• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • vinterfrost

    Lycklig, Ser jättefint ut! Kommer bli toppen!

    Idag har jag sytt klart dotterns klänning och blev ganska nöjd för att inte han något mönster och beskrivning att gå efter. ska nu bara sy fast bandet på magen så hon inte tappar det :)




    Långt ifrån perfekt men den duger :)

    Sen kom sonens kostym idag så vi var tyvunga o testa den med. o det är ju nästan att jag vill gifta mig med honom hihi ♥ Dock tyckte jag att överdelen var lite trång för att vara en storlek förstor så jag ska byta upp den :)
    Bjuder på en bild på honom med. Dock inte lika still som sin syster ;)


     
  • lycklig01

    Åh så fin klänningen blev! Hihi ser att våra söner ska ha likadana kläder på sig :) jag blev dock besviken på skjortan! När jag köpte stod det att den var vit, sen får jag hem den och den är blå/vit randig och när jag sedan kollade hem sidan har de ändrat till att det står att den är blå/vit randig! Det går ändå men hade hellre haft vit


  • Fremm

    vinterfrost: ÅÅÅÅÅÅÅHHHH va söta barn du har!!! Du är ju riktigt duktig på att sy och utan mönster och allt. Den blev ju jättefin klänning, vilken prinsessa! Lillprinsen är ju helt ljuvlig, det värsta är väl att de två kommer stjäla all uppmärksamheten från er ;) men vad gör väl det! :) Är så glad att våra barn ska vara med i vårt brudfölje oxå, det kommer bli en riktig familjefest...

    Min 6-åriga dotter sa häromdagen vid nattningen, jag längtar tills vi ska gifta oss och då menar hon ju, vi hela familjen skulle göra det med varandra eftersom de oxå ska vara med. Tyckte det va så sött! :)


  • lycklig01

    Åh nu händer det mycket! nu är provuppsättningen gjord, provsminkningen, jag har slut beställt blommorna, träffar prästen på onsdag, har pratat med kantorn om låtarna och vi får vår utgångs march som vi så gärna vill ha :) Sedan blev det gorm med musiken i kyrkan då kantorn inte kunde spela lyckorus från ackord så nu har vi fixat en tjej som kunde ställa upp och spela låtarna vi ska ha :)


  • zoooda

    det vi har gjort de senase 2 veckorna är att beställa potatisgratäng ;)
    d e helt stilltje.. men å andra sidan var vi ute o god tid med allt som fanns att göra så det är faktiskt klart.. 
    16 dagar kvar..
    har nu fått alla hårgrejer  så ska träffa frisören en sista gång o prova med allt... 
    ska ju sminka mig själv  så måste bara åka in  handla det som håller på å tar slut.. kanske borde börja provsminka mig???
    eller så gör ja som ja alltid har gjort o som blir bra..
    nu e de bara min flytt hem till vår gemensamma lägenhet som återstår.. vi e ju lite oldfashion o bor inte tillsammans innan vi gift oss... så det känns spännande o kul!! 

  • zoooda
    Teza skrev 2012-11-13 20:18:29 följande:
    Åhh så snygga ni kommer bli i håret allihop :9

    Själv har jag valt att va lite snål och göra de enkelt för mej, eller snål föresten, har valt ett jättevackert hårnät som passar stilen på klänningen från samma ställe, med pärlor och silverfärgad tråd, så fint, hmm å de va väl inte gratis precis men lite billigare blir de iaf ;)

    De innebär att jag i princip bara kommer behöva fixa till luggen snyggt, ska ju även ha ett pannsmycke alá medeltid så hoppas jag får till det. Mitt hår är lite för kort, coh fölängning är ju inte heller så billigt.

    Då jag oxå tyckte att vi var lite för lite utklädda för att va maskerad som ju vårt bröllop är bestämde jag mej för att ha en peruk hihi, och håll i er nu, den ska va LILA ;)

    Den jag hittat är skitsnygg, bara att den är slut i lager på buttericks onlineshop, så hoppas den hinner komma in.
    Finns andra fina, men inte som den här. Tror faktiskt de blir rätt läckert, under nätet sådär lite som håret ändå syns under, haha tycker ni jag e knäpp? ;) 
    haha häftigt och ovanligt.. måste få se bild sen!
  • vinterfrost

    Fremm, Åh tack ♥ 

    Lycklig, ja jag blev lite besviken oxå. Var så svårt och tyda på bilderna för på de stora killarna såg man att dv var blå skjorta men på de små så såg dn ut och vara vitgrå. och det stod ju inget om blått när man beställde men de funkar..

    Igår var jag och köpte underkläder skönt o ha det gjort (gillar inte sånt eg) och ikväll ska vi provmöblera lokalen :)

     

  • teddy

    Imorgon ska även vi ut till lokalen för att se över alt! provmöblerat har vi gjort, men de finns e del andra frågetecken att reda ut som vi hoppas vi gör imorgon! :)
    de e så spännande nu, dagarna bara flyger fram!

    ska även ha en liten träff me mina "serveringstjejer" nu snart, hoppas de går vägen också hehe...  

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????