• FramtidaFruSandberg

    Vi som gifter oss 4/9 del 2

    Den gamla tråden stängdes igår såg ja så här startar jag upp en ny.

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 4/9 del 2
  • Lara C

    Inser att detta med psalmer och sång under vigseln ligger långt ner på prioriteringslistan, är helt enkelt totalt ointresserad av musik. Hoppas m2b har åsikter...

  • sun moon

    psalm 21 och 84 har vi valt.. tror det var 84 :P Vi tycker att psalmer är svårt men tyckte dessa var ok. Vi ska också ha solosång och det är lika svårt att välja.. tror vi ska ha "from this moment" som första låt direkt efter ingångslåten men sedan är vi osäkra på vilken som blir solosång två. 

  • FramtidaFruSandberg

    vi har valt psalm 85 och 834a. Alla präster godkänner dock inte 834 eftersom den är en psalm från 90-talet som ej (ännu) antagits i psalmboken

  • sun moon

    Idag ska vi träffa fotografen som ska ta foto på vårt bröllop. Ska bli roligt. Vi har valt en hobbyfotograf som ska vara med oss från frissan till kyrktrappan efter vigseln.


    Vi vill gärna ha lite annorlunda bilder på oss för vi tycker att vanliga foton i studio är lite tråkiga. 

  • sun moon

    Idag har det hänt mycket, vi har beställt bröllopstårtan, pratat med solisten och bestämt möte även bestämt tid för provuppsättningen - sminkning. Vi har även försökt ringa den kantor som spelar 4/9 men har inte fått tag på henne.


     


    Hur går det för er andra?

  • sun moon

    Drömde förra natten att vi skulle gifta oss och vi hade inte hunnit planera klart allt.. vi hade inget vigselprogram, inga blommor.. alla bara yrade omkring och mitt hår var bara en lös fläta :P Helt galen dröm.. är nog innerst inne lite stressad..

  • popcorn o dip

    haha skönt att fler har konstiga drömmar.. Har också drömt att jag glömt buketten och att jag kom på det när vi skulle gå in, men då skulle vi göra om inmarschen. Sen drömde jag att vi skulle ha ett genrep i kyrkan där vi delade ut programmen till de som kom och när genrepet var slut hade åskådarna i kyrkan tagit med sig alla programmen så vi inte hade några till bröllopsdagen som var dagen efter. Hahaha, som sagt så är det nog lite stress...

  • sun moon

    Vi har varit ute och tittat på fotoplatser i dag. Kul. Ev blir det i pildamsparken i Malmö. Vi ska titta på fler platser en annan dag. 

  • Jolalu

    Hej!
    Vi gifter oss också 4/9. Det börjar närma sig. Och det känns som att det är mycket att göra. Vi bestämde oss i varje fall för in- och utmarsch i  kväll. Och solosång är redan bestämt så då är det psalmerna kvar, vad gäller det som ska hända i kyrkan. Sen är det ju allt annat....
    Funderar mycket på hur jag ska göra med efternamnet. Min M2B har ett väldigt vanligt efternamn medan mitt är ganska ovanligt. Och att han ska byta kommer inte på fråga (varken han eller jag tycker det). Hade barnen haft hans efternamn hade jag bytt direkt men nu har dom mitt. Antar att efternamnet är en del av personen oavsett om det är vanligt eller ovanligt. Hur känner ni som ska byta efternamn, har det varit ett svårt beslut?

  • Klockarbol

    Även här är datumet 4/9 så jag har spanat på den här tråden ett litet tag :D

    Jag tar M2B's efternamn och det var ett lätt val eftersom bägge barnen har hans efternamn.

Svar på tråden Vi som gifter oss 4/9 del 2