• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy

    Hej tjejer... så längesedan jag var inne här nu. Finns inte så mkt tid längre, och den lilla tid jag har när E somnat har jag tillbringat vid symaskinen.

    Jag började ju jobba för 2,5 vecka sedan, och det känns så bra. Jag hade nog glömt bort att det var roligt att jobba Dessvärre har jag blivit förkyld, men det hör väl till. E har skolats in på dagis nu i två veckor och det har gått bra. Han har varit ledsen en liten stund när mannen lämnat honom men sen har han varit glad hela dagen, både ätit och sovot där senaste dagarna. Och på måndag börjar det på riktigt, då är det jag som skall lämna och hämta.

  • Fru sy

    Sen funderar jag på en annan sak... jag var helt säker på att mensen skulle komma för lite väl två veckor sedan, så vi körde oskyddat... men mensen kom inte förrens efter en vecka, och då varade den bara någon dag eller två. Konstigt tänkte jag men funderade inte mer på det. Men nu en vecka efter har jag blivit sååå öm i brösten. Testade negativt i eftermiddag... fattar inte varför kroppen jävlas med mig nu. Får väl vänta och se, kanske kan bero på förkylningen eller nåt. 

  • Fru E

    Vinkar in jag med så oerhört dålig på att skriva men läser var dag. Just nu lever krabaten rövare i magen och vi är i v 20+4 idag. Mår alldeles för bra, känns lyxigt. Förhoppningsvis får vi målat barnrummet i helgen om maken inte är för bakfull imrgon Blommis-hur är det? Flamman-men hur ska du ta ut pengar på kortet om du inte kan ta det i automat? Välkommen hem Heloise-hoho Daa-stora parvlarna

  • Fru sy

    Hej Fru E, så härligt att du mår bra. Hoppas det blir målat i helgen. Vad blir det för färg?

  • Fru E

    Fru sy-vi ska bara måla det vitt, nu är det någon blandning av aprikos/gul sedan de förra ägarna.

  • Fru sy

    Det är ju en bra bas. E:s rum är oxå vitt. Men jag är sugen på att sätta upp en tapet på en vägg. Men det pågår diskussioner kring det här hemma


    Hur är det, ska/har ni tagit reda på vad det är för liten filur som lever rövare i din mage?

  • Fru E

    Efter slantsingling huruvida vi skulle ta reda på det eller ej så får vi en liten kille

  • Ninnnis

    Lanovia, tyvärr blir det inget Gbg på fredag Makens möte har blivit flyttat till Malmö så vi kör direkt hem. Men jag ska försöka åka med honom upp någon gång snart, vill så gärna träffa er!

  • Ninnnis

    Lanovia igen, det är nog ganska naturligt att det kommer en reaktion efter den jobbiga vår ni har haft. Och att ni är trötta förstår jag absolut. Jag tycker verkligen inte du klagar, tvärtom! Det lyser alltid igenom i dina inlägg hur mycket du uppskattar att vara med E och A, och jag tycker du har en ängels tålamod Kram på dig!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård