• Birris

    Jönköpingsbrudar 2014 :)

    Tänkte se om jag hittar fler i Jkpg trakten som gifter sig 2014?! Hade varit roligt att ha en tråd och utbyta idéer och tips :) Vi gifter oss 28/6-2014 i Järstorpskyrka och har festen på Cafe Lustfyllt i Habo! Längre än så har vi inte kommit! Vart och när ska ni gifta er?


    Jönköping 2014
  • Svar på tråden Jönköpingsbrudar 2014 :)
  • junibruden89

    Åh där är jag döpt :) tycker den är så fin kyrka så hade jag gift mig i jkpg hade den varit självklar :) åh jag vill prova min klänning igen men det är ju flera månader tills dess vill spola fram tiden till typ mitten på april eller nått :)


    N
  • pnufs

    Hej tjejer, jag funderar på det här med bröllopstårta.. Hur gör ni med det? Försökte hitta info på olika konditorier, bagerier, cateringfirmor och caféer, men det var ytterst få som gav ut någon information på sin hemsida.

    Jag har fått tips om en tjej som heter Isabel Perez som har något som heter Isabels sweets som tydigen gör tårtor för runt 40 kr/bit.

    Har ni koll på någon annan som gör tårtor hyfsat billigt?

  • kajsakarin

    Vill tipsa om ett bröllopsevent om man vill ha lite inspiration. Det är på Huskvarna Stadshotell Lördagen den 1 mars mellan 11-17. Man kan kolla hotellets hemsida för program mm. Det blir en rolig dag. Birris skrev 2013-07-08 23:23:19 följande:Tänkte se om jag hittar fler i Jkpg trakten som gifter sig 2014?! Hade varit roligt att ha en tråd och utbyta idéer och tips :) Vi gifter oss 28/6-2014 i Järstorpskyrka och har festen på Cafe Lustfyllt i Habo! Längre än så har vi inte kommit! Vart och när ska ni gifta er?Jönköping 2014

  • kajsakarin

    Hej Jag vill tipsa om ett bröllopsevent på Huskvarna Stadshotell lördagen den 1 mars kl 11-17.Man kan kolla in hotellets hemsida för info om program mm. biljetterna kostar bar 80 kr.  

  • Slilja

    Jag har köpt biljett till eventet idag så hoppas det blir bra:) har även hittat underkläder på rea o bokat håruppsättning idag! I helgen ska vi kolla på blommor.. Det börjar hända saker nu;)

  • pnufs

    Vi ska köpa biljetter till eventet imorgon :) Var har du hittat underkläder Slilja? (om man får fråga) :)

  • Slilja

    Självklart! Köpte på Underklädesco eller Triumph kanske det heter (på Smedjegatan).. Var jättesöta! lite spets o stod "Love" på insidan av ena kupan, urgulligt tycker jag:)

  • Slilja

    Pnufs: vi har preliminärbokat med en som är mammaledig eller liknande som gör tårtor som hobby, hon har massor fint på sin blogg! Ska provsmaka om två veckor.. Vi vill ha lite egen design o hon kan ju göra precis som man vill! Men då vi gifter oss samma dag så är ju inte säkert hon kan göra till flera bröllop. Förresten så har jag beställt klänning nu, så spännande:)

  • Vaniljljus

    Hej!
    Vad roligt med en Jönköpingstråd!
    Vi gifter oss den 9 augusti och letar för fullt efter en lokal att ha festen i. Vi skulle vilja ha något mysigt/lantligt ställe där man få ha med  sig egen mat... Är det någon som har tips att dela med sig av? :)

  • Annisen

    Slilja; Ååå kan du inte länka hennes blogg! Gör också tårtor som hobby å särskilt nu under mammaledigheten, men just på Vår dag så vill jag inte stressa med det!

Svar på tråden Jönköpingsbrudar 2014 :)