• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Hvidis vad skönt att det går så bra för J. Är.han på samma avdelning som E? Vad många småttingar här som börjar dagos nu. När börjar Ninns A?

• lanovia 08

Blommis min bustjej är 2,5 år o grabben 8,5 månad.

• lanovia 08

Oj vad A utvecklas just nu. Sitta själv på golvet itan stöd kan han men har knappt gjort det. Det verkar han tycka är svintråkigt. han ålar fort som tusan o kommer nog inte krypa. just nu är hans stora mål i livet att stå stå o åter stå. Läggningen på lvällen blev genast svårare. Han som somnat direkt när vi lägger honom ska nu resa ddog o bråka.

• lanovia 08

Blommis visst kan det vara svårt att inte ha åsikter gentemot andra föräldrar o deras uppfostran / rutiner. Ibland är det rätt att säga nåfot ibland inte. men säger man något kan man ju tänka igenom innan hur man ska göra drt. Anklagande o i flera dar visa i allt som händer o sket ayt man tycker något är fel. Det är dett dåligt sätt enligt mig. Däremot konstruktivt ge förslag o väl införstådf i att föräldrarna gör så gott de kan o inte dömande komma med alternativ. Det akn vara ett mycket bra sätt. Drt gjorde min svägerska när hon såg hur vi lämpade med E.

• lanovia 08

E gjorde inga framsteg utan visade bara tydligt att hon tyckte det blev för mycket toatjat. nu kör vi pott-tränar blöjor, som hon tror är troso. Tjatar inte om toa utan går bara dit o sättet oss när hon redan kissat, det gör hon på ehet onitiativ oftast. Snart mognar hon nog en bit till så hon säger till innan o onte precis när hon kissar.

• Hvidbrud

Hej Lanovia! Det låter väldigt bra med e's potträning tycker jag. Så roligt med A' framsteg! Det går så fooort!
    E började går på mellanstora avdelningen på dagis. Hon blev firad med glass och sång och hon känner sig så stor så stor. gullunge!

Det var vackra lokaler på spaet jag gick till, med d Behövde inte någon just nu, jo jag kunde hyra in mig för några tusen (typ 6 för heltid...!) Sen gick jag in i en butik. Den var trevlig så jag gick tillbaka med en ansökan. Man vet aldrig... Varsomhelst helst är bättre än att skrubba toaletter just nu, känns det som...

• Hvidbrud

Flamman: berätta hur det har varit? Allt väl? Skönt att vara hemma med m? För visst har ni kommit hm?

• Ninnnis

Heja Hvidis, hoppas de fattar vilken pärla de har möjlighet att anställa!

Minis ätande går bra. Ibland petar han i sig det mesta själv, ibland vill han bara bli matad, det är väl så det är. Känns som sagt bra att veta att han kan iallafall.

Lanovia, maken börjar skola in Mini den 10/9.

Lanovia förresten, det kan hända att jag, Mini och vovvarna har ett antal timmar att slå ihjäl i Göteborg nästa fredag 31/8, på väg hem från Norge medan maken är på kontoret där. Är du och godingarna möjligtvis tillgängliga då? *hoppas hoppas* 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård