• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

Ihhhhh spännande!!!!!! Men det verkar vara en lång förlossning :-!

• Hvidbrud

Igår var det höftrullningar son gällde iallafall! Hon ska skriva när de åker in! Då rapporterar jag! heja Ingis!

• Ninnnis

Hvidis, jag åt resterna på mässan idag och jag tycker själv att jag luktade mer rödlök än vitlök

Fru E, ja visst var hundarna duktiga! Och som de lekte  

• ingenjörsbruden

Hej hopp i lingonskogen!

Sorry för long time, inget skrivande, har haft händerna fulla med 3åring som verkligen behöver börja på dagis igen......väääääldigt understimulerad hemma känns det som....konstant dåligt samvete för hon vill leka med en hela tiden......

Har haft massor av molande mensvärk(ons) o hyfsat regelbundna sammandragningar....men de jä-larna vill inte gå o bli riktiga värkar! Så attans trött på det nu så jag struntar i att magen nästan är konstant bowlingklotshård. Maken har jobbat hemifrån tors o fred o frågar titt som tätt hur det känns? Någon förändring? Nu vågar han inte fråga längre för jag har STARKT deklarerat att jag berättar NÄR det känns annorlunda.....morrr morrr morr....

Börjar nu inse att förra förlossningen säkert speedades på av det värkstimulerande droppet jag fick.....då var det totalt 26 h från första regelbundna sammandragningarna tills busan var ute..... nu snackar vi dygn.....där det har avtagit efter 4 h hyfsat regelbundna sammandragningar....snacka om att jag längtar efter att lillfisen är ute o väntan är slut. Ser tom FRAMEMOT värkarna....de ni....

Sur, förbannad, tvär o irriterad Ingis!

• Ninnnis

Åh, där var du ju Ingis! Heja dig och HOPPAS värkarna kommer igång! Det lär ju inte bli 10/9 i alla fall Kram på dig och håll uuuut!

• passionsblomman

Jamen herregud Ingis! :-0

Inte har jag fattat att det är SÅ nära i tiden. Det är ni därnere som fikar titt som tätt som har koll-ni ser ju magarna och så. Fan! Jag hade verkligen velat få se EA med mage kan jag ju säga, efter all den här vedervärdiga väntan vi har haft i åratal.

Ingisgumman! Det är bara att hänga med och behålla lugnet-försök att inte bita huvudet av maken-han kan vara bra att nypa lite i under själva förlossningen, Lätt att säga så här vid sidan av, I know...

Usch vad drygt det är med sådana där lurerivärkar! inte minst för att man ju får sova så dåligt. Hoppas hoppas du får vila så gott det går och har ro att äta så du får energi och allt det där.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • MSW

Åh, Ingis! Lycka till och hoppas det blir på riktigt snart!!

Här firar vi fyra åring i morn, och lillhönan blir 10 månader den 16:de..

Vinkar till alla!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård