• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Ninnnis

Lanovia förresten, hur går det med vovven? Är hon intresserad av E? Har hon blivit vaktig?

• Ninnnis

Våra grannars dalmatinertik har blivit jättevaktig efter att de fick barn. Hon har tom. bitit till när någon har kommit för nära pojken. Och nu ska de ha en bäbis till...

• Daa

Oh. 04.45... Nåja...

Ninnnis skrev 2010-06-11 11:38:56 följande:
      Jo, det är vääääldigt härligt att vakna av hans klocka en fredag kl. 04.45 Fast min klocka ringde 05.15, så jag hann somna om lite Men du har helt rätt, det är underbart att somna och vakna tillsammans ♥
  • Ninnnis

Daa skrev 2010-06-11 11:47:04 följande:
    Oh. 04.45... Nåja...

Fast lite mysigt var det ändå, för han gav mig en puss och peppade mig med "Imorgon kan du sova hur länge du vill" när jag snäste "Stäng av!" eftersom jag trodde det var lördag...

• passionsblomman

Daa, nässlor blandat i filen är perfa!

Lanovia, HEJJA!!!

Här måste jag än en gång stanna upp och förundras över hur folk tänker gällande barn till skillnad mot vuxna;
    "Skulle DU vilja att någon pillade på dig, fjantade med idel lustigheter eller på andra sätt försökte gaska upp dig när du bara sitter och softar och försöker orka med alla intryck?"

Nä. Just det. Trodde väl inte det.

I rest my case.

Ninnis, visst är det bedrövligt att vakna sådär! Man bá NEJ liksom.....

• passionsblomman

Ninnis, hur tacklar ägaren den där dalmatinern då? Så får de ju inte låta henne hålla på. Hon ska ju veta vad för ansvar hon har och inte.
    Dessvärre har tyvärr just Dalmatiner rykte om sig att inte vara så pålitliga och stabila i huvudet. Jag har en syrra som är uppfödare och hon säger att hon aldrig i livet skulle ha en dalmatiner i en barnfamilj.

• Daa

Hihi.

Jag brukar kliva upp före maken, men i onsdags hade jag sovmorgon eftersom jag skulle vara på mvc först vid 8. Vaknade till av makens väckare (tror jag), men somnade om när han tryckte på snooze. Nära en timme senare vaknade jag av min egen väckare och tanken som for genom huvudet var "Va? Fick jag ingen puss??" Men maken hade inte åkt till jobbet. Bredvid mig sov han väääldigt hårt. "Nu skulle jag ha varit på jobbet" sade han när jag väckt honom och berättat vad klockan var.

Ninnnis skrev 2010-06-11 11:49:18 följande:
      Fast lite mysigt var det ändå, för han gav mig en puss och peppade mig med "Imorgon kan du sova hur länge du vill" när jag snäste "Stäng av!" eftersom jag trodde det var lördag...

• Ninnnis

Blommis, tyvärr tror jag inte att de har gjort så mycket. Eller, de har kanske försökt, men uppenbarligen inte lyckats eftersom pojken nu är 3 år och det fortfarande verkar vara ett problem...

Min kusin hade en dalmatiner tidigare. Han var jättefin och väldigt snäll, men något "stirrig" och nervös. Jag har läst att de avlas så hårt på utseendet att de liksom tappar psyket på vägen. Dessutom var det nog många barn som tjatade till sig en dalmatiner efter 101-filmerna, vilket som du säger inte alltid är en lyckad kombo.

• Ninnnis

Det ska tilläggas att det är andra grannar som har sagt att hunden har bitit till. Matte själv har bara sagt att "hon har blivit lite vaktig". Sanningen ligger kanske någonstans mittemellan?

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...