• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • lanovia 08

Jag forsätter undra vart Fru Bygg tagit vägen???

• lanovia 08

Hej Hvidis, jag ser allt din gröna plupp.

• Sonja68

God afton!

Jo, jag somnade 19:45, med spyhinken vid sängen. Sov hela natten, vaknade på morgonen med lite huvudvärk, svepte en treo och två koppar kaffe och sen var det borta!

T hade sin första skolavslutning i fredags på f.m. Jag gick på den, med skallebank, sen blev det bara värre och värre på jobbet och till slut fick jag ringa efter maken kl 16 att han skulle hämta mig för jag vågade inte köra bil ! Flimmer för ögonen och domningar i ansiktet...

Idag har vi fortsatt projektet renovering i tvättstuga och dusch i källaren.

Golvbrunnarna är utbytta och nu har vi tvättat väggarna med målartvätt. Imorgon ska vi måla väggarna i duschen till att börja med.

Hur mår alla ni andra?

• lanovia 08

Usch Sonja för skallebank iden graden. Verkar som det gett med sig ialla fall.

När jag var liten (eller från 6-16 år) hade vi en springel spaniel. jättesnäll familjehund. Jag kunde gå med henne lös genom samhället utan problem redan som 8-åring. Behöver jag säga att mamma inte gillade när jag gick med henne lös och själv var så liten??

• lanovia 08

Hörrni skåningar vad har ni för planer på lördag? Tänker ni sitta och blänga på bröllopet hela dagen??? Eller vill någon träffa en Lanovia och spillevink?
    Vi funderar på att dra till Helsingborg-Helsingör. Firar 3årig förlovningsdag, alla anledningar till mysdag är bra.

• Fru Bygg

lanovia 08 skrev 2010-06-13 12:06:39 följande:
    Hörrni skåningar vad har ni för planer på lördag? Tänker ni sitta och blänga på bröllopet hela dagen??? Eller vill någon träffa en Lanovia och spillevink?Vi funderar på att dra till Helsingborg-Helsingör. Firar 3årig förlovningsdag, alla anledningar till mysdag är bra.

JAG VILL, JAG VILL!!!

• Fru Bygg

lanovia 08 skrev 2010-06-12 22:25:52 följande:
    Jag forsätter undra vart Fru Bygg tagit vägen???

Här är jag Lanovia! Förlåt att du är tvungen att efterlysa mig, fast det är skönt att vara saknad!

Jag har bara haft det fullt upp. Ella har lärt sig så mycket och det sista är att hon nu ställer sig upp mot allt och alla och eftersom hon inte riktigt kan sätta sig ner själv så har jag inte mycket tid till ngt om dagarna. Utöver detta så har vi haft fullbokade veckor och då menar jag fullbokade (alla kvällar har det varit ngt och oftast ngt på dagen också). UTÖVER det så har vi köpt en sommarstuga i Blekinge! JIPPIE!!!!!

Hoppas att allt är bra med er alla! Jag ska försöka sitta här lite mer imorgon, men nu ska vi iväg igen på fika till svärisarna.

Lanovia, hade varit så skoj att träffa dig och spillevinken! Några fler som vill göra oss sällskap?? Kom igen nu, det är ju finbesök från GBG som väntar!

• lanovia 08

Fint besök från GBG.

Fru Bygg skrev 2010-06-13 13:31:18 följande:
      JAG VILL, JAG VILL!!!

Klart du blir saknad när du inte är här. Låter som ni har det fullt ös medvetslös just nu. Spännande med Ella som står upp nu, men förstår att det blir mycket passande.

• Daa

Lanovias fina hund! ♥

lanovia 08 skrev 2010-06-11 16:44:49 följande:
    Hvidis vi har en labbe och de brukar ses som en bra familjehund. Snälla och lätta att ha med att göra. Retrivrar i allmänhet är bra.

Sonja: usch för migränanfall. Skönt att det känns bättre nu.

Villemoa: tack för receptet. *dregglar* Sommarlov för dig nu?

*vinkar till fru Bygg*

Blommis: nu har jag lite nässelsmulor att strö i morgonmüslin. Det luktade lite väl starkt, tycker jag, men jag får väl ge det någon chans till.

Vi har 2-årig bröllopsdag idag. Romantiska som vi är kom vi på det precis innan det var dags att åka till jobbet, så vi fick nöja oss med en extra kram och ett "Grattis till kapet"
    Jag har drömt mardrömmar om blodspår. Och så trodde jag hela tiden att jag klev upp för att kolla och mycket riktigt hittade blod, bara för att inse att jag inte alls hade klivit upp utan fortfarande låg kvar i sängen. Till slut gick jag upp på riktigt och då fanns inte minsta lilla rosa någonstans. Det är ju skönt, men såna drömmar har en tendens att röra upp den där oron som allt oftare lägger sig att vila. 9+1 och vi är väldigt nära den dagen då det första tecknet på att lilla Baa inte skulle komma till oss visade sig. *biter på naglarna*

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...