• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • lanovia 08

    Nu skall jag snart gå på långpromenad med vagn och hund till mataffären medans maken åker och veckohandlar så får vi åka med honom hem därifrån. Ikväll skall vi sedan ha soffMYS!!!! Vet inte hur länge sedan det är vi satt ner i lugn och rol en fredag och såg på TV. Ikväll är det dags!

  • lanovia 08

    Ninnis taskigt att det bara var fredag när klockan ringde men skönt att det nu är helg.

  • passionsblomman

    Hvidis, raser som är lite mjukare  psyket och sådana som gärna VILL vara med.
    Naturligtvis är det individuellt hur en hund är i skallen OCH ägaren formar också mycket. Ffa så är det ganska ofta ägarens fel om hunden blir dun i huvudet på riktigt.
    (Här är det lätt att dra paralleller till odrägliga barn och slapptaskar till föräldrar...)

    http://www.taweis.se/
    Den här rasen är jag välbekant med. Det är en Spaniel och de brukar, precis som Lanovias rastips fungera utmärkt i familjer.

  • Villemoa

    Här kommer det utlovade receptet på dumlemuffins:

    ca 15 st

    5 dl vetemjöl/vetemjöl special
    2½ dl strösocker
    4 msk kakao
    2 tsk vaniljsocker
    1½ tsk bakpulver
    ½ tsk salt
    2½ dl mjölk
    1 ägg, lätt vispat
    150 g smält smör
    1 påse dumle

    Blanda alla torra ingredienser i en skål. Hacka varje dumlekola i fyra bitar. Blanda smält smör, mjölk, kolorna och ägget i det torra. Fördela smeten i muffinsformar. Gräddas i ca 20 min, 200 grader.

    Jag använder stora muffinsformar. Jag fyller dem till lite mindre än hälften, trycker ner en hel dumlekola och så fyller jag på en matsked smet till ungefär. 

  • lanovia 08

    Oh jag tror jag får bjuda hem mig till någon med ugn och laga dumlemuffins. Tror inte det kommer bli så svårt att bli emottagen hos någon.

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...