Lilla Lisa:
Jo, med saken hör visst om du har barn eller inte. För du kan inte ta för givet att en människa ska lämna sin teling till släktingar bara för att hon/han har släkt i samma stad. Ock det tror jag är något som man inte förstår förrän man har barn själv. Det gäller inte bara att ungen ska få ren blöja och mat, utan att barnet ifråga känner sin barnvakt och föräldrarna litar på denne barnvakt.
Dina vänner som har lämnat sitt barn för att gå på fest har tydligen sådana, men alla har inte det. Jag gick själv på bröllop när min dotter var 6 veckor, för jag kunde lita på mina föräldrar kände jag. Med stod valet mellan att lämna dottern till en person jag inte kan lita på, och att tacka nej till ett bröllop där man har portförbjudit barn, är valet väldigt enkelt.
Man kan inte ha ett barnfritt bröllop och sedan bli sur på personer som tackar nej p.g.a. att de inte har barnvakt. Ditt bröllop är garanterat inte det största som har hänt dina vänner.
Dessutom skulle ju din mans kompis komma, och det är väl det som är det viktigaste? Nu slipper ni ju kuvertavgiften för en respektive.