• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • teres77

    25 juni är det dags. Så här ser min planering ut... Material till buketten, skorna och tärnklänningen är inhandlade men resten ska köpas... Drömmer



    Förutom rena inköp så är följande bestämt och/eller klart;

    Kyrka
    solist under vigseln
    Festlokal
    mitt hår och smink  (tar med en egen stylist eftersom byns enda vettiga är bjuden på bröllopet och jag vill att hon ska få va gäst den dagen)
    Fotograf bokad och handpenning är betald
    Kocken
    Menyn
    Tårtan
    Toastpar
    Tärna
    Bestman
    Mina kläder
    Hans kläder (slipsar till brudgum, vår son och bestman inköpta)
    Inbjudningskort
    Dryck till maten

    Tror det var allt...  
  • Tjörnbrud

    Js fästmö: ja något sådant har jag tänkt. Nu är vi i Thailand och har vart hos en skräddare som ska sy min klänning. Kändes väldigt bra men är väldigt nervös förstårs, men också väldigt spänd på hur det ska bli. Om några dagar ska jag dit och göra första provningen. Hoppas det blir bra :) Även beställt västar och kravatter till bestman och brudnäbbarna (vad det nu heter för pojkar) ska köpa med tyg så mamma ska sy klänningar till brudnäbbarna. Bara vänta och se :)

  • JW2014

    På fredag så har vi provsmakning och planeringsmöte angående bröllopstårtan! Jag ser verkligen fram emot det. Vi ska träffa Åke duvander www.conditoriduvander.se Ska bli så spännande att planera vår drömtårta!

  • Js Fästmö

    Några favoritsmaker du ser framemot att testa? Oftast blir det ju ngt gott med bär, men kokos eller banan vore fantastisk att få se i en bröllopstårta.

  • JW2014

    JS fästmö: Jag är tokig i choklad, jordgubbar och smultron. Min sambo vill ha päronmousse.. Så vi får se i eftermiddag. Dom är rätt så dyra 65kr/portionen, men alla ingredienser är naturliga och det är enbart äkta bär, choklad osv. Dessutom ingår ju provsmakningen, skyddande förpackning som håller kylan i flera timmar, dekorationer, caketopper m.m. Idag äter jag ingenting föraren det är dax att smaka ;)

  • a ring on my finger
    teres77 skrev 2014-01-27 14:35:27 följande:
    25 juni är det dags. Så här ser min planering ut... Material till buketten, skorna och tärnklänningen är inhandlade men resten ska köpas... Drömmer


    Förutom rena inköp så är följande bestämt och/eller klart;

    Kyrka
    solist under vigseln
    Festlokal
    mitt hår och smink  (tar med en egen stylist eftersom byns enda vettiga är bjuden på bröllopet och jag vill att hon ska få va gäst den dagen)
    Fotograf bokad och handpenning är betald
    Kocken
    Menyn
    Tårtan
    Toastpar
    Tärna
    Bestman
    Mina kläder
    Hans kläder (slipsar till brudgum, vår son och bestman inköpta)
    Inbjudningskort
    Dryck till maten

    Tror det var allt...  
    Jag gillade tärnklänningen jättemycket. Var är den köpt??
Svar på tråden Blivande fruar 2014