• tartaruga

trekant....

...jag känner mig jätte äcklig och dum. Så här var det: Innan jag träffade min pojkvän hade jag en gång trekant med två andra killar. När jag tänker på det nu känns det helt främmande, som nåt jag ALDRIG skulle kunnat gjort. Men jag har väl haft en lite mer exprementiell period i mitt liv, och just då verkade det spännande. Det råkade falla sig så att min pojkvän känner en av dessa två killar, och gillar honom inte alls....tycker typ att han är ett svin. (Jag kände ju inte minpojkvän alls då och hade ju ingen aning att jag skulle träffa honom och bli så kär!) Jag har så klart tänkt jätte mycket på det här, och haft en del ångest. Tänk om den där andra killen skulle berätta för min pojkvän...eller typ nåt liknande. Jag har gått och bekymmrat mig och oroat mig och bestämde mig igår natt för att berätta, vilket jag precis nyss gjorde.....på telefon........tänkte att det var äst så att han skulle kunna få fundera på det i lugn och ro efteråt. Och nu vet jag inte vad jag känner....jag är så ledsen för att jag sårat honom, känns typ som att jag varit otrogen, men nåt sånt skulle jag aldrig göra! Hans reaktion var väl i korta drag: "Ja, jag vet att det är nåt som en del gör...så själva grejen är väl inte så konstig....men att min lilla söta älskling har tackat ja till att ha sex med två killar kan jag inte föreställa mig! Och med honom, fy fan...jag ska **** honom...." Alltså vi pratade ju jätte länge och jag grät och grät, han tyckte att det var bättre att vi slutade för som han sa :"jag kan ju inte säga att allt är ok, för nu har jag situationen på näthinnan och kan inte förstå att du gjort det, jag mår jätte dåligt och jag förstår att du gör det också....men vi får försöka prata om det i morgon, när vi tänkt lite på saken"
    Jag har ingen direkt fråga eller så....jag har bara ångest för detta och behövde skriva av mig.

• Svar på tråden trekant....
  • tartaruga

Hej allihopa.
    Tänkte bara berätta för alla er som varit så snälla och brytt er så mycket att jag precis pratat med min kille på telefon, typ tre timmar. Han är så klart fortfarande nedstämd och arg på hela situationen, men det känns mycket bättre nu. Han sa att han inte tyckte att det var varken dumt eller konstigt, om en lite extremt, att jag haft en trekant. Problemet är att han inte kan sluta föreställa sig scenariot i sitt huvud. Han hade tusen frågor om olika detaljer som han Inte ville ha svar på...och några som han verkade vilja ha svar på. Hur som helst så är det nu det stora problemet. Vi försökte prata om att man ju faktiskt förändras ihop med någon. Att den bilden han har i huvudet ju faktiskt inte var "hans flickvän" utan jag, innan vi blev ihop. Grejen är att han är så himla vettig, och han dömer mig verkligen inte för någonting. Det är bara fantaserna om det som gör honom ledsen och arg. Man har ju själv haft sånna där bilder i huvut oräknerliga gånger, och även om inte den här situationen kan jämföras med någon av de gångerna, så vet man ju att sånna där bilder bleknar...såsmåningom.
    Det känns mycket bättre hur som helst, jag tror att vi båda kommer att kunna sova i natt.
    Så nu kan den här tråden avslutas.
    TACK allihopa för stöd och hjälp!
    KRAM!

• Katten

Jag tycker inte att du ska berätta för mang detaljer för honom om själva akten. Även om han fragar och tror att han vill veta hur och när och pa vilket sätt osv sa kommer han bara ma daligt av att fa en ännu mer detaljerad bild i huvudet och du kommer antagligen känna dig dalig när du berättar och aterupplever. Försök bara lägga det bakom er.

• Meddelande borttaget
  • NokGroda

vad härligt!! precis så som det borde ha gått.. !!

sant som Katten säger - berätta inte mer om det..

bilder i huvudet kan man ju få av vad som helst. och om man inte säger till sig själv på skarpen kan man bli riktigt galen av dem - galen, svartsjuk och allmänt otrevlig.

då måste man bita sig själv i armen och ta en toy.

• Man 35

tartaruga:

Jag tycker du gjorde rätt som berättade, just för att det var något som tyngde dig, och vad jag kan utläsa av det du skrivit om din killes reaktioner så verkar han ju ta det ganska bra trots allt.

För min egen del så både vill jag och vill jag inte veta något om min flickväns tidigare sexliv. Det handlar väl mest om att jag väl inte vill att hon ska ha gjort saker med andra som jag inte får uppleva med henne.

Jag tror det handlar om manlig stolthet, att man som kille vill känna sig så åtråvärd att hon vill göra *allt* med mig, och då kan det svida om man får höra något om att en flickvän haft enormt utsvävande och fantastiskt sex på ett sätt som man kanske själv fantiserat om, men ej fått uppleva).

Det ligger väl ett ligger det en litet korn av dåligt självförtroende och gnager och säger ungefär:

"Hon gjorde DET med den andra för hon var så tänd på honom. Gör hon inte DET med mig så är hon inte lika tänd på mig som hon var på honom."

Kanske inte helt rationellt, men vi är ju inte alltigenom rationella varelser

• Man 35

(när jag först försökte posta inlägget så fick jag ett meddelande om att det fastnat i ett filter, och jag insåg att jag använt det fula ordet k-å-t, så jag bytte ut det mot "tänd" och då gick det bra att posta

• Pöjk

Tror ni inte att önskan att göra samma "utsvävande" saker finns hos den befintliga pojkvännen, och kommer att dyka upp i förhållandet så småningom?

Om jag exempel fick höra att frun gjorde saker som jag fantiserar om nu när hon var yngre, och inte fick "prova själv", det hade nog legat och gnagt i mig. Så jag håller med Man 35.

Tartaruga, hur gör du nu om din pojkvän nu vill pröva trekant med dig och en annan kille, han kanske tänder på idén.

• NokGroda

Men hallå? Om man för varje ny sak man provade skulle vara tvungen att göra om det med varje pojkvän som fick veta det skulle man antingen aldrig prova på något eller aldrig berätta något. Sjukt!

Själva poängen med att vara ung är ju att man provar saker. Självklart ska man inte behöva göra om det sen, för om man gillade det skulle man inte bara ha provat utan fortsatt.

Det där är att driva teorin alldeles för långt och åt fel håll.

• tartaruga

Det ligger nog nåt i det Man 35 säger, man jag tycker (som Nokgroda) att Pöjken drar det lite långt.
    Det är ju skillnad att ha ett utsvävande sexliv när man inte är kär i någon. Min pojkvän och jag vill ju bara ha varandra, och tänker inte dela med oss av vårt sexliv med nån. Vi har faktiskt redan pratat om det, var väl snarare min kille som var orolig att jag skulle vilja göra det igen, han var snabb att säga att han INTE ville dela mig med någon. Så jag ser inte den möjligheten du pratar om.
    Jag vill ju dessutom inte göra det igen. En gång räcker, SÅ kul var det inte.

Svar på tråden trekant....