• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Lanovia igen, vi hade också några kvällar när Mini precis lärt sig stå då han bara skulle ställa sig upp i sängen hela tiden. Det gick över efter några dagar när han fattade att han kunde sätta sig ner själv

• lanovia 08

Ninns JaJa Ja. Klart vi vill ses. När på dan är det? Om du har vovvarna antar jag att det är lättast att ses här hemma.

• Norrskensflamman

Hej, hej!
    Vi är hemma!! Kom fredagkväll.
    Allt har gått bra.
    Tågresan gick finfint, flickorna skötte sig ypperligt.
    På vägen dit hade vi en rysk tjej i samma "kuppe" och då var det ju inga problem med språket. På vägen hem var det en spansk dam, så vi pratade engelska. Döm om min förvåning när T började prata engelska med henne helt ogenerat och lilla K verkade förstå en hel del för hon nickade o skakade på huvudet och visade med händerna ♥

Ärkeaset har fått jobb, men kunde träffa dem båda helgerna (tur att jag beslöt att vara två veckor trots att flera i min omgivning gnällde och tyckte det var länge) samt ett par timmar sista dagen.
    De har fått vara ensamma med honom och tillsammans med sina andra kusiner. Ingen slamkrypare, för hon valde att åka ut till sin mammas stuga. Men nästa gång ska hon visst introduceras för flickorna. Det gör mig iofs inget. Men det var ändå skönt att de fick ha pappa för sig själva nu denna gång.

Han vägrade till att börja med att prata med mig och än mindre träffa mig. Råkade gå ut en gång när han hämtade flickorna och då vände han sig bort från mig, lyfte upp armen i ansiktshöjd och vände sig mot bilen. Fatta så j-a barnslig han är  
    Han är visst väldigt arg för att jag skrivit ut honom från Sverige. Fniss. Kan han gott ha. Nu har han dessutom fått problem med sitt svenska bankkonto pga av det (de klipper väl eftersom han har stor kredit på det kontot). Och det är ju mitt fel, anser han. Hur svårt hade det varit att kontakta banken och prata med dem... ELLER från första början skriva sig som c/o hos någon kompis i Sverige???

Sista dagen så slumpade det sig så igen att jag råkade se honom, och då gav han mig ett visakort som han lagt in pengar (underhåll) på som jag skulle kunna använda här hemma. Problemet är att det står på honom och även om jag fått pin-koden så vet jag inte hur mycket där ligger och när han fyllt på, vilken kurs osv. Skitjobbigt.

Annars så har vi haft det bra. Umgåtts med kusinerna, farfar och hans familj, och goda vänner.
    Men det var fasiken så skönt att komma hem!!
    M hade längtat vansinnigt mycket och det har jag också.
    Nu är vi sambos och hela huset är  upp och ner och en massa kartonger o grejer överallt. Men vad gör väl det? Hjärta

Problem med brorsan igen... och mamma är inge pigg alls.

Uppdaterar mer sen.

Hoppas ni alla mår finfint. Massor med kramar!

• Hvidbrud

Flamman! Så skönt att höra att allt gått bra! Lite underhåll för ungarna skadar ju inte.
    så tråkigt med beossan och mamma! *kramar om*
    Skönt att ha dig hemma igen och ihhhhhh! lycka till med det nya samboskapet!!!! Hurra! Länge leve kärleken!

• Soldemor
    Norrskensflamman skrev 2012-08-22 15:21:59 följande:
    Hej, hej!

Sista dagen så slumpade det sig så igen att jag råkade se honom, och då gav han mig ett visakort som han lagt in pengar (underhåll) på som jag skulle kunna använda här hemma. Problemet är att det står på honom och även om jag fått pin-koden så vet jag inte hur mycket där ligger och när han fyllt på, vilken kurs osv. Skitjobbigt.

Annars så har vi haft det bra. Umgåtts med kusinerna, farfar och hans familj, och goda vänner.

Hoppas ni alla mår finfint. Massor med kramar!
    Du kan väl prova att stoppa kortet i en bankomat (inte uttagsautomat, de är totalkassa!) och begära kontoutdrag? Då ser du hur mycket där är att utnyttja samt senaste transaktionerna!
  • Soldemor

Och så klart, VÄLKOMMEN HEM!!

Här är det lite morgonsegt, tomtar fortfarnade runt i pyjamas, men "skall bara" så mycket.

Hade en underbar dag med lilla Soldis i går, vi var på Statarmuseet i Torup och fikade. Hon älskade verkligen lite miljöombyte! Där fanns en fruktträdgård hon kunde gå och snusa i, spännande och lite läskiga höns att titta på och massor av nya dofter och en kvinna som blev totalt betagen i Soldans gröna ögon. Hon pussade och kramade henne så! Det passade fröken mycket bra! När vi kom hem var hon så exalterad så hon kunde inte somna som hon annars gör när vi varit ute. Hon låg på en klös och såg belåten ut och gick ibland till ytterdörren. Det kunde ju vara så, att vi skulle åka i väg igen? Hon är så fin!

Idag skall vi kolla på en ny klös, en i tre våningar som vi tänkte ha på övervåningen. Jo, det är förvisso snutttarnas hem det här!

• Ninnnis

Flamman, välkommen hem! Skönt att det har gått bra och att flickorna har fått umgås med sin pappa på egen hand.

Lanovia, jag ska kolla med maken hur dags han tror det blir, jag återkommer! Så himla kul om vi kan ses  

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård