• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Ninnnis

God morgon, förresten!

När makens klocka ringde imorse var jag helt säker på att det var lördag och att han bara hade glömt larmet på. Vilken besvikelse när jag kom på att det är fredag... Fast nu när jag har vaknat till liv är jag istället oerhört glad att det faktiskt är fredag

• Daa

Jag har snart lunch, så jag dyker upp på en liten stund.
    *knallar iväg för att se om jag kan göra någon nytta innan rasten*

Ninnnis skrev 2010-06-11 11:04:13 följande:
    Var är alla?

• Daa

Åh, vad bra, Lanovia! Kram på dig.

lanovia 08 skrev 2010-06-10 23:22:21 följande:
    Och vet ni vad skönt det känns att ha sagt ifrån. jag tror inte alls det hjälper till nästa gång utan att vi får göra om det då. Men att verkligen säga ifrån och "slåss" för sitt barns (och vårat) bästa känns bättre än att bara sitta tyst och sedan bli grinig. Men nu är jag liksom nöjd när jag kommer hem, istället för irriterad.En liten seger vunnen. Att folk skall fram och pilla på henne så hon börjar gråta är jag rädd för att vi får leva med. Det är som maken säger, de tror att hon skall livas upp och måste skratta när det enda hon vill är att sitta i lugn och ro, många gånger i vem som helst knä.

• Daa

Skönt med massage, Ninnis!
    Och så härligt att få vakna till makens väckare en alldeles vanlig fredag. *utbringar ännu en skål för svenssonlivet*

• Daa

Tack för tipsen, Blommis. De lät både bra och goda.
    Ska plocka lite i vår nässelodling i helgen. Jordgubbarna kanske dröjer ett tag till...
    Nässelsmulor måste väl fungera bra i frukostfilen?

passionsblomman skrev 2010-06-10 12:29:36 följande:
    Daa, käka jordgubbar! Och broccoli! Och ärtor! Och så ska du plocka nässlor, torka dem och smula söner, i med dem i en burk med tätslutande lock och sedan tar du typ ett kaffemått torkade nässlor i smoothies varje dag. Jag gör med hallon, banan och yoghurt och nässlor. Jag lovar att det hjälper!

• Ninnnis

Daa skrev 2010-06-11 11:32:18 följande:
    Skönt med massage, Ninnis! Och så härligt att få vakna till makens väckare en alldeles vanlig fredag. *utbringar ännu en skål för svenssonlivet*

Jo, det är vääääldigt härligt att vakna av hans klocka en fredag kl. 04.45 Fast min klocka ringde 05.15, så jag hann somna om lite

Men du har helt rätt, det är underbart att somna och vakna tillsammans ♥

• Ninnnis

Daa skrev 2010-06-11 11:29:43 följande:
    Nuuu får jag lunch! Var är du då, Ninnis?

Här! Fast nu ska jag snart äta lunch med favvokollegan.

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...