• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

    Massage... Klippning.... Mmmmm..... Teater med barnpassning skulle vara en fantastisk pressent! Frisör innan förlossning är behövligt. Massage ska jag önska mig av maken, graviditetsbriksen står ju nere i källaren och skriker på att få bli använd. (maken har underbara händer... )

    Tackar för förslagen! Ett fikonträd till balkongen skulle inte vara illa heller...

  • Fru E

    Fikonträd står i vår trädgård med men återstår att se om den överlevt vintern när fibeduken som var täcke hela tiden blåst av.......måste kolla om den ska klippas ner med kom jag på intressant va

  • Leksi

    Meh Fru Sy!! Vilken kommentar...! Förvånad 4 kg är ju ingenting! Hon kan ju inte räkna med de kilona du gick ner i början ju! Man måste ju utgå från din normalvikt ju! *eldar upp mig* Demon  Och varför sätta hennes viktuppgång på 10 kg som någon slags måttstock och mål?! Nä vet du va, som du kräktes och mådde illa är det väl jättejättebra om du går upp i vikt nu!

  • Leksi
    Hvidbrud skrev 2011-03-17 16:37:39 följande:
    Läkaren sa att allt såg ut precis son det skulle! Alla klaffar kollade och alla hjärtkammare och kar! Pustar ut!
    Härliga härliga nyheter!! Gud så skönt! Skrattande
  • Villemoa

    Fru sy; mäh, det var en dum kommentar! Bra att du ringde upp och sa hur du kände! Tack för din kommentar även om jag inte känner mig så fin just nu. Förhoppningsvis kommer de promenader jag så smått börjat gå att ge resultat. Moa har två kompisar på dagis som också fått småsyskon och deras mammor och jag umgås mycket med. Vi har börjat gå till BVC när det är Babymassage, en promenad på ca 35 min. Nu när isen börjar försvinna från gatorna blir det lättare att gå.

  • Villemoa

    Hvidis; vi åker till Rhodos den 12-19 juni. Vi ska bo på Fritidsresors nybyggda Blue Village och vi har bokat All Inclusive. Det ska bli sååå skönt att få åka iväg!! Lagom varmt med två kottar och Ellie lär ju heller inte kunna krypa då, hon kommer vara exakt 7 månader när vi åker.

  • Villemoa

    Hvidis igen; jag fyller också snart och har inte den blekaste aning om vad jag önskar mig! Ev att få göra naglar så man är lite fin till semestern skulle iofs också vilja åka iväg en helg och bo på hotell. Vi behöver komma bort lite och bara vara tillsammans. Maken har haft mycket med jobbet sen Ellie föddes i princip. Så det skulle jag kunna önska mig

  • Hvidbrud

    Vilemoa: åh, det låter ju helt underbart! Vi pratar om att resa nån gång i september, men vi får se... En 2 åring och en 4mån kan bli en utmaning!

    Godnatt alla finisar! Nu ska valen stranda i sängen.... och njuta av lille killen som dansar breakdance på insidan av min navel! Han är uppe och vänder igen... Blir lite Mozart i blygdbenet i morgon igen kan jag tänka. Nä, nu somnar jag på riktigt! Godnatt!

  • Fru sy
    Leksi skrev 2011-03-17 21:37:15 följande:
    Meh Fru Sy!! Vilken kommentar...! Förvånad 4 kg är ju ingenting! Hon kan ju inte räkna med de kilona du gick ner i början ju! Man måste ju utgå från din normalvikt ju! *eldar upp mig* Demon  Och varför sätta hennes viktuppgång på 10 kg som någon slags måttstock och mål?! Nä vet du va, som du kräktes och mådde illa är det väl jättejättebra om du går upp i vikt nu!
    Jag vet ju att hon egentligen inte menar något illa men det var liksom som hon uttryckte sig som gjorde mig ledsen eftersom hon hela tiden sagt att jag är så fin gravid (det man behöver höra ju.) Hon menade även att jag gått upp lite innan jag blev gravid och visst jag hade lagt på mig två kg sedan bröllopet men tror det beror på hormonerna jag fick äta för att bli gravid. Men inga sura miner mellan oss längre... och jag tycker att magen är fin igen och inte bara tjock Men längtar mycket efter innehållet nu

    Kram och godnatt tjejer!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård