• Bröllopstokiig

Vad är den sämsta ursäkt/anledning Ni fått av NEJ-tackare?

Har Ni fått några riktigt dåliga, fantasifulla, genomskinliga ursäkter/anledningar till att bjudna inte vill kan komma?

Vi får säkert en hel hög innan veckan är slut, det skummaste hitills är 2 "styvsystrar" som prioriterat en "raggarbils-träff" med motivet att "det är ju bara en gång per år!" Ingen större sorg dock!

• Svar på tråden Vad är den sämsta ursäkt/anledning Ni fått av NEJ-tackare?
  • Bröllopstokiig

Jossebell - jag arbetar på Power Meet! Går ni förbi ACCS-tältet så kan ni få en extra kaka! :)

• Bröllopstokiig

Tillåt mig presentera en omvänd problematik. Vårt problem är inte de som inte kommer, utan att vi ovetandes fick en massa extra gäster på halsen därför att min blivandes far hade fått för sig att han hade befogenheter att bjuda alla han ville (som är många...). Han tyckte väl helt enkelt att det var hans fest. Vi är fruktansvärt upprörda, och nu är han deppig av skuldkänslor osv. osv. Vi gifter oss nästa fredag och så här i sista stund har sådana här fåniga saker börjat ta udden av euforin och glädjen. Är det så för alla? Finns det några mirakelrecept på hur man återställer sin totala entusiasm?

• Bröllopstokiig

Brudgummen: Ta en titt på din flickvän och tänk på att hon är din _blivande fru_!!! :)

Det (fastän omvänt) brukar funka för mig när det känns jobbigt!

• Bröllopstokiig

Jag vet, det är den metod som jag har använt mig av de senaste dagarna och det har hjälpt till stor del. Alla av oss själva objudna gäster får vi väl bara inte låtsas om, samtidigt som vi har det kanon med alla vi tycker om och ser fram emot att fira vår dag med!

• Bröllopstokiig

Precis! Bra tänkt!

• Bröllopstokiig

Solen, det låter faktiskt lite som hans fru bestämmer i det förhållandet. Det låter ju knäppt, men det kan vara så att han inte har hört av sig för att det är så frun vill ha det. Konstigt förhållande, men sådana finns.

• Bröllopstokiig

Jag här fanns det gott om goda/dåliga ursäkter. Vi skickade ut inbjudningarna i Mars för att våra vänner inte skulle hinna planera upp hela juli innan men samma dag som anmälningstiden gick ut ringer en av mina väninnor och säger att det skall segal den veckan och man vet ju inte hur långt det är till närmaste hamn.
    VAR ÄRLIG.

• Bröllopstokiig

Varken min faster, farbror eller 3 kusiner med familjer kommer på grund av att de bokat hotell och att det inte går att avboka. Nämnas kan att de fick veta om vårt bröllop exakt datum osv den 24 mars förra året och de bokade resa i april detta året!!

• Bröllopstokiig

Min ena kusin kommer inte pga att de inte får kattvakt. Det är sant! De har flyttat till ny stad och den enda de känner där är kattallergiker. Jag tar inte illa vid mig för jag vet att de inte har kattvakt och att åka från Gävle till Malmö då hon och sambon är arbetslösa utan någon som passar katterna kan vara tufft.

• Bröllopstokiig

Vår Toastmadame (som också är en nära våninna till mig) drog sig ur en månad (!)före bröllopet. Hennes ursäkt var att hon hade fått tag på en billig restresa och veckan vi gifter oss var enda veckan hon hade möjlighet att åka. Vi gifter oss sista helgen på hennes tre veckor långa semester, de andra veckorna gick ju åt till att slappa och träffa släkten.
    Gissa om jag blev ledsen - vi hittade dock en ny toastmadame och bröllopet gick av stapeln utan min väninna....kan tillägga att vi inte pratat med varann sen dess.

Svar på tråden Vad är den sämsta ursäkt/anledning Ni fått av NEJ-tackare?