• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Oprekär
    Tjörnbrud skrev 2013-11-08 14:42:22 följande:
    Nej tyvärr inte. Då båten ska ligga utanför Ryssland och det är svårt att ta sig till och från båten. Vi har varit i kontakt med de viktigaste, kyrka, lokal och fotograf och berättat hur det ligger till. Först fick vi preliminärt schema om båten skulle på detta jobb, så då var det 2 aug så vi preliminär bokade efter det också. Men nu stämmer inte det schemat längre så vi får se. Tror vi får veta snart. Hörde idag att vi kommer ganska säkert fortsätta med 4 veckor så det är bara hoppas att vi kan behålla 19 juli :)
    Då håller vi tummarna för att ni inte behöver boka om ngt Glad 

    Till allihopa, håller ni någon koll på kostnaderna för allt till bröllopet på något vis, t.ex. sparar kvitton eller så? Vi sparar viktiga kvitton samt skriver in allt, både stort och smått, i en excelfil. Jag tycker det är ganska roligt att pyssla med faktiskt. Synd att jag inte känner samma iver för att pilla med t.ex. inbjudningar Tungan ute
  • Tjörnbrud

    Ja vi försöker spara kvitton och antecknar, får se om det håller hela vägen. Men tycker det är roligt att se vad det kommer sluta på, om det blir som man tänkt sig. Inbjudningar och allt sånt är roligt tycker vi båda. Dock mycket pill med inbjudningar, festprogram och tackkort som ska gå i samma tema. Dock ska vi bara göra omslaget eller vad man ska kalla det då våra toastmadames vill göra själva festprogramen :)

  • Tjörnbrud


    Så här är tanken att våra inbjudningskort ska se ut, lite småändringar. De ska såklart göras lite mer nogrant och har fått hjälp att skriva då ingen av oss har fin handstil ;) Vi ska ha lite skärgårdstema med färgerna vit, röd och blå.



    Denna klänning bar min syster på hennes stora dag, och jag kommer också göra det. Har dock bara provat den lite snabbt än så ska prova den ordentligt och se så den passar till 100%. Den är strl 38 och jag har 34/36 men eftersom de är snörning så går det nog ändå. Den är helt fantastisk, hade varit jätte roligt att bära samma klänning som syrran.
  • Oprekär
    Tjörnbrud skrev 2013-11-08 21:42:20 följande:

    Så här är tanken att våra inbjudningskort ska se ut, lite småändringar. De ska såklart göras lite mer nogrant och har fått hjälp att skriva då ingen av oss har fin handstil ;) Vi ska ha lite skärgårdstema med färgerna vit, röd och blå.


    Denna klänning bar min syster på hennes stora dag, och jag kommer också göra det. Har dock bara provat den lite snabbt än så ska prova den ordentligt och se så den passar till 100%. Den är strl 38 och jag har 34/36 men eftersom de är snörning så går det nog ändå. Den är helt fantastisk, hade varit jätte roligt att bära samma klänning som syrran.


     


    Fint kort! Man ser verkligen temat, kul Glad Det är ju perfa om du kan köpa/få din systers gamla klänning! Om den inte känns stor så är den ju inte det Flört
  • Tjörnbrud

    Tack :) Kan tipsa om en app som vi har på iPaden som heter " my wedding". Tycker den är bra då man kan skriva in budget, avprickningslista, gäster ja det mesta.

  • emser
    Sparkle skrev 2013-09-06 10:03:41 följande:

    Vi gifter oss på Gotland 2014. Har tyvärr inga tips just nu. Men det kommer nog så småningom =).


     


    Vet du var ni ska vara någonstans? Det är kanske lättare då. Jag har sett många fina lokaler (och kännner några som har lador) på norra Gotland men inget har passat oss eftersom vi ska vara på södra. Var är ni ifrån? Vilken typ av festlokal tänker ni er? Vad för typ av musik vill ni ha?


    Vi ska vara i Visby och ha vigseln i St Nicolai Ruin. Musik så vill vi ha liveband! Gärna några som spelar bra covers och som kan sjunga under vigseln oxå. Vet du några sånna?!
  • Tjörnbrud

    Denna helgen har min snälla svärmor varit hos oss och hjälpt oss med inbjudningarna och omslaget till festprogrammen. Mycket pyssel men blev bättre ön vi trodde. En del kvar på festprogrammen, måste köpa mer grejer :)

    Hur går det för er, när har ni tänkt skicka?

  • Js Fästmö

    Hej tjejer! Var ett tag sen jag skrev något men är inne och läser ibland. :) Vad kul att ni kommit så långt Tjörnbrud och klänningen blir ju superbra om du kan ha den. Själv har jag velat med mina funderingar om frisyr. Min blivande älskar när jag har utsläppt och naturligt hår men själv känner jag mig finast i uppsatt. Så frisyren funderar jag mycket på. Är osäker på om det blir indelat i stycken det jag skriver eller en enda klump, har ipaden och än har väl inte bröllopstorget anpassat gissar jag. :) Det som skall göras nu under våren är att hitta mina skor. Vill ha ett par höga espandrillos eller sandaler från Hilfiger och snart får de in vårens varianter. Gillar inte tantiga sidenskor med stängd tå utan vill ha några som jag kan ha i sommar. Vi gifter oss inte i kyrkan så det känns bättre med ett par snygga sommarskor. Sorry till er som ha klassiska brudskor. :) Menar inget illa, utan tycker man ska det som känns bäst.

Svar på tråden Blivande fruar 2014