• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Muffinen

    Hej! Har följt denna tråden men inte skrivit s mycket... hursomhelst, kul Tinalilaloppa för vi gifter oss också i Visby den 17/8!! Nu börjar det verkligen dra ihop sig och jag känner att bridezillan börjar vakna.... haha

  • Längtandsfull

    17 dagar kvar =)
    Idag har jag köpt in lite mer saker som saknades så nu kan jag bocka av ennu mer från listan =)
    På söndag ska jag på provsminkning =)

  • 7011e gången gilt

    I DAG kom äntligen min klänning men lite liten å underkjolen var så liten så de knaka i den hehe bara se till å rasa lite till i vikt å fin va den gömten i dotterns gaderob ma´nnen vet inte om den han tror jag ska ha en annan klänning..


    stressad över möhippan åxå brodtärnan vägrar säga vikken dqg å nästa helg vill hon jag följer med till grönalund eller följer med å festar på lördagen å jag e totalt fattig nu allt går till bröllopet.


    helgen efter har jag sakt att jag inte kan har mens då hehe å vägrar göra knäppa grejer med den fld blod jag ahr med koppar spirral.

  • Längtandsfull

    7011e gången gillt: men om din tärna vill hitta på nått ihop med dig på lördag så är det ju säkert möhippa då=)

  • leula

    Ang sprit så tänker vi såhär 1-2 bubbeldrinkar vid minglet
    1glas vitt till förrätt
    1-2 glas rött till maten
    1 avec (välja mellan xante och amarula)
    Sedan har vi tänkt köpa 3 flak öl och ett gäng cider

  • leula

    Oj det klipptes av.
    På drinkbordet tänker vi 2 liter vodka och 2 liter rom...
    Är 59 med åldern inne att dricka

  • johannisen

    Försöker vara effektiv och bocka av saker nu, men det går sådär då min sambo är bortrest. Var i alla fall och provade klänningen i fredags och "beställde" de sista ändringarna. Samma dag köpte vi också mannens skor och hyrde en hatt åt honom. Igår och idag har jag bokat in när jag ska hämta klänningen (7.8), provsminkning och -uppsättning (8.8) och provsmakning av tårtan och diskussion om utseendet (31.7). Dessutom har jag och tärnan pysslat placeringskort idag (det är askar, så det är kombinerat placeringskort och gåva till gästerna). På posten ligger paket som innehåller mer godis till askarna, engångskameror, såpbubblor och "skyfflar"/skopor till godisbuffén vi tänkte ha som nattmat. 

    Det största som är kvar är vigselprogrammet, festhäftet och floristen. Har inte gjort någonting åt något av de sakerna...

    Har ni alla förresten ringkuddar? Jag hade mer tänkt att best man skulle få ha ringen i fickan... 

  • johannisen

    Och bordsplaceringen! Har inte ens börjat på den heller... Tur att jag har drygt 5 veckor kvar. Tyvärr bara två och en halv vecka semester kvar, dock.

  • Mpta

    Trodde inte ja skulle drömma några "mardrömmar" om bröllopet då d snart bara är en vecka kvar men nu har ja gjort d två nätter i rad, första natten drömde ja att vi kom fram till kyrkan, vandrade in och väl där framme insåg vi att min klänning räckte till midjan och jag va helt naken nertill, mannen va även han helt näck nertill men hade kläder upptill inatt drömde jag att det var några killar som envisades med att de skulle knäppa kort på min son när vi va ute på, det gillades inte å jag blev arg! Vilket ledde till att ja fick ta emot ett antal slag i ansiktet, några dagar kvar till bröllopet å jag såg helt sönderslagen ut, vaknade alldeles kallsvettig å både täcket å kudden va så pass blöta så ja va tvungen att vända på dom! Hoppas ja sover bättre inatt!

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!