Jag måste faktiskt erkänna att jag och mina föräldrar tackade nej till en inbjudan på att bröllop. De som skulle gifta sig var mina föräldrars bästa vänners son.
Jag hade en jättebra kontakt med honom tidigare och han var hos oss och hälsade på oss nästan varannan dag, och om han inte kom, så ringde han.
Men sen så träffade han sin blivande fru, och då blev han genast otrevlig och hörde inte av sig på flera år! (det gick kanske 4 år utan att han ens ringde!!) EN gång kom de och hälsade på.. och då var hon jättekall och ville inte prata alls, utan gnällde på honom hela tiden att de skulle åka hem.
Sen fick vi ett inbjudningskort helt plötsligt! Han kunde inte äns höra av sig DÅ och berätta något???
Jag tyckte det var en jäkligt dålig stil, framför allt eftersom han var som en bror för mig innan. Jag hade även ringt honom flera gånger under de åren då han inte hörde av sig, men han "skulle precis iväg" och "ringer lite olämpligt" osv.. Han lovade att höra av sig.. men efter ett halvår igen så ringde jag... och då var det samma sak igen. Det tycker jag är jättedåligt!
Därför.. när man nu helt plötsligt blev bjuden på bröllop så kände ingen i vår familj för att gå dit. Dessutom så bjöd han inte ens min pojkvän sedan länge (som han visste om, och som skulle bli min sambo..) Han hade även träffat honom..
Att jag då skulle flytta hemifrån för första gången runt de dagarna kom då väldigt lämpligt.. och ursäkten var just min flytt.
Jag har försökt att prata med honom flera gånger sedan dess, men han har aldrig tid nu heller. Jag skickade flyttkort när jag flyttade, med en pik om att ringa när han har tid. Det har gått 1 år.. och ingen telefon har ringt från hans nummer!
Även de har nu flyttat, och fått ny adress och nytt telefonnr... men det har jag inte nu, eftersom de inte ens antagligen "hade tid" att skicka ett flyttkort.
Vad är det för vänner då?????
Någon åsikt om detta???