• Lexy

    CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!

    Vart har alla CK-kämpar tagit vägen? Vår gamla tråd var stängd så jag startar ytterligare en ny.

    Här pratar vi, stöttar, ältar och grubblar över ren kur eller kombinerad kur av Cambridge. Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7: www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nr 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    Tråd nr 11: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    Tråd nr 12: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html
    Tråd nr 15: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3544775.htm...
    Tråd nr 16: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3634803.htm...
    Tråd nr 17: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3722415.html 

    Dela gärna med dig av dina mål och stats:

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

    Lycka till :)

  • Svar på tråden CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!
  • Li0

    Hej alla måste bara få skriva av mig lite :D


    Var och vägde mig idag och köpte ny "mat" för en till vecka, och fick glödje beskedet att jag nu har gått ner 5kg inte nog med de ett nytt tiotal oxå :D


    Vilken kick, helt plöttsligt vart alla sug så värt för att komma hit :)


    Hoppas det går lika bra för alla er andra oxå!!

  • samoa

    Hej alla,


    Jag var här för ett år sen och skrev lite då jag körde en ren kur på 4 veckor. Gick ner totalt 9kg. Sen blev det lite hattande med vikten och jag provade även en omgång i somras. Stod ut i 9 dagar innan jag gav upp. Åt väldigt dumt ett tag efter det också. Nu ska jag försöka få ordning på matrutinerna igen.


    Idag är jag inne på dag 8. Har mått pyton i helgen. Helt matt och hungrig, trots att jag inte fuskat minsta lilla och dessutom helt låtit bli att dricka light-produkter vid sidan om vatten.


    Hoppas det blir bättre i veckan..


    LÄNGD: 164 cm
    ÅLDER: 25
    MAX VIKT: 90 nånting
    VIKT START C.K: 64,4
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: Ren
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: ca 2 v
    SLUTMÅL: 57 kg
    DELMÅL: 2 v
    BELÖNINGAR: inga just nu
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: GI
    MOTION: cyklar till och från jobbert, ska börja styrketräna när jag trappar upp


     


    Angående vattenproblem så är mitt bästa tips att dricka ljummet vatten blandat med lite kolsyra.

  • spanska flugan

    var här i februari (tror jag...?) men det blev pannkaka av allt då min pappa dog.
    Har inte hittat motivationen att starta om - föräns NU!

    Ja, jag ska göra ett tappert försök.
    Jag måste komma ner, har stannat sen senaste barnet amningen gick jag opp av med och sen har jag gillat att äta samtidigt som jag gillat alldeles för mycket att låta bli att röra på mig LAT kallas det visst.

    Ska väga in mig imorgonbitti efter morgontoan
    Men jag vet att det är en bit över 3siffrig...

    Nåväl,
    mitt problem är att jag jobbar med ganska små barn - och jag ätar varje dag med dem.
    Kan ju inte sitta och skaka pulver vid matbordet samtidigt som vi jobbar med hur viktigt det är att man äter

    och nej, ingen annan kan ta matstunden istället för mig.
    Det enda jag kan tänka mig är

    1 Jag kör kombinerat och försöker välja vad jag äter
    2 jag "bluff-äter", dvs jag tar lite mat som jag inte äter upp (också svårt i min arbetssituation....)

    Jag ska försöka uppdatera vilka ni är som skriver/hänger här just nu!

  • Li0

    spanska fluga: men ät bara protin med kidzen då? och rör på dig mer så tror jag de kommer gå galant :)


    Hejja hejja :D

  • Lättare

    Hej o välkomna alla nya. Är på dag 7 kämpar på i uppförsbacke just nu men snart så... Mig hittar ni även på min nya blogg cambridgeliv.bloggo.nu där får ni gärna lämna komentarer oxå. Hur går det för er alla?

  • spanska flugan

     


    Li0 skrev 2010-09-19 19:43:26 följande:
    spanska fluga: men ät bara protin med kidzen då? och rör på dig mer så tror jag de kommer gå galant :) Hejja hejja :D

    Jo, det är nog så det får bli
    Men svårt när man jobbar med att "man ska smaka på allt" och så sitter man och petar ut baconet ur ungspannkakan själv.....

    Helst ville jag ju köra rent - ursvårt att bara äta lite, då riskerar man ju att inte hamna i ketos utan bara gå runt o vara suuuuuuugen.

    Jag har så heeeemskt dålig karaktär (ja, det syns ju på vågen)

    Tack för att du hejjar på mig

  • Li0

    Haha ja det är ju ett litet dilemma men de funkar ^^ ketos tror jag nog att du kan hamna i ändå, så länge du rör dig tillräkligt :)


     


    Haha ja men då är vi två jag fulkomligt hatar helgerna (ända gången karln är ledig oxå) man blir ju dubbelt så sugen på allt, spec chips chocklad *dräggel*


    Kan inte riktigt hålla mig från o fuska då huhu men ja tränar som en galning under veckan ist, o det värkar funka rätt bra ändå ^^


    Klart jag hejjar :D

  • Lättare

    Kan nån hjälpa mig? Jag är på dag 11 i 7dagar har jag inte ätit en liten smula ens, men jag är ändå inte i ketos enl stickorna. O ja stickorna funkar har bett grannen testa som kör annat pulver. Jag tar inget mjölk i kaffet. Varför visar inte mina stickor att jag är i ketos när mina stickor visar det på grannen? Nu är jag inte hungrig el sugen så kan jag vara i ketos iaf? El tar det bara längre tid för mig att hamna i ketos?

  • Lexy

     


    Lättare skrev 2010-09-23 12:50:50 följande:
    Kan nån hjälpa mig? Jag är på dag 11 i 7dagar har jag inte ätit en liten smula ens, men jag är ändå inte i ketos enl stickorna. O ja stickorna funkar har bett grannen testa som kör annat pulver. Jag tar inget mjölk i kaffet. Varför visar inte mina stickor att jag är i ketos när mina stickor visar det på grannen? Nu är jag inte hungrig el sugen så kan jag vara i ketos iaf? El tar det bara längre tid för mig att hamna i ketos?

    Det tar längre tid för vissa. Drciker du bara vatten och tar påsarna, inget annat? Sedan får vissa bara lite spår av stickorna, men så länge du inte är hungrig så är det bara att köra på:)

    Jag är tillbaka för en stund :D Ska köra ren kur i 1 vecka nu och sedan blir det paus på 5 dagar och sedan ska jag köra igång med rent igen. Tänkte ta de sista kilona nu!

    Hur går det för er, finns det några tappra kämpar därute?

  • Lexy

    Dag 1 idag och vikten landade på 86,6 kilo, vilket är en minskning på 22,5 kilo. Nu har jag bara 11,6 kilo kvar till mitt mål. Det är 12 veckor till jul så om jag klarar att gå ner 1 kilo i veckan så kommer jag att klara det :D

    www.nogg.se/lexy

Svar på tråden CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!