• Bröllopstokiig

Vad är den sämsta ursäkt/anledning Ni fått av NEJ-tackare?

Har Ni fått några riktigt dåliga, fantasifulla, genomskinliga ursäkter/anledningar till att bjudna inte vill kan komma?

Vi får säkert en hel hög innan veckan är slut, det skummaste hitills är 2 "styvsystrar" som prioriterat en "raggarbils-träff" med motivet att "det är ju bara en gång per år!" Ingen större sorg dock!

• Svar på tråden Vad är den sämsta ursäkt/anledning Ni fått av NEJ-tackare?
  • Bröllopstokiig

då kan man ju fråga sig hur ofta du och din blivande gifter sig...

• Bröllopstokiig

då kan man ju fråga sig hur ofta du och din blivande gifter sig...

• Bröllopstokiig

Skrattar högt åt den där ursäkten.
    Men om det är varje år så kanske de kan gå nästa år istället, det hade jag gjort i allafall.

• Bröllopstokiig

På min systers bröllop tackade vår morbror med fru nej pga att de inte fick någon hundvakt...
    Ganska genomskinligt tycker jag...
    De på mitt jobb tycker att bröllopet är för långt bort 3.5 timme med bil... Inte så farligt om man verkligen vill komma men det vill de uppenbarligen inte...

• Bröllopstokiig

Min pappa vet inte om han kan komma för han är kanske i Belgien då och hälsar på sin frus syster. Till skaen hör att han kan ta semester i princip när han vill, de bilar ner och de bor hos systern som är lyxhustru. Han fru däremot var beredd att bila upp från Beligien om de skulle ha åkt så dumt så de var där då för att vara med på bröllopet. Har fortfarande inte fått svar från min pappa trots att OSA gick ut 5/5

• Bröllopstokiig

Ska de på Power Meet i Västerås? Tusentals människor och bilar i hela stan. När man inte är superentusiast av amerikanska 50-talsbilar själv så är det _jobbigt_ att vara i Västerås den helgen. Puh!

• Bröllopstokiig

Många ursäkter är förstås ekonomiska (vi bor ju inte direkt vid allfartsvägen) men den mest genomskinliga var nog när jag fick två olika orsaker. Min farmor hade skvallrat att min faster inte kommer och gav en orsak som min faster sagt, sen ringde min fasters make och gav en helt annan orsak.

Jag tror förvisso inte att de inte ville kommma, men en av dem var definitivt inte ärlig, medan den andra var det.

Petra

• Bröllopstokiig

Vi berättade för min sambos kompis för länge sedan vilket datum vi skulle gifta oss, men när inbjudan hade gått ut kunde han inte för hans band var nu inbokat på spelning. En annan brydde sig inte om att höra av sig alls. När sambon ringde sa han bara att han inte kommer och att det blev inte av att ringa och säga det. Kul...

• Bröllopstokiig

"Min pappa fyller år den helgen och jag tror att vi ska fira honom _just_ den dagen..."

• Bröllopstokiig

Japp, Power Meet i Västerås är 5-7 juli.

Svar på tråden Vad är den sämsta ursäkt/anledning Ni fått av NEJ-tackare?