• Sskbrud

    VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)

    Ska gifta mig i mars så berhöver gå ner enligt mina mått och tankar iaf 20-25 kg på lite drygt fyra månader. Borde gå tycker jag!Vore skönt att ha några att shär och kunna stötta och hjälpa varandra! Ngn här med bra dieter eller som kan berätta hur ni lyckats till erat bröllop eller om ni håller på nu! MOtivatiON Finns nu när bröllopet är bokat men samtisigt så lätt att äta lite onyttigt ändå. har ett tungt arbete som sjukskötersk med tre skif. så ibland är lite socker räddningen-----

  • Svar på tråden VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)
  • Anettem

    Gifter mig i September och har alltså fram tills dess på mig att gå ner 5-10 kilo, i dagsläget väger jag 62 så jag är väl inte direkt överviktig men har en hel del att ta av om man säger så. :)

  • frkmaria

    Nytt år, nya tag!
    Jag är en himla viktpendlare så egentligen skäms jag lite.
    Men toppade vikten efter nyår... :( Gick upp 6 kilo födelsedagsveckan (fyller år 2 v innan julafton + julbord med jobb osv), höll konstigt nog vikten under julen och hoppade upp ytterligare 3 kg dagen innan nyår+nyår. 1 januari började jag med en detoxkur, soppdieten, funkar bra på mig, och har tagit mig ner 4.2kg redan. Målet är 5 kg första veckan. Min sambo har fått för sig vi ska köra 3 dagar till. Efter det kommer jag köra en diet på c:a 800kcal/dag och ha 4 "fridagar" i månaden där jag får äta vad jag vill. Går allt jättebra i januari funderar jag på att öka det till 6 fridagar (gjorde typ samma i november och gick ner 6 kilo (ja precis dem jag sen gick upp när jag fyllde år) på 5 veckor med 9 fridagar + halva fredagarna (4 st) så tror 6 dagar är ok. 

    Varje månad kommer jag ha lite delmål. T.ex. gör jag situps/planka/squats-utmaningar och ska klara situpsen och klara minst 3 min planka när månaden är slut. Squatsen gör jag så länge jag orkar, fokuserar på att träna upp ryggen eftersom jag har problem. Dessutom ska jag gå minst 4 promenader/ veckan där minst 1 promenad/vecka måste vara längre än 60 min. Jag vill inte ta i för mycket i början för jag vet att jag kan tröttna om det blir för mycket.  

    Hursom; i januari ska jag gå ner: 5+3 kg
    I februari 3,5 kg
    I mars: 4 kg
    I april: 4 kg
    I maj: 4 kg
    I juni: 2 kg innan skolavslutningen
    = 25,5 kg

    Vad tror ni, kan detta funka?  

  • Mawlinbry

    Nytt år, nya tag!

    Slutresultatet för mig från augusti - jul blev -21,7kg. :)

    Har under julen gått upp totalt 3 hekto (Helt okej!).

    Nu får man se ifall man kan gå ner den resterande vikten innan den 2 augusti. :)


    2/8 -2014
  • frkmaria
    Mawlinbry skrev 2014-01-06 22:02:21 följande:
    Nytt år, nya tag!

    Slutresultatet för mig från augusti - jul blev -21,7kg. :)

    Har under julen gått upp totalt 3 hekto (Helt okej!).

    Nu får man se ifall man kan gå ner den resterande vikten innan den 2 augusti. :)
    2/8 -2014
    Grym du är! Klart du kommer nå den så bra som du jobbat hittills! Hur mycket till är det? 
  • sandrahs

    Vad duktiga alla är!


     


    Jag hade semester i 2,5 vecka nu under julledigheten och det fick mig att komma ur mina rutiner... Jag åt vad jag ville och har jag inte haft nackspärr så har det varit magsjuka eller förkylning... Verkligen en skitledighet. Jag har inte kunnat motionera så mycket alls heller!


     


    Men på någon konstigt vis så står vågen ändå bara på 73,3 kg. Så nu är det tillbaka till rutinerna igen! Jag har ju bara 1,3 kg kvar till mitt delmål!


     


    - 6,2 kg sedan start

  • Mawlinbry
    frkmaria skrev 2014-01-06 22:44:50 följande:
    Grym du är! Klart du kommer nå den så bra som du jobbat hittills! Hur mycket till är det? 
    Till mitt slutgiltiga mål är det 35kg kvar, men minst 20 till innan bröllopet den 2 aug ska jag klara av :)
    2/8 -2014
  • Fluff
    Mawlinbry skrev 2014-01-09 09:41:06 följande:
    Till mitt slutgiltiga mål är det 35kg kvar, men minst 20 till innan bröllopet den 2 aug ska jag klara av :)
    2/8 -2014
    Starkt jobbat! Tror absolut att du kommer att lyckas! Du har mål i sikte :)

    Hur går du till väga med viktminskningen?
  • Mawlinbry
    Fluff skrev 2014-01-09 11:59:36 följande:
    Starkt jobbat! Tror absolut att du kommer att lyckas! Du har mål i sikte :)

    Hur går du till väga med viktminskningen?
    Tack så mycket! :)

    Jag började köra stenhårt med att begränsa kalorierna till 1200 per dag och dra ner på fettintaget, och styrketräning minst 3 gånger per vecka(effektivare än konditionsträning).
    Har fungerat väldigt bra faktiskt och har nog mått lite oförskämt bra. :P Men det är väl så det blir när man väl hittat motivationen man saknat tidigare. ^^
    Nu har jag iofs börjat tillåta allt dedär förbjudna litegrann igen men om jag bara räknar in det i det dagliga intaget så har det funkat bra. :) Räknar dock inte kcal längre då jag lärt mig själv hyfsat bra vad allt innehåller.
    2/8 -2014
  • Pykkis

    Längtar på sätt och vis tills mammaledigheten är över! Går ju bara hemma och småäter hela tiden!! På jobbet är jag uppe och går i princip hela tiden (Sjuksköterska!) Har fått ett hemmaschema som jag ska träna efter nu och hoppas på resultat!

  • Enilea

    Hej!
    Jag har också kilon att gå ner fram till den stora dagen 14/6.  Helst skulle jag gå ner 25 kilo- då är jag i mål men jag förstår att jag troligen inte kommer att nå dit. MEN jag är glad för alla kilon som jag faktiskt kan gå ner och gör det!!
    Tränar ett par gånger i veckan nu efter ett låååångt uppehåll, min stora fråga är vad ni äter. Är det LCHF, soppor, vanlig mat men mindre fett, viktväktarna... eller hur tänker ni?
    Det kanske står längre bak i tråden men att jag missat det?!
    Jag är iaf kluven till vad jag ska äta och som ger bäst resultat på den tid jag har!

Svar på tråden VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)