• tartaruga

trekant....

...jag känner mig jätte äcklig och dum. Så här var det: Innan jag träffade min pojkvän hade jag en gång trekant med två andra killar. När jag tänker på det nu känns det helt främmande, som nåt jag ALDRIG skulle kunnat gjort. Men jag har väl haft en lite mer exprementiell period i mitt liv, och just då verkade det spännande. Det råkade falla sig så att min pojkvän känner en av dessa två killar, och gillar honom inte alls....tycker typ att han är ett svin. (Jag kände ju inte minpojkvän alls då och hade ju ingen aning att jag skulle träffa honom och bli så kär!) Jag har så klart tänkt jätte mycket på det här, och haft en del ångest. Tänk om den där andra killen skulle berätta för min pojkvän...eller typ nåt liknande. Jag har gått och bekymmrat mig och oroat mig och bestämde mig igår natt för att berätta, vilket jag precis nyss gjorde.....på telefon........tänkte att det var äst så att han skulle kunna få fundera på det i lugn och ro efteråt. Och nu vet jag inte vad jag känner....jag är så ledsen för att jag sårat honom, känns typ som att jag varit otrogen, men nåt sånt skulle jag aldrig göra! Hans reaktion var väl i korta drag: "Ja, jag vet att det är nåt som en del gör...så själva grejen är väl inte så konstig....men att min lilla söta älskling har tackat ja till att ha sex med två killar kan jag inte föreställa mig! Och med honom, fy fan...jag ska **** honom...." Alltså vi pratade ju jätte länge och jag grät och grät, han tyckte att det var bättre att vi slutade för som han sa :"jag kan ju inte säga att allt är ok, för nu har jag situationen på näthinnan och kan inte förstå att du gjort det, jag mår jätte dåligt och jag förstår att du gör det också....men vi får försöka prata om det i morgon, när vi tänkt lite på saken"
    Jag har ingen direkt fråga eller så....jag har bara ångest för detta och behövde skriva av mig.

• Svar på tråden trekant....
  • Pöjk

NokGroda, den första som skrev "typiskt manligt" var du. Ett s.k. självmål.

• Granis

Inse att män och kvinnor är annorlunda. Vissa saker är faktiskt typiskt manligt eller kvinnligt men undantag finns det ju alltid. Jag är kvinna men mina åsikter är ganska ofta "manliga". Tror inte att det är en slump att jag kommer bättre överens med män...

• NokGroda

Pöjk: men läs! "sen verkar DU.." Det är alltså en tolkning av det du skrivit. Skriv tydligare eller svara bara "nej, jag menade.." nästa gång istället för att skrika könskrig?

• K.C

PÖJK: jag har ju knappt deltagit i debatten, så håll mig utanför!

det som ÄR typiskt män, alltså som många/de flesta män representerar tror jag är inlärda beteenden, som man får genom hur andra beter sig och tar efter. Tror inte det finns typiskt manligt, se bara på hur olika män kan vara. det är snarare en trend kring könsroller som vi försöker jobba bort.

• NokGroda

Granis: nej du kanske är XXY. skämt åsidan så finns det inget typiskt manligt och kvinnligt som vi möjligen skulle kunna se i kommunikation av något slag utan att vi växt upp i könsrollerna och LÄRT oss det här beteendet som anses typiskt..

om du umgås bäst med män hör väl inte till frågan? det är varken bevis, motbevis eller undantag..

däremot passar inte alla med alla oavsett kön. själv väljer jag mina vänner oavsett kön och baserar istället mina "val" på hur de faktiskt beter sig.

• Granis

Jag väljer oxå mina vänner på hur de beter sig, både mot mig och omvärlden. Ingen av mina vänner (och jag har faktiskt tjejkompisar oxå) är rabiata...

• Tant Pernilla

Pöjk: Några OMtolkningar har jag inte gjort, bara en normal tolkning som man som läsare gör. Jag har inte haft någon önskan att göra det här till en diskussion om manligt/kvinnligt eftersom jag vet att det är ganska lönlöst att kategorisera verkligheten så.

Och det hade inte spelat roll om du hade hetat Tösen eller Bruttan eller vad som helst. Jag brukar säga vad jag tycker här på BT och oftast är de jag diskuterar med tjejer, så att du "råkar" vara kille har ingen betydelse för min del. Jag särbehandlar dig inte för det.

Nu ska jag ägna mig åt viktigare saker än att "bråka" med folk på BT!

• tartaruga

...oj...vad alla verkar arga på varandra här nu. Jag ville bara meddela att det känns mycket bättre för mig nu. Och lite bättre för min kille. Jag kräver verkligen inte att hans känslor skall motsvara det som jag tänker mig att han ska tycka. Han tycker som han gör och huvudsaken är att vi kan prata om och acceptera varandras olika åsikter i olika sakfrågor.
    Det handlar inte om att vi tycker precis lika utan att vi kan förstå och respektera ett agerande eller en känsla hos den andra utan att behöva tycka att det är "rätt".
    Jag håller med om att diskussionen här har ändrat inriktning nu, och jag känner inte längre att mitt syfte med den här tråden uppfylls.
    Jag fick jätte mycket hjälp och ni hjälpte mig att se på det med andra ögon! Tack ska ni ha allihopa, nu drar jag mig tillbaka från den här tråden.

• Pöjk

Oj, diskussionen fördes genast in (av två tjejer) på typiskt manligt/typiskt kvinnligt.

Oh, det skall bli kul att bevittna. Kom igen!

*** Finns det typiskt manligt/typiskt kvinnligt beteende, och vad är det i så fall??? ***

(Ujujuj, var det något man lärde sig på universitet, så var det att hålla sig långt borta från DENNA diskussionen. Kollar in igen om någon timme för att se om det har tagit sig)

Svar på tråden trekant....