• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Kul att det känns så bra med jobbet, Fru Sy. Duktige E som klarar inskolningen bra! Hoppas kroppen kommer i fas igen.

• Ninnnis

Fru E, över halvvägs, iiihhh!! Tack för idag (till Hvidis också), vovvarna har varit helt slut sedan ni åkte

• Ninnnis

Nu ska jag och maken äta överbliven tårta, sedan ska jag lägga mig tidigt så jag är pigg imorgon när jag och lilltjejen ska på mässa med hunduppvisning

• Hvidbrud

Lanovia: åh herre hjärtans bad jag känner igen mig och Gud herrehjertans vad jag känner igen MIG efter bara tre dagar (9-14) med bÅda barnen på dagis. Jag kan höra mg själv tänka bortom all allert-het som varit påslagen de senaste tre åren. Man tar slut på allt! Du år trött och upp rullar två arnsmamma och du är jättebra! Med tank på omständigheterna. Jag hör hu ledsen du är bakom orden och jag känner hur du egentligen menar bättre. . Och jag vet hur det känns. (så ryter jag på mina ungar som om himmeln höll på att falla ner eller jag skriker så jag skäms... Men "aom" jag kan andas. Det lättar.

• Hvidbrud

Fu sy: härligt att allt går bra. Men fy för tro ande mens! *skäller på ÄL och säger att den sak sköra sig denna gången!" och iiiiiihhh! Så kul md syskonflrsök!!!!
    och IiiiiiiiHhhh! Snart är det nAog trådbebis på gång! Trådmoster Hvdis är klar!a
    Ninnis: tack kära du! (maken klagar över vrlöksandedräkt och jag bara ler )

• passionsblomman

VA??!! Va va va!!! vad falls? Har Inis åkt in eller vad ÄR det frågan om?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

Undrar med nyfiket........... Tack för igår ninnis, är fortfarande impad över hur duktig buster var och hur bra de lekte

• Hvidbrud

Jag har inte hört mer, men jag gissar på imorgon!

Ninnis: maken klagar över att jag jag luktar vitlök. Det kan jag inte förstå.... Gott var det iallafall!

• passionsblomman

Men vaddå inte hört mer? Jag har inte hört något alls! Vad händer!?!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård