• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • passionsblomman

Apropå vad barn säger ibland,häromkvällen vid nattning säger min son;

"Mamma, visste du att sjöstjärnor har rumpan i ansiktet? (varpå han skrattar stort)
    Mamma, du skulle se rätt rolig ut med rumpan i ansiktet! (Varpå ungen asgarvar så han nästan ramlar ur sängen)

• lanovia 08

passionsblomman skrev 2010-06-10 12:10:15 följande:
      Jag tycker du gör det jättebra och jag förstår dig fullt ut och till hundra procent. Det är konstigt vad folk tycker är OK när det gäller barn. Saker man aldrig skulle öra mot en vuxen...

Precis. Och särsilt far och morföräldrar verkar tappa allt vett och sans.
    Tack för förståelsen. Är så skönt att höra att jaginte bara är helt knäpp. För även om jag får maken att förstå vad jag känner och till viss del hålla med mig så tror jag att jag som mamma ligger i underläge här. Han älskar sitt barn men tror att då jag har burit på henne i 9mån så sitter det nog en osynlig naverlsträng som gör det svårare för mig att slöppa.

• lanovia 08

Underbar kommentar!!!  ♥Blommispojken♥

passionsblomman skrev 2010-06-10 12:13:56 följande:
    Apropå vad barn säger ibland,häromkvällen vid nattning säger min son;"Mamma, visste du att sjöstjärnor har rumpan i ansiktet? (varpå han skrattar stort)Mamma, du skulle se rätt rolig ut med rumpan i ansiktet! (Varpå ungen asgarvar så han nästan ramlar ur sängen)

• lanovia 08

Nej nu har jag bara 4h på mig tills jag och Ellen skall hämta upp maken vid jobbet. Fyra timmar kan verka som mycket. Men det skall strykas, ätas lunch, duschas, ammas 2 ggr och klä oss båda fina.

• lanovia 08

Hej Daa. Hur går det med illamåendet?

Daa skrev 2010-06-10 12:12:24 följande:
    Hejjar på dig, Lanovia. Hoppas ni kan få förståelse snart.  

• Daa

Fru E, förresten: kul att det gick så bra med körningen. Minns inte om jag frågat och du har svarat, så jag undrar igen: har du någon tanke om när du ska köra upp?

Villemoa: skönt med sommarlov snart! Tycker också att dumlemuffinsen lät farliga.

Ingis: gratta Bellabus från mig med.

Blommis: åt blompojkens kommentar!

• Fru E

Daa-har ingen plan när jag ska köra upp utan tar så lång tid som det behövs men innan säsongen är slut iaf . Nu blir det att köra mycket hemma och öva så lektionerna blir så få som möjligt

• passionsblomman

lanovia 08 skrev 2010-06-10 12:14:19 följande:
      Precis. Och särsilt far och morföräldrar verkar tappa allt vett och sans.Tack för förståelsen. Är så skönt att höra att jaginte bara är helt knäpp. För även om jag får maken att förstå vad jag känner och till viss del hålla med mig så tror jag att jag som mamma ligger i underläge här. Han älskar sitt barn men tror att då jag har burit på henne i 9mån så sitter det nog en osynlig naverlsträng som gör det svårare för mig att slöppa.

Du är verkligen inte knäpp på minsta vis. Och jag tror inte det är någon navelsträng utan en stark instinkt hos oss att rent fysiskt ha våra späda barn inom räckhåll. Famen är vikt och bokad för dem och VILKEN däggdjurshona vakar inte över sina små så länge de är försvarslösa? VA!!!! Det ingår liksom i normala modersinstinkter helt enkelt. Och vdad fadersinstinkter anbelangar så brukar de ju variera mellan "tack och hej nästa tjej" till att åtminstone släpa hem mat. Jag tror inte deras famanr är programmerade sedan årtusenden likadant som våra. Faktiskt. Sedan må det var HUR politiskt inkorrekt som helst att tro.

• lanovia 08

Oh höll på att glömma: Bellabus Grattis!!!  9månader shit pommes vad tiden går.
    Snart är det 1 år sedan både Bellabus och Hvidis lille E kom till världen.

• lanovia 08

Fru E skrev 2010-06-10 12:21:13 följande:
    Daa-har ingen plan när jag ska köra upp utan tar så lång tid som det behövs men innan säsongen är slut iaf . Nu blir det att köra mycket hemma och öva så lektionerna blir så få som möjligt

Har maken mckörkort?

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...