• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • iQbee
    Larssonmaria86 skrev 2013-12-18 17:03:56 följande:
    Vi tänkte skicka ut dem i mitten av januari men sen läste jag någonstans här på BT (kanske i denna tråden) att dem skulle skicka ut dem den 13 februari så att gästerna fick inbjudan på Alla Hjärtans Dag. Det tyckte vi lät fint så vi ska noga göra det :)
    Osa har vi inte bestämt än för det hänger lite på lokalen när dem vill veta hur många vi blir men ska ha möte med dem på måndag så då bestäms det troligtvis.

    Idag kom clipsen till mina skor och jag blev sjukt nöjd! Så bra kvalitet och man känner inte ens att dem sitter på skon (var rädd att dem skulle skava). Här kommer två bilder på hur det blev :)


     
    VAd snygga!!! vart köpe du klippsen/Rosetten?
  • widuse

    Hej! Ikväll blev jag klar med våra inbjudningar förutom de som hag måste kolla upp adressen till. Så skönt! Vi beställde till slut pocket kort från calligraphen med två inlagor för info. Sen stämplade vi dem på utsidan med vår egen stämpel. Jag drog en prickig washitejp runt och sen la vi dem i cellofan påsar med egen utstansade ettiketter för adress. Det blev fint och lite vintage som jag ville ha det! :)

  • 20110519

    Vad tycker ni. När ska man skicka ut inbjudningskorten om jag ska ha bröllopet på midsommarafton? Samt när tror ni det är bra att ha osa?

  • Blivandefrufinger

    Hej igen! Var längesen jag kommentera, men nu börjar det bli riktigt nära. 167 dagar tills den 14 juni :)) Vi har det fortfarande hemligt att vi ska gifta oss så det börjar bli svårt att inte skicka ut inbjudningarna nu. Vi hade också tanken att skicka ut dom så gästerna får det på alla hjärtans dag eller på vår 7 års dag den 16 jan. Och med tanke på att vi eller rättare sagt mest jag har svårt att hålla inne med giftemålet så blir det nog den 16 jan. Och osa siste april. Så att man har lite tid på sig att göra bordsplacering och ge besked till restaurangen. Hur går det för alla? Jag har klänningen klar, ringen utvald men inte köpt, bokat lokal och kyrka, restaurang - trerätters. Sång i kyrkan och preliminär bokat liveband till festen och fotograf såklart. Tärnor och bestman tillfrågade och som gett klartecken samt toastmaster. Har även bestämt färgtema som ska gå i guld, latte och ivory. Och sist men inte minst, Jag har en blivande make :)))

  • widuse

    Meandmylove: vet inte när vi ska skicka dem... kanske i början av februari? ( vi gifter oss 14/6) , jag oroar mig lite för att vi kanske har för sen osa -satte 11/5 . Men jag tog för givet att vi kommer veta ganska snabbt vilka som kan komma och inte.

  • meandmylove

    Vi funderar på TIDIGAST alla hjärtans dag, men hälsar månadsskiftet feb/mars. Osa satte jag typ 17/5. Vi gifter oss också 14/6-14

  • Blivandefrufinger

    Meandmylove- har ni berättat för någon eller ni har det också hemligt. Jag är lite velig angående det här att skicka ut korten, vill ju inte va för tidig men samtidigt så har vi ju som sagt inte berättat för någon och det e ju veckan innan midsommar och vi har flera släktingar och vänner som planerar veckorna runt midsommar tidigt. Vi har inte heller skickat ut save the date och vi är ändå sena om man jämför med att några av våra vänner redan fått tre stycken inbjudningar till bröllop den 31 maj och 14 juni.

  • meandmylove

    Blivandefrufinger; då tycker jag absolut ni ska skicka tidigt! Vi har också skippat att skicka save The date. Vår familj är informerade och närmsta närmsta vännerna, alltså de vi MÅSTE ha där. Resterande släkt osv får reda på det via inbjudningarna. De som vi bjuder (150) är det inte så vanligt med sommarresor och de som vi vet planerar för den tiden informerar vi tidigare.

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet