• Bröllopstokiig

Vad är den sämsta ursäkt/anledning Ni fått av NEJ-tackare?

Har Ni fått några riktigt dåliga, fantasifulla, genomskinliga ursäkter/anledningar till att bjudna inte vill kan komma?

Vi får säkert en hel hög innan veckan är slut, det skummaste hitills är 2 "styvsystrar" som prioriterat en "raggarbils-träff" med motivet att "det är ju bara en gång per år!" Ingen större sorg dock!

• Svar på tråden Vad är den sämsta ursäkt/anledning Ni fått av NEJ-tackare?
  • Bröllopstokiig

Hi hi, själv bor jag i Västerås men gifter mig i Dalarna, så jag slipper Power-Meet hysterin! :)

• Bröllopstokiig

Vi fick en ganska dålig i och försig i fyllan men en då.
    -Jag tycker inte om att ha finbyxer så jag får se.
    Slipp då kändes det som man vill säja då.

• Bröllopstokiig

Den "lurkigaste", var de som först sa att de skulle komma. Sedan sa att de inte kunde komma pga att de saknade barnvakt.

Dock var de på samma fest som min fd man. Han träffade dem där utan barn. Exet visste inte alls om "barnvaktsproblemet" utan sa bara att han sett dem där och tänkte att oj, var inte de bjudna - på bröllopet alltså.

En annan (ännu närmare) kunde inte för att det var personalfest. Nåväl, det sades helt öppet...men nog kändes det just då som om att vi kommer att vara "upptagna i trädgården" (bor i lgh) när hon fyller jämnt nästa gång.

• Bröllopstokiig

Jag fick en superdålig ursäkt av en tjejkompis och hennes man. Trots att de festar ganska ofta och då kan fixa barnvakt, så kan de inte komma på vårt bröllop, då de absolut inte kan lämna bort sin snart två-årige son i så många timmar. Vi gifter oss klockan 16.00 och de skulle säkert kunna komma ifrån bröllopet vid tolv. Det är ungefär lika länge som hon är ute på krogen... LAM URSÄKT!
    Jag vet varför hon inte kommer och tycker att det är dålig stil att inte kunna vara ärlig och stå för det. Det handlar om min relation till en annan väninna...

• Bröllopstokiig

Det ar faktiskt vanligare an man tror att manniskor har social fobi. Kanske ska man inte vara alltfor snabb med att doma? Manga av fallen ovan visade i och for sig tydligt att personerna i fraga inte ville ga.

Vi fick ca 10-12% nej-tackningar av den totala inbjudningslistan. Vi hade skittur, det var mest slakt och respektive som inte kunde komma. Min moster och hennes man kande helt enkelt inte for att komma (vi har inte sa mycket kontakt, vi bjod dem mest for att kompensera att vi bjudit hela min styvfars slakt!). De fragade mamma om de trodde att jag skulle bli ledsen. Hon svarade "jag tror faktiskt inte det" och det blev jag inte heller. Daremot uppskattar jag att de var rakryggade nog att fraga det. Det ar val logner man blir besviken av?

Hursomhelst, jag haller med foregaende talare, vill folk inte komma sa slipper de.

• Bröllopstokiig

Vi bjöd våra närmaste och käraste och slapp höra dåliga ursäkter-för alla 50 kom!

• Bröllopstokiig

Freud; När det gäller min "polare" så är det absolut inte social fobi. Hon känner alla som är bjudna på bröllopet. Jag tror snarare att det rör sig om avundsjuka samt kanske viss sorg över att hon själv inte träffat "den rätta" än. Det är hursomhelst upp till henne - vill hon inte så är det inte så mycket jag kan göra.

Om rollerna var ombytta och jag led av desperat tidsbrist skulle jag åtminstånde försöka komma till kyrkan, men vi är alla olika och prioriterar olika saker här i livet.

/charlie

• Bröllopstokiig

Nu ska ni få höra något märkligt som lämar mej med huvudbry.

Min bästa kompis, även tärna på bröllopet är tillsammans med en hyvens kille. Han har nu tackat nej till bröllopet, och ingen vet varför. När min tärna frågar varför har han ingen förklaring utan bara undviker svar. Detta är mäkligt eftersom vi umgås mycket tillsammans och han och min blivande sportar tillsmmans. Jag är även gudmor till deras äldsta dotter och är mycket med familjen, så jag vet att det inte beror på att han inte tycker om oss. Det trista är att detta skapat ett knaggligt förhållande mellan min tärna och hennes man eftersom han är så märklig och har sårat henne eftersom han inte äns vill säga varför han inte vill komma.

Kontentan är att inte ha en förklaring är mycket sämre än att ha en...

• Bröllopstokiig

jag fick oxå en dålig ursäkt av en gäst som hade en stor roll på bröllopet -tycker inte om att gå på bröllop. Så sur jag blev på människan o det värsta va att han inte kunde säga det själv till oss uten skickade bud.

• Bröllopstokiig

Alla har tackat jag till vårt bröllop!!!!
    Lyckliga jag!

Svar på tråden Vad är den sämsta ursäkt/anledning Ni fått av NEJ-tackare?