• Chicita

    Kan jag verkligen...?

    Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

    Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

    Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

    Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

    Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

    Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

  • Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • PiaB

    Men skit oxå! Jag har ju försökt bli bra i två år snart och så får jag veta det här nu. Nu måste vi kanske skilja oss innan vi ens gift oss. Kan man bjuda in till en skilsmässofest då? Och går det att muta prästen, för han kommer ju veta att vi inte är gifta och kanske avslöjar oss så vi inte får några skilsmässopresenter.


     


    Eller vore det inte bättre om jag gifter mig med min naprapat som vet om allting? Så kan min blivande man gifta sig med prästen som inte har ont i axeln?


  • Chicita

    Man brukar inte få så bra presenter på skilsmässofesterna tyvärr... Trasiga brödrostar, spruckna skålar och sånt.
    Alltså begagnade och välanvända bröllopspresenter. Vissa har ju några år på nacken dessutom och vem vill ha en 20 år gammal microvågsugn hur modern den än var då när den gavs som gåva? Obestämd 

    Då tycker jag att ditt andra förslag var så mycket bättre Glad 

  • Chicita

    Sitter här och läser i andra trådar att nu ska man visst göra film av sitt fejkade bröllop också. Det känns som om kravlistan på alla stackars brudar bara växer och växer.

    Men till den största frågan då... Är det bättre att hyra in en snygg skådespelerska + skådespelare direkt så man kan filma vigseln med stand-in gäster och allt på en gång. Eller ska man först köra själv och visa dom hur det går till? 

  • PiaB

    Nejmen jag vet ingenting. Jag får ju inte ens gifta mig längre eftersom jag haft två ringar innan bröllopet, om man nu ska tro den sk. prästen i den här tråden. OM han nu finns på riktigt och ÄR präst så borde ju han veta.


     


    Annars verkar ju en bra idé vara att bara köpa en ring och gravera ett tufft datum i så slipper man allt trams med gäster och mat och att alla ska ha trevligt och så. Ska nog bege mig till första bästa tuggumiautomat och kolla om de har ringar så blir det billigt också.


  • PiaB

    Jag har en superduperbra annorlunda filmtitel iallafall! Mitt stora feta fejkade bröllop Om du spelar in ditt fejkade bröllop får du titeln av mig i fejkbröllopspresent.


  • Chicita

    Nej jag får inte heller gifta mig längre eftersom jag redan har gjort det... 
    Dom är lite småaktiga på det där liksom, man får visst inte vara gift redan när man ska gifta sig, inte ens om man gifter sig med samme man Obestämd 

    Fast nu har jag ju lärt mig att det inte heter fet. Det heter att man har volanger... Och den titeln klingar ju inte så bra - Mitt stora volangfyllda bröllop... Hmm Tyst 

  • PiaB

    Undrar vilka som får gifta sig egentligen. Innan det där med ringarna hade jag hört att jag inte fick, eller iallafall inte borde eftersom jag varit gift innan. Visste inte att man bara fick en chans.


     


    Men om vi nu lyckas gifta oss trotsallt så tänker vi göda våra gäster så de blir feta. Eller får volanger Men vi kan nog inte gifta oss för jag vet inte vad tärnornas uppgift är och man kan ju inte bara göra som man vill. Hur skulle det se ut...


  • Chicita

    Men nu har du väl fått det om bakfoten PiaB? Förvånad
    Det är klart att man kan göra som man vill, det är ju mantrat här inne på BT.

    Så när jag tänker på saken så borde jag ju visst få gifta mig flera gånger - eftersom jag gör som jag vill då det är min dag Skrattande 

    Det där med tärnorna är väl glasklart?
    Dom ska göra precis allt du vill, dom är liksom dina slavar och ska glatt spendera 20000:- på klänningar som inte sitter snyggt och som dom aldrig mer kan använda + nya märkesskor som dom inte kan gå ordentligt i, samt håruppsättningar, smink mm. Dessutom ska dom se till att du får en möhippa som är precis som du önskar - och släpa dit alla dina vänner (oavsett om dom känner till dom eller inte) och se till att alla spenderar massvis med pengar på din möhippa.
    Vad är det du inte förstår med den biten så kanske jag kan förklara jag som vet liksom Skrattande 

  • PiaB

    Förresten så är jag lite irriterad. Om jag nu ska gifta mig är det ju bra om jag har lite pengar. Nu har jag varit magsjuk och måste vara hemma 48 timmar. Jag tycker det vore bättre om jag fick jobba så kunde jag ju vara där och vara sjuk, men tjäna pengar, och alla barn som jag smittat var hemma och var sjuka. Förstår inte hur de tänker de som bestämmer...


Svar på tråden Kan jag verkligen...?