga såna som dig som gör att samhället ser ut som det gör.

Vara en fin flicka skriver du. Är man en fin flicka innan man har haft sex? Vad är man sen då? Då måste väl du vara lika "ful" som tjejerna, om du nu har haft sex. Det kanske bara är ren och skär avundsjuka. Stämmer det?

Om en tjej har varit med halva fotbollslaget så är väl det hennes bekymmer (om det nu är ett bekymmer) att kalla henne för slampa är väl det värsta man kan göra. Vill hon vara med killar så låt henne vara det. Hon kanske hade varit en hejare på att ge dig sex sen! Nej förlåt hon var ju oren av sig...

Hoppas som sagt att du skämtar annars så tycker jag att du får ta och skärpa till dig ordentligt

• svmm

Förlåt Tartaruga, jag glömde bort dig. Blev så upprörd över andra inlägg.

Har du hört nå mer från din sambo? Jag tror säkert att han kommer att acceptera det här. Du har inte gjort nånting fel mot honom. Snarare tvärtom. Du var ärlig och rak fast du egentligen inte behövde säga ett ord om det här. Det är starkt av dig! Hoppas din sambo inser vilken bra tjej han har.

Lycka till

• Swing

Jag instämmer i Tant Pernillas kloka ord.

Inte klokt att dumpa nån för att hon haft ett förflutet! Tänk om du inte gillar alla tjejer han har haft före dig, liksom! Tycker det var klokt att du berättade, eftersom det tyngde dig. Ge inte upp, tiden brukar lösa en hel del saker så småningom, även om man inte tror det när det känns som värst!
    Tröstkram!

• tartaruga

Hej igen. tack för alla svar jag fått, det känns mycket bättre att höra att ni inte tycker att det är så hemskt som jag känner mig. (Bortsett från LOTF, men en så puckad kommentar kan jag inte göra annat än att bortse ifrån). Jag har inte pratat med min kille än idag, han jobbar fortfarande och jag blir mer oc mer orolig för att han inte har hört av sig. Men jag har bestämt mig för att inte ringa eller sms:a. Jag har ju trots allt haft lång tid på mig att fundera över det här innan jag bestämde mig för att berätta, men han fick ju reda på det igår och jag måste ju åtminstone ge honom lika mycket betänketid som jag haft. Jag väntar helt enkelt på honom.....påfrestande, men det är han värd.
    Håll tummarna för att han ringer mig ikväll!

• K.C

det tror jag han gör! men du, om du vill låta honom tänka lite så säg att det är därför du inte ringer etc. Annars kanske han blir nojig...

Svar på tråden trekant....