• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-06-10 14:27:57 följande:
      Oh, men det är ju nästan alldeles snart! *skickar tålamod, positiva tankar och en stor kram*

Ja...nästan!

• Hvidbrud

Ninnis: nja, för tre nätter sen väckte hon mig bara 2 ggr, så då blev jag pånyttfödd, liksom... Värre är det med Batman som lägger sig försent och ska upp kl 6...

• Ankan80

Daa skrev 2010-06-10 12:23:48 följande:
    Jag skrev nog aldrig igår att jag blivit inskriven på mvc nu... Proverna såg bra ut.

Härligt!

• lanovia 08

Daa skönt att proverna såg bra ut. Järn får nog de flest gravida käka någon gång under graviditeten.

• lanovia 08

Nu ni har vi varit på student och vi har varit vänliga men bestämda. Nej ni får faktiskt inte ta E med en gång lugna er lite för hon gillar inte alltid att bli kastad till någon annans famn. Detta accepterades och gick bra. Andra problemet var att hon var jättetrött, hon somnade med dålig timing, först i vagnen när jag gick med hunden precis innan vi kom till bilen sedan vaknade hon när jag lyfte över henne. SEdan var hon i vaken i bilen länge, somnade kanske 30 min innan vi kom fram men hade behövt sova mer. Så hon var väldigt trött, problemet är att många tror att hon alltid behöver roas. Hon satt trött o lugnt i någons famn också skall någon givetvis fram och göra en grimas eller ett roligt ljud och gissa vem som började gråta.
    Även här sa vi till att hon behövde lugn och ro, vissa fattade andra inte. Men där fick de hållas man kan ju inte jaga runt som värsta polisen de fick bara stå ut med att jag blängde på dem när hon började gråta.

• lanovia 08

Och vet ni vad skönt det känns att ha sagt ifrån. jag tror inte alls det hjälper till nästa gång utan att vi får göra om det då. Men att verkligen säga ifrån och "slåss" för sitt barns (och vårat) bästa känns bättre än att bara sitta tyst och sedan bli grinig. Men nu är jag liksom nöjd när jag kommer hem, istället för irriterad.
    En liten seger vunnen. Att folk skall fram och pilla på henne så hon börjar gråta är jag rädd för att vi får leva med. Det är som maken säger, de tror att hon skall livas upp och måste skratta när det enda hon vill är att sitta i lugn och ro, många gånger i vem som helst knä.

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...