• tartaruga

trekant....

...jag känner mig jätte äcklig och dum. Så här var det: Innan jag träffade min pojkvän hade jag en gång trekant med två andra killar. När jag tänker på det nu känns det helt främmande, som nåt jag ALDRIG skulle kunnat gjort. Men jag har väl haft en lite mer exprementiell period i mitt liv, och just då verkade det spännande. Det råkade falla sig så att min pojkvän känner en av dessa två killar, och gillar honom inte alls....tycker typ att han är ett svin. (Jag kände ju inte minpojkvän alls då och hade ju ingen aning att jag skulle träffa honom och bli så kär!) Jag har så klart tänkt jätte mycket på det här, och haft en del ångest. Tänk om den där andra killen skulle berätta för min pojkvän...eller typ nåt liknande. Jag har gått och bekymmrat mig och oroat mig och bestämde mig igår natt för att berätta, vilket jag precis nyss gjorde.....på telefon........tänkte att det var äst så att han skulle kunna få fundera på det i lugn och ro efteråt. Och nu vet jag inte vad jag känner....jag är så ledsen för att jag sårat honom, känns typ som att jag varit otrogen, men nåt sånt skulle jag aldrig göra! Hans reaktion var väl i korta drag: "Ja, jag vet att det är nåt som en del gör...så själva grejen är väl inte så konstig....men att min lilla söta älskling har tackat ja till att ha sex med två killar kan jag inte föreställa mig! Och med honom, fy fan...jag ska **** honom...." Alltså vi pratade ju jätte länge och jag grät och grät, han tyckte att det var bättre att vi slutade för som han sa :"jag kan ju inte säga att allt är ok, för nu har jag situationen på näthinnan och kan inte förstå att du gjort det, jag mår jätte dåligt och jag förstår att du gör det också....men vi får försöka prata om det i morgon, när vi tänkt lite på saken"
    Jag har ingen direkt fråga eller så....jag har bara ångest för detta och behövde skriva av mig.

• Svar på tråden trekant....
  • NokGroda

erfarenheter skapar ju den man är.. du har säkert lärt dig massor av det här från början till slut, tartaruga. man ska aldrig ångra något man gjort, bara lära sig av det.

jag tycker också att du var modig som berättade alltihop.. !

kram!

• Xite

Det som varit har varit. Det ska inte du behöva försvara inför någon som inte var med då, på det viset.
    Du gjorde vad du kände för då - och det är inget fel. Du behöver inte skämmas över det.

• Lord_of_the_flies

Jag skulle ALDRIG kunna acceptera ett ex. som haft trekant.

Inte för att vare elak mot henne, jag skulle bara må så dåligt av att veta.

• Tant Pernilla

Jag tycker att du var jättemodig som berättade det för honom. Visst, det kom säkert som en komplett överraskning för honom, men när han får tänka lite så var det väl inte en så farlig sak egentligen? Du har inte gjort det bakom ryggen på honom och att det råkar falla sig så att han känner en av killarna är ju mest oturligt.

Tänk också på att den bild han säger sig ha på näthinnan bara är en fantasibild, eftersom han faktiskt inte sett händelsen. Att försöka föreställan sig sin partner i en sexuell situation med någon annan är ganska lönlöst, egentligen, eftersom man faktist inte alls vet hur det sett ut.

Han har säkert egna sexuella erfarenheter som han inte vill kännas vid, såhär i efterhand.

Jag tycker han ska vara stolt över att han har en så ärlig och uppriktig flickvän!

• NokGroda

Lord_of_the_flies: menar du allvar? då är det nog bäst att du aldrig frågar dina flickvänner om deras historia för de flesta har ett förflutet och även om de inte haft trekant, kan de säkert ha gjort alla möjliga andra grejer som får dig att må dåligt.

jag tycker det låter sjukt! förutsatt att man inte tror på "att spara sig till äktenskapet" så har ju alla en historia. uppenbarligen var det inte optimalt eftersom man gick vidare ..

vad är det med folk som kopplar ihop vem man ÄR men vad man GJORT. .. själva poängen med livet är ju att uppleva saker, få erfarenheter och lära sig av dem..

gah!

• Frances

NokGroda, bespara dig, du talar till dova oron... :)

Om jag inte missminner mig sa dumpade LOTF sin flickvan som han alskade saa mycket (och som alskade honom sa mycket) och ville spendera resten av sitt liv med (las:gifta) eftersom han 'fick reda pa' att hon hade haft en del killar innan honom. Tror att hon var runt eller over 40 ar ocksa, surprise surprise sa hade on ett forflutet!
    Han kunde ej vara med en kvinna som 'varit slampig' i hans ogon, aven fast hon alskade honom sa mycket nu och bara hade ogon for honom.

Det var rejalt manga arga kommentarer i den traden kan jag ju avsloja :)

• The guy

Det man inte vet mår man inte dåligt av!!!

Jag vet att min flickvän haft andra innan mig men jag vill inte veta var, när, hur och hur mycket. Jag har kompisar som frågat ut sina tjejer om det tidigare sexlivet och ingen mår bättre av det kan jag säga.

..men tartarugas problem är ju ett annat. Det var bra att du klämde ur dig det här. Inte bra och gå omkring o tänka på det här. Annars har du ju brutit ihop till slut ändå. Risken har ju annars åxå varit att pojkvännen fått höra det från annat håll och sedan konfronterat dig med detta.

Tungt nu... bra snart!

Lycka till!!!

• Granis

Kära lilla vännen. Inte ska du må så här dåligt. Det hände ju innan ni var tillsammans. Kan dock försåt dig för jag har upplevt nästan exakt det samma.

Hade trekant med två killar. Det skedde innan jag träffade min man. Träffade honom sen honom genom en utav dessa killar. Inte så att dom var kompisar så utan bara bekanta. Min man avskyr denna man (och den andra oxå för den delen).

Jag har berättat för honom och han tyckte det var skitjobbigt. Han hade oxå en bild av det hela på näthinnan ett bra tag framöver. Det var aldrig något prat om att vi skulle göra slut eller att han tyckte sämre om mig. För honom var det bara att inse att jag hade ett förflutet. Gjort är gjort. Bara för att man har haft en trekant eller liknande betyder det inte att man är värsta slampan för det.

Trekanten är inget som jag ångrar. Jag har kvar det i mitt minne som en trevlig grej. För mig var det bara positivt. Det var första och enda gången. En gång räcker för mig. Så himla speciellt är det inte.

Du ska se att det kommer att ordna sig för er. Låt honom bara smälta informationen lite.

• Granis

Jesus vad jag har varit ivrig när jag skrivit! Nå väl. Går nog att förstå vad jag menar ändå.

• NokGroda

Frances: okej. jag är inte speciellt gammalt här och har ingen koll på folk ännu. =) tack!

The guy: jag håller med dig. det man inte vet mår man inte dåligt av.. och dessutom ska man inte fråga om man inte vill veta. jag har nu för första gången någonsin ett förhållande där vi knappt vet något om varandras förflutna. och det är SÅ skönt! jag har alltid tagit för givet att man ska "dela med sig" av sin historia, men nu inser jag att det bara skapat problem.

Svar på tråden trekant....