• Bröllopstokiig

Vad är den sämsta ursäkt/anledning Ni fått av NEJ-tackare?

Har Ni fått några riktigt dåliga, fantasifulla, genomskinliga ursäkter/anledningar till att bjudna inte vill kan komma?

Vi får säkert en hel hög innan veckan är slut, det skummaste hitills är 2 "styvsystrar" som prioriterat en "raggarbils-träff" med motivet att "det är ju bara en gång per år!" Ingen större sorg dock!

• Svar på tråden Vad är den sämsta ursäkt/anledning Ni fått av NEJ-tackare?
  • Bröllopstokiig

Vi har ett par kompisar som inte kan komma p.g.a att de ska på semester då. Saken är bara den att de har 4 veckors semester och ska -bila- och det kan man väl göra när som helst, inte just denna dag under dessa 4 veckor. Dåligt tycker jag!
    De ska inte hälsa på någon eller så, utan bara sätta sig i bilen och se vart de hamnar typ.
    Chartersemester med bokad flygbiljett eller hyrd stuga eller likn. kan jag förstå, men bilsemester kan man ju faktiskt planera in lite annorlunda. Dessutom skickade vi ut inbjudan låååångt innan detta bestämdes!

• Bröllopstokiig

Vill folk inte komma så låt dem slippa. Häng inte upp er på det...

• Bröllopstokiig

Maria! Jag tycker det här var en rolig tråd för att se vilken typ av fåniga ursäkter folk har för att inte komma. Brud 6/7 beklagar sig inte, inte jag heller.

• Bröllopstokiig

"ja vi får se,våran dotter kanske blir sjuk,hon brukar ju bli det ganska ofta".Innan hade dom klagat över hur dyrt det skulle bli att köpa kläder till bröllopet och bröllopspresent så då kom dom väl på att man kanske skulle ta och bli sjuk,vi har känt dom ända sedan dom fick sin dotter och hon är inte sjukare än något annat barn.

• Bröllopstokiig

Jag återkommer i ärendet när vi skickat ut våra inbjudningar i sommar (vi gifter oss i sep).

• Bröllopstokiig

Hallå.
    man blir ju rädd. Vi gifter oss nästa sommar och än är det långt kvar tills inbjudan ska skickas ut. Jag har inte ens tänkt på att folk kan göra sånt här. Bra för mig att läsa om era erfarenheter. Nu är mna mentalt förberedd. Fast jag kommer bli skitförbannad.Ändå.

• Bröllopstokiig

Halloj Jennifer!
    De flesta brukar nog komma, men det finns ju några "rötägg"...
    I vårt fall ville vi ha barnfritt, nu kommer de dragandes på barn med kolik och tandsprickning - ändå!... Hoppas att barnen inte skriker under själva vigseln bara. SUCK!

• Bröllopstokiig

Har ännu ej hört några dåliga ursäkter. Bara ja-tack från några vi trodde skulle tacka nej. Men är det ngn som inte vill komma, så vill nog inte jag ha dem på mitt bröllop heller, så det går ju jämt ut! Alla nöjda och glada!

• Bröllopstokiig

"- Jag har tenta i kemi två veckor efter ert bröllop... så jag har inte tid att komma, måste plugga..."

Och detta är från min barndomskamrat som blev jätteglad (?) när hon hörde att vi skulle gifta oss. Bör kanske tillägga att vi bor i samma stad. Har ej jättebra kontakt, men fikar åtminstånde 1 ggr/ kvartal. Men det känns som om det är slut med det från och med nu!

Det är ju hennes förlust! Jag kommer att ha kul ändå!

/Charlie

• Bröllopstokiig

Jag har själv tackat delvis nej till ett bröllop pga en tenta. Jag stannade bara på vigsel och kort på festen men övernattade inte och var inte med på fortsättningen dagen efter. Jag har dåligt samvete för det nu men den egentliga anledningen då var faktiskt att jag som singel inte kände någon annan än bruden, och jag hade ångest över att vara med en massa okända människor... har lite social fobi tyvärr... så ett nej, KAN bero på mer än att man är slö och ointresserad.

Svar på tråden Vad är den sämsta ursäkt/anledning Ni fått av NEJ-tackare?