• Sskbru­d
    Äldre 10 Aug 10:39
    34033 visningar
    186 svar
    186
    34033

    VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)

    Ska gifta mig i mars så berhöver gå ner enligt mina mått och tankar iaf 20-25 kg på lite drygt fyra månader. Borde gå tycker jag!Vore skönt att ha några att shär och kunna stötta och hjälpa varandra! Ngn här med bra dieter eller som kan berätta hur ni lyckats till erat bröllop eller om ni håller på nu! MOtivatiON Finns nu när bröllopet är bokat men samtisigt så lätt att äta lite onyttigt ändå. har ett tungt arbete som sjukskötersk med tre skif. så ibland är lite socker räddningen-----

  • Svar på tråden VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)
  • Äldre 9 Oct 15:38
    #91
    marolo skrev 2013-10-08 12:33:12 följande:
    ja men på hennes komentar lät det som att vi skulle tycka det var lite med 57 kilo till 157 cm och så är det inte alls utan det är ett väldigt bra viktmål... 
    Ja. Men vad jag menade var att allt är så individuellt så det är svårt att avgöra på siffror.Man ska inte gå på siffror utan på var man trivs kroppsmässigt. Och det lättaste att ta sig själv som exempel - där det är tvärtom. Det låter som mycket men för mig är det inte så mycket. Säger jag till någon att jag behöver gå ner 20 kg så jag kommer ner till 75, så tror de mig inte, och då ses 75 som "mycket" med tanke på längd. Men det beror på hur kroppstypen är osv. Så. Det är bara en själv som kan avgöra var man trivs, sen vad siffrorna är ska man inte bry sig om! :) 
  • Äldre 9 Oct 16:24
    #92

    Jag har blivit helt skadad av allt vad vågar och träningsbloggar och kostbloggar heter.


    Förr brydde jag mig inte ett piss om vågen utan var nöjd med hur jag var ändå.


     


    Nu kan jag bli helt nedstämd och känna mig jättetjock om jag går upp ett kilo!


    Dagens samhälle i ett nötskal känns det som.


     


     

  • Äldre 11 Oct 22:56
    #93

    Hej alla!
    Hur går det med era viktminskningar?
    Själv gick jag fr 75 kg till 97 kg sen jag blev sambo för snart 3 år sen. Fruktansvärt deprimerande.
    Jag är rätt lång (173) och folk säger konstant att jag är jättefin men när man inte ser det själv så är det svårt att ta till sig det.
    Har gett mig attans på att gå ner i vikt inför bröllopet (28 juni 2014) och har nu slutat med så gott som alla kolhydrater, godis, snacks och läsk.
    Lever på kött, grönsaker och proteinpulver och går på gruppträningspass på gymmet.
    Inte roligt men jag har satt mig själv i denna sits och får gilla läget.
    Har inte satt några direkta viktmål, men jag känner att om jag bara går ner 10 kg fram tills bröllopet så är jag nöjd, även om det just nu inte känns så omöjligt med 20.

    Mitt enda mål är att inte se ut som en flodhäst i kyrkan ;) 

  • Äldre 12 Oct 08:18
    #94

    Hej hej! Du äter i allafall riktig mat, det är bra. :) Har gått åttavdagar på ren kur, det vill säga flytande Allevo. Äter hallon/banashake till frukost, sedan varma soppor som de har till lunch och sen kalla shaker. Har tagit fem vindruvor en dag och lite puffat majs från naturgodishyllan men annars går det bra. Mitt drömmål är 57 kilo, jag hoppas det går, vi får se. :) Är glad om jag kommer under 61 kilo, vägde 65.0 i går, är 1.67 lång. Jag har komplex för fettet runt mina knän, som knävalkar, och jag ska ha en knälång klänning och jag vägrar skämmas på bröllopsbilderna, de vill jag ha uppe med stolthet så det är bara att köra på. Vi får peppa varandra! Tyvärr skriver jag från ipaden så alla vackra radavstånd kommer försvinna och se ut som en klumptext, ber om ursäkt för detta.

  • Äldre 12 Oct 09:48
    #95

    Hej!
    Tänk bara på att när du kör på Allevo och flytande kost så går du upp de kilona du gått ner relativt snabbt när du börjar äta normalt igen.
    Jag litar inte överhuvudtaget på såna viktminskningsprodukter. Det enda jag kör med är ren proteinpulver som jag köper fr Gymgrossisten.
    Jag har hört folk som dessutom blir jävligt slöa efter ett tag med Allevo och liknande. Så ja, det är en quick fix, men man orkar inte direkt med det i längden.
    När gifter du dig? 

  • Äldre 12 Oct 10:45
    #96

    Hej. Tänkte bara säga ang pulverdieter, jag gick ner 16kg på 6v med Xtravaganza, gick upp ca 3kg när jag började äta igen (man binder in vätska) sen höll jag den vikten i 2 år. Sista året på utbildningen var jobbig med exjobb och muntliga förhör och grejer, så då gick jag upp allt igen :-P Så visst går det att hålla vikten efter en pulverdiet, men det är svårt, oftast enklare om man gör en rejäl kostomläggning. Men det gäller att hitta sin metod som man själv trivs med. Lycka till!

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 12 Oct 14:45
    #97

    Även jag ska försöka gå ner i vikt inför bröllopet(9 augusti 2014), men det är inte bara därför jag vill gå ner i vikt. Fick i veckan veta att jag har pcos vilket innebär att jag MÅSTE gå ner i vikt om jag vill ha minsta lilla chans att någonsin bli gravid. Tyvärr gör pcos även så att man har lätt att gå upp i vikt (jo tack jag vet det syns) och svårt att gå ner. Egentligen skulle jag behöva gå ner 50+ kg, men jag satsar på att gå ner så mycket jag bara kan innan det är dags att gå mot altaret. Jag står på en väntelista för att få hjälp av dietist från landstinget, men fram tills dess att kön minskat så har jag tänkt försöka mig lchf igen. Har lyckats gå ner mycket med hjälp av den metoden tidigare så det borde ju inte vara något problem att göra det igen. Ska även försöka träna mer, typ dra in crosstrainern i mitt rum och trampa på framför tv:n. Min fästman har lovat att låta bli att äta skräpmat/godis/kakor/läsk/osv framför mig, även han kan behöva få bort lite från magen så det skadar nog inte. 
    Lycka till allihop och bra kämpat ni som redan gått ner :) 

  • Äldre 12 Oct 15:52
    #98
    CamillaForsgren skrev 2013-10-12 14:45:33 följande:
    Även jag ska försöka gå ner i vikt inför bröllopet(9 augusti 2014), men det är inte bara därför jag vill gå ner i vikt. Fick i veckan veta att jag har pcos vilket innebär att jag MÅSTE gå ner i vikt om jag vill ha minsta lilla chans att någonsin bli gravid. Tyvärr gör pcos även så att man har lätt att gå upp i vikt (jo tack jag vet det syns) och svårt att gå ner. Egentligen skulle jag behöva gå ner 50+ kg, men jag satsar på att gå ner så mycket jag bara kan innan det är dags att gå mot altaret. Jag står på en väntelista för att få hjälp av dietist från landstinget, men fram tills dess att kön minskat så har jag tänkt försöka mig lchf igen. Har lyckats gå ner mycket med hjälp av den metoden tidigare så det borde ju inte vara något problem att göra det igen. Ska även försöka träna mer, typ dra in crosstrainern i mitt rum och trampa på framför tv:n. Min fästman har lovat att låta bli att äta skräpmat/godis/kakor/läsk/osv framför mig, även han kan behöva få bort lite från magen så det skadar nog inte. 
    Lycka till allihop och bra kämpat ni som redan gått ner :) 
    Håller tummarna för dig!
    Eftersom du redan känner till LCHF antar jag att du känner till Kostdoktorn, men han har iaf skrivit väldigt mkt om PCOS på sin blogg, om du går in på länken och scrollar ner lite finns länkar till fler inlägg, samt en länk till diskussionsforumets tråd om PCOS.
    http://www.kostdoktorn.se/ett-blodigt-inlagg-om-lchf

    Lycka till! 
  • Äldre 12 Oct 21:26
    #99

    Betty84 - jag har kört det förr. De första 3-4 man går ner är vätska innan man går in i ketos, de får man oftast tillbaka när man äter vanlig mat. Sist fick jag ner 7 och upp två, sen dess har jag hållt mig där, eller ja, tills jag körde LCHF. Vad mkt handlar om är att se till att om man har haft fel vanor, exempelvis att man tidigare ätit förstora portioner, inte falla tillbaka i gamla mönster. Jag tror många kör en snabbfux och sedan fortsätter i samma spår som innan och då går man upp. :) Jag blir bara slö 3-4 dagar innan jag är inne i ketos sen är jag pigg som en mört. Tränar 4-5 gånger i veckan o är instruktör det går bra ändå. Allt är nog väldigt individuellt.

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 13 Oct 00:28
    Trattkantarellen skrev 2013-10-12 15:52:52 följande:
    Håller tummarna för dig!
    Eftersom du redan känner till LCHF antar jag att du känner till Kostdoktorn, men han har iaf skrivit väldigt mkt om PCOS på sin blogg, om du går in på länken och scrollar ner lite finns länkar till fler inlägg, samt en länk till diskussionsforumets tråd om PCOS.
    www.kostdoktorn.se/ett-blodigt-inlagg-om-lchf

    Lycka till! 
    Åh tack! Det där hade jag faktiskt missat då det är ett tag sen jag körde lchf sist. Nu fick jag mycket mer motivation och insikt i hur jag jag ska äta. Det här kommer ju gå skitbra!
Svar på tråden VIKTNEDGÅNG inför bröllop 2014! Kanske kan stötta varandra:)