• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Trattkantarellen
    Zandri skrev 2014-04-11 19:09:11 följande:
    Det är ju dit jag också funderar på att åka och prova..!  :) Hur var det?  Hur mkt tyckte du att klänningarnas bilder stämde överens med dom du såg nu irl?

    Va fin klänning! :) Jag är inne på samma klänningtyp till min kropp som du, just tight överdel som efter midjan blir större med volym.
    Jag ska dit på söndag, men kan rapportera då
    Provade klänningar i Sthlm förra helgen då jag hälsade på en av mina bästa kompisar som bor där, nu på söndag är det min brudtärna och en annan tjej som följer med :)
  • Zandri
    Trattkantarellen skrev 2014-04-11 20:28:44 följande:
    Jag ska dit på söndag, men kan rapportera då
    Provade klänningar i Sthlm förra helgen då jag hälsade på en av mina bästa kompisar som bor där, nu på söndag är det min brudtärna och en annan tjej som följer med :)
    Jaha! :) Skall bli roligt att höra sen efter du varit där då :D
  • augusti

    Ännu en lördag med klänningsprovning idag då !

    Idag går jag till 2butiker på Hornsgatan samt white birds på norr Mälarstrand. Om jag hinner vill jag titta på Drottninggatan brud o fest, för där har de min drömklänning från Maggie sottero. Adalee.

    Tar med två tjejkompisar varav en gifte sig i höstas så hon har massa bra tips på vad jag ska tänka på.

    Hur planerar ni idag?

  • nida86
    augusti skrev 2014-04-12 08:37:10 följande:

    Ännu en lördag med klänningsprovning idag då !

    Idag går jag till 2butiker på Hornsgatan samt white birds på norr Mälarstrand. Om jag hinner vill jag titta på Drottninggatan brud o fest, för där har de min drömklänning från Maggie sottero. Adalee.

    Tar med två tjejkompisar varav en gifte sig i höstas så hon har massa bra tips på vad jag ska tänka på.

    Hur planerar ni idag?


    Jag provade 3 stycken brudklänningar på White Bride idag och det var så roligt. Hade spanat in en Pronovias klänning sedan tidigare som jag var jätteförtjust i och den var så fin i verkligheten. Sedan provade jag två klänningar till och båda satt jättebra. Nu är jag superförvirrad. Vet inte vilken jag ska välja!

    Jag kommer boka in en tid och sedan ta med mig 2 vänninor som får hjälpa mig att välja klänning för jag är helt rådvill!
  • augusti

    Nida86

    Detär nog snart att boka tid. Gjorde jag med. Det var en klänning i rätt storlek jag provade på White, de andra var för stora och då blir det svårt att se om den är ett alternativ eller int. Det jag upptäckte iaf var att den typ av klänning jag tänkt mig från början ser väldigt tråkig ut på mig. Liksom väldigt pryd och präktig.

    Sen provade jag en fantastisk klänning på Stockholm brud o fest. Men jag är osäker. Det enda jag vet är att mkt tight sjöjungfru passar mig bäst, eller mkt puff nedtill. Så svårt!

  • Trattkantarellen
    Zandri skrev 2014-04-11 19:09:11 följande:
    Det är ju dit jag också funderar på att åka och prova..!  :) Hur var det?  Hur mkt tyckte du att klänningarnas bilder stämde överens med dom du såg nu irl?

    Va fin klänning! :) Jag är inne på samma klänningtyp till min kropp som du, just tight överdel som efter midjan blir större med volym.
    Nu har jag varit på www.dindromklanning.se (i deras prov-lokal) och provat lite!
    1. Otroligt trevlig tjej, Amelia, fick en bra känsla och ett förtroende för henne direkt.
    2. Mkt bra och välsydda klänningar.
    3. Fick lite mer info om hur det funkar, man kan måttbeställa en klänning med massa ändringar, och har fortfarande full ångerrätt (inte många ställen som tänker så).

    Jag ska lägga upp ett par bilder tänkte jag, men eftersom det här är provexemplar så passar dom inte jättebra på mig, vissa är lite korta etc.
    Klänningen jag provar på bild 4 är en klänning som en tjej har specialbeställt, hon specialbeställde två klänningar och valde att köpa den andra, så jag får inte riktigt på mig axelspetsen eftersom hon var rätt mkt mindre än mig...


    1. Det här är min stora favorit än så länge :)


    2. Ursäkta minen :p


    3.


    4. Som sagt lite för trång och kort, men underbar :)

    Jag kommer definitivt beställa en klänning härifrån, men kommer antagligen göra en lite egen variant med element från några olika. Men innan dess ska jag prova, prova, och prova :)
  • augusti

    den sista klänningen var ju jätte fin, trots att den var kort! 

    Jag har hittat en ny drömklänning nu...klarar inte av att det finns så många val. Hade vart bättre om det bara fanns ett par att välja på, men nu är det inte så ju...
    'detta var min favorit när jag provade igår iaf: 

    Lite underlig pose men men hehe, var inte alls inne på den här stilen, jag är mer en sjöjungfru tjej, men ska prova lite fler stilar innan jag bestämmer mig :)

  • Trattkantarellen
    augusti skrev 2014-04-13 17:15:07 följande:

    den sista klänningen var ju jätte fin, trots att den var kort! 

    Jag har hittat en ny drömklänning nu...klarar inte av att det finns så många val. Hade vart bättre om det bara fanns ett par att välja på, men nu är det inte så ju...
    'detta var min favorit när jag provade igår iaf: 

    Lite underlig pose men men hehe, var inte alls inne på den här stilen, jag är mer en sjöjungfru tjej, men ska prova lite fler stilar innan jag bestämmer mig :)


    Jo, jag gillar den första och sista bäst, tänkte ev kombinera ihop dom lite på något bra sätt.

    Den var jättesnygg!
    Jo, man får nog göra det, prova, prova och sen prova lite till
  • nida86
    augusti skrev 2014-04-13 17:15:07 följande:

    den sista klänningen var ju jätte fin, trots att den var kort! 

    Jag har hittat en ny drömklänning nu...klarar inte av att det finns så många val. Hade vart bättre om det bara fanns ett par att välja på, men nu är det inte så ju...
    'detta var min favorit när jag provade igår iaf: 

    Lite underlig pose men men hehe, var inte alls inne på den här stilen, jag är mer en sjöjungfru tjej, men ska prova lite fler stilar innan jag bestämmer mig :)


    Augusti har du på dig Pronovias Dagen? Den klänningen är så fin!. Gillar att den smiter åt höfterna. Tycker den framhäver den kvinnliga formen på ett så fint sätt 
  • augusti
    Trattkantarellen skrev 2014-04-13 17:31:19 följande:
    Jo, jag gillar den första och sista bäst, tänkte ev kombinera ihop dom lite på något bra sätt.

    Den var jättesnygg!
    Jo, man får nog göra det, prova, prova och sen prova lite till
    Vilken bra ide! Det låter som att det kan bli hur snyggt som helst :)
    nida86 skrev 2014-04-13 17:34:53 följande:
    Augusti har du på dig Pronovias Dagen? Den klänningen är så fin!. Gillar att den smiter åt höfterna. Tycker den framhäver den kvinnliga formen på ett så fint sätt 
    Jepp det är Dagen. Blev jätte kär i den, just för att den framhäver kroppen på ett väldigt fint sätt. men glömde fråga vad den kostade, för det stod inget pris....säkert alldeles för dyr :) 
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!