• EnYsterSyster

    Bröstförstoring (4)

    Bröstförstoring (3) är nu stängd för svar. Vi fortsätter här !

  • Svar på tråden Bröstförstoring (4)
  • pickolina

    EnYsterSyster

    Ja det är trist! Inser ju att det är i mitt huvud felet suttit/sitter.. Har haft väldig ågren över allt den sista tiden men nu är det dags att tänka framåt och tänka positivt och hoppas att allt löser sig helt enkelt. Hoppas även att de kommer korrigera den sista fettsugningen och att det blir bra då, eftersom det är ojämnt nu..

    Plastikkirurgi är något fantastiskt och det är kul att höra om alla här inne som är så glada och nöjda med sina operationer. Jag är dock ett praktexempel på en sådan person som kanske inte är hjälpt av kirurgin utan behöver jobba med sig själv istället.

    Det är ju bra att båda sidorna kommer fram kanske?! :)

  • Grönöga

    Någon som opererat sig på Plastikhuset AB i Linköping? Åsikter?

  • regnbågen

    RAT

    Jag vill också egentligen operera mig där. Blir din operation lika dyr som min?
    Jag har nämligen hittat en tjej som fick den 18 januari implantat samt vårtgårdsförminskning på victoriakliniken för 59.000 kr. (Det är ju 16.000 billigare än vad dom ville ha av mig) :S

  • Rat

    Regnbågen

    Vad konstigt att det skiljer så mycket. Men gjorde hon ett lyft också eller bara vårtgårdsförminskning och förstoring?
    För mig kostar "kalaset" precis lika mycket som för dig och jag ska göra exakt samma sak. Har du bestämt dig för storlek?
    Fått operationstid eller avvaktar du med att boka? Jag ska opereras i början på April och ser fram emot att få det gjort. Ska låna till operationen. Om det blir bra tycker jag det är värt varje krona. Men man kan ju aldrig vara säker så här innan
    Börjar bli nervöööös

  • Rat

    Regnbågen

    Kan tillägga att jag fick förtroende för Charles, inte som person men som som kompetent kirurg inom sitt område. På Akademikliniken sa de att det inte behövdes nåt lyft för min del, bara fylla i mer än vad jag tänkt mig (MYCKET mer!)så skulle det bli så snyggt så ändå enligt dem....Gick hem och tänkte att jag måste skaffa mig stora bröst fast det inte var vad jag ville om det skulle bli bra. Bestämde mig då för att inte göra nån förstoring alls. Tills för ett år sen när jag började fundera igen och begav mig till Victoriakliniken som hade ett helt annat upplägg. Nu fick du en hel historia

  • regnbågen

    RAT:

    Jo, det råder inget tvivel om att jag fick förtroende för Charles och kliniken. Det fick jag verkligen =)
    Jag har operationstid i mars. =)

    Fasen vad mkt snyggare vi kommer bli, (för mi är ju redan snygga *lol*

    (Och att lägga in för mkt är inte lösningen. Du gör alldeles rätt i att välja den här metoden istället )

  • Rat

    Regnbågen

    Oj i mars. Det är ju snart dags för dig. Tiden går himla fort nu tycker jag. Vi håller väl kontakten

  • Yaia

    Grönöga...

    Nej jag har inte op. mej än där men jag har vart på en konultation i måndags och tyckte att han verkade helt ok...ska iväg och träffa Daniel kratz på plastikakademin om 2 veckor, tänkta att det är ju bra att träffa flera...

  • Mamma till 3

    L-N

    Skulle aldrig råda dig till att sätta implantaten framför muskeln.Det tar inte lång tid för dem att hänga ner sig rejält.Snyggast resultat får man nog om man lägger bakom.

    EnYsterSyster

    Jag tror inte det stämmer det du säger att man blir nöjd om man känner balans och inre harmoni med sig själv.Jag har levt med mina "gamla" bröst i över fyrtio år och har de sista tio åren efter noga övervägning bestämt mig för en förstoring. Jag sökte ju inte anatomoisk perfektion på något sätt.Ville bara fylla ut dem lite.
    Jag kan likna det vid att man tvingas ha på sig ett klädesplagg var dag som man inte gillar. Det är väl klart att man inte kan finna inre harmoni om man tvingas gå omkring med detta på sig.

    Sen blir ju följderna så mkt större om man har köpt sig ett par bröst som man inte trivs med än vad det blir om man har köpt en klänning.Som jag nämnde tidigare det är inte bara till att byta ut dem.
    Det är mkt runt omkring. Hur blir dem när och om jag tar ut dem. Vad säger vänner och familj. Jag som var så säker vad jag gav mig in på.Alla pengar man har lagt ut på operationen.Ärren efter som en påminnelse på vad man gjort.Nu hade ju pickolina tur som fick sina naturliga bröst bevarade utan någon deformation efter ingreppen.Men det är ju inte alla som får det.Som jag själv som ev måste lyfta dem om jag nu skulle välja att plocka ut dem.

    pickolina

    Såg dina bröst ut precis som innan efter att du plockat ut dina implantat.Vart de inte tomma och väldigt sladdriga om du förstår hur jag menar?

    Kramar

  • algit

    Mamma till 3:
    Är du så missnöjd så du funderar på att plocka ut dem ?
    Trist för dej att det inte blev bra.

Svar på tråden Bröstförstoring (4)