• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

    Nä! Varje gång jag försöker posta så blir det ett databasfel och jag måste backa för att komma tillbaka - då syns inte postningen men finns tydligen där. Beige!

  • Klockarbol

    Å hur vet man vem som är inloggad nu då?

    Jag som precis slutat klicka på den förbenade tigern på sidan - nu är det en massa andra annonser jag klickar igång istället

    Nu känner jag mig ruskigt gnällig...

    Får jag skylla på att jag precis har haft megafighten med yngsta som inte alls skulle med hem vi 2-tiden i dag när jag kom från jobbet utan ville vara kvar på fritids för att leka med gud vet vem "som inte har nån att leka med annars".
    Så jag kavade på mig alla ytterkläder igen vid 4, skrämde igång skitbilen och halkade ner till skolan för att mötas av en illarg unge som inte ville sluta åka skridskor.

    Hade jag sen tänkt till lite så hade jag säkert lyckats få med hennes vintekängor hem också när jag jagade in det ylande barnet i bilen med skridskor och allt...

    Det får väl bli "finstövlarna" till skolan i morgon antar jag för att köra dit henne med skridskor på kanske blir lite magstarkt!?

    Nå vars, vi är sams igen nu

  • sweetstreet

    MEEEN!!!!????

    Varför göra om något som var BRA och fungerande?!?!?!
    Hm, jag känner mig plötlsigt som en gammal gammal och oflexible surkärring....!!!!!

    Jag gillar inte nya utseendet alls. Det känns plottrigt. Och BVARFÖR köra med kursiv stil som default? BLÄÄÄÄÄ!!!!  

  • Parnassia

    Här sitter en gnällis ( ) till. För mycket luft mellan inläggen om man bara skriver korta inlägg och avsaknad av "den gröna pluppen".

  • Telis

    My god, vad fult det var här!

    Sweet, nej inga nyheter från vårdcentralen än. Kanske du kan pröva med Laktulos, det är inte farligt eller beroendeframkallande eller liknande, utan bara mjukgörande?

    BS, SÅÅÅ skönt med Astrids järnvärde!! *puh*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!